تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1395 - 4:25
کد خبر : 3319

انتقادات هاشمی رفسنجانی از برخورد دولت احمدی‌نژاد با دانشگاه آزاد

انتقادات هاشمی رفسنجانی از برخورد دولت احمدی‌نژاد با دانشگاه آزاد

جارستان-آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ویژگی های فرهنگی، سیاسی و تاریخی کشورمان گفت: اکنون اکثر کشورهای دنیا از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا که عدالت جغرافیایی را در سراسر کشور رعایت کرده، تفاهم نامه همکاری، دفتر و شعبه می خواهند. آیت الله هاشمی رفسنجانی

جارستان-آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ویژگی های فرهنگی، سیاسی و تاریخی کشورمان گفت: اکنون اکثر کشورهای دنیا از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا که عدالت جغرافیایی را در سراسر کشور رعایت کرده، تفاهم نامه همکاری، دفتر و شعبه می خواهند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز (چهارشنبه) در چهاردهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، با ابراز رضایت از دوره ی جدید این دانشگاه که به ریاست «میرزاده» اداره می شود، گفت: انجام کارهای دانش بنیان و جدی گرفتن حضور این دانشگاه در سراسر کشور و حتی در اقصی نقاط جهان، اعتبار علمی ایران را بالا می برد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری دو سال فترتی که بر دانشگاه آزاد اسلامی در دولتهای نهم و دهم گذشته، گفت: متأسفانه اوضاع به گونه ای بود که مسئولان اجرایی دانشگاه مصوبات هیأت مؤسس و هیأت امنا را نیز اجرا نمی کردند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله «دانشگاه آزاد اسلامی زمینه مناسبی برای حرکتهای علمی، صنعتی، اقتصادی و حتی اجرای طرحهای دانش بنیان پیدا کرده است»، گفت: یکی از ضرورتهای این دوره، استفاده از ظرفیت های علمی استادان سراسر کشور از طریق هیأتهای علمی است که امیدوارم مسئولان مربوطه به دور از موانع غیرضروری، این مهم را تسهیل نمایند.
وی گسترش رشته های مقاطع عالی تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی را اقدامی بسیار مهم در جهت تقویت پایه های علمی کشور دانست و با اشاره به برنامه های دانشگاه های مهم دنیا برای جذب نخبه های علمی حتی از زمان دانش آموزی، گفت: این بی صفایی است که جوانان کشور درس بخوانند، ولی بیکار باشند، در حالی که دانشگاه های کشور می توانند با ایجاد ارتباط بین دانش و صنعت، زمینه هایی را فراهم نمایند که دانشجویان حتی در زمان تحصیل، اشتغال داشته باشند که البته اشتغال آنان علمی و برای کشور بسیار مؤثر خواهد بود.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با ابراز خرسندی از شهرت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در جهان، به تقاضاهایی متعدد از کشورهای مختلف برای ایجاد واحدی از دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اخیراً تقاضایی به من رسید که دولت و مردم افغانستان در چند رشته مهم، نیاز ضروری به تربیت دانشجو دارند و از دانشگاه آزاد اسلامی می خواستند که در این راه به آنها کمک کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در توضیح ظرفیت های این دانشگاه برای گسترش در اقصی نقاط دنیا، به تقاضای کشورمان اشاره کرد و با تأکید بر ویژگی های فرهنگی، سیاسی و تاریخی این کشور، گفت: اکنون اکثر کشورهای دنیا از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا که عدالت جغرافیایی را در سراسر کشور رعایت کرده، تفاهم نامه همکاری، دفتر و شعبه می خواهند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش به مفاد برجام و تعهدات متقابل ایران و ۱+۵ اشاره کرد و با تحسین هوشمندی تیم مذاکره کننده ایران، ورود ایران به جمع چند کشور محدود صنعت «ایتر» را فرصتی تاریخی برای آینده ای درخشان دانست و گفت: نیروگاهی روی زمین ساخته می شود که سیستم آن مانند خورشید است که انرژی کاملاً سالم و بی پایانی دارد.
وی با تشریح ویژگی های تولید انرژی در صنعت ایتر، به بیان موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: یکی از خدمات مورد تقاضای هفت کشور عضو این صنعت از ایران، تربیت دانشجو است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأسیس شرکتهای دانش بنیان و مجموعه ساها با ۷۵۰۰ آزمایشگاه و ۳۵۰۰ کارگاه را دو گام اساسی دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت علم و دانش دانست و گفت: برای پیوند علم و دانش با صنعت و کشاورزی، اصلاح بذر و نهال زعفران و عنّاب، زمینه های مناسبی در استان خراسان رضوی وجود دارد که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این استان می توانند وارد شوند.
وی با ابراز تأسف از اوضاع نابسامان برخی از صنایع شرق کشور، گفت: شرکتهای دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت های علمی می توانند به کمک صنایع کشور، به خصوص در سه استان خراسان بیایند.

ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.