تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 10:32
کد خبر : 33191

ضرورت تدوین سند راهبردی شورای اسلامی شهر رشت برای تحقق اهداف شهر ایده‌آل

ضرورت تدوین سند راهبردی شورای اسلامی شهر رشت برای تحقق اهداف شهر ایده‌آل

دکتر علوی: سند راهبردی مانع از اعمال سلیقه شخصی مدیران در برنامه های کلان مدیریت شهری می شود.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت – رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ضرورت گام برداشتن در راستای تحقق اهداف شهر ایده آل گفت: این اهداف جز با تدوین سند راهبردی و وحدت و همدلی محقق نخواهد شد.

سید امیرحسین علوی تصریح کرد: یکی از علل به سرانجام نرسیدن بسیاری از اهداف در سال های گذشته، شخص محور بودن و عدم تدوین سند راهبردی بوده است.

وی با بیان اینکه سند راهبردی مانع از اعمال سلیقه شخصی مدیران در برنامه های کلان مدیریت شهری می شود خاطر نشان کرد: عمده ترین مسائل شهری رشت طی برنامه زمان بندی شده، در سند راهبردی شورا دیده خواهد شد تا مسیر روشنی برای تحقق اهداف ترسیم شود.

دکتر علوی همچنین اظهار داشت: توسعه شهر رشت در گرو رونق صنعت گردشگری است اما تا زمانی که مشکلات به جا مانده از چند دهه گذشته برطرف و زیرساخت های لازم فراهم نشود نمی توان انتظار اتفاق ویژه ای داشت و رقم زدن این اتفاقات و گام برداشتن در مسیر صحیح وظیفه مااست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه بیان داشت: بازآفرینی بافت های تاریخی رشت و ایجاد اقامتگاه های ویژه با سبک معماری ایرانی اسلامی با ارائه خوراک های حلال و محلی به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در ایران و تنها شهر دارای برند حلال در این شبکه، می تواند کمک شایانی به ایجاد جاذبه های گردشگری در این شهر نماید.

علوی با تاکید بر رفع مشکلات محیط زیستی افزود: تالاب عینک، رودخانه ها و سراوان سه مشکل عمده محیط زیستی رشت است که هر یک می تواند به فرصت ویژه ای برای رشت تبدیل شود.

وی همچنین به مشکلات ترافیکی رشت پرداخت و گفت: راه اندازی تراموا تحولی در حوزه حمل و نقل رشت ایجاد خواهد کرد و ضرورت دارد هرچه سریعتر این پروژه اجرایی شود.

دکتر علوی در پایان بر ضرورت تدوین سند راهبردی شورای اسلامی شهررشت تاکید داشت و افزود: حل مشکلات تالاب عینک، رودخانه ها، سراوان، راه اندازی تراموا، بازآفرینی شهری و فراهم ساختن زیرساخت های رونق صنعت گردشگری مهم ترین محورهای این سند راهبردی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.