تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1395 - 20:53
کد خبر : 3295

کی‌روش: کفاشیان با زحمت ما به AFC رفت اما او چه کاری برای ایران انجام می‌‌دهد؟

کی‌روش: کفاشیان با زحمت ما به AFC رفت اما او چه کاری برای ایران انجام می‌‌دهد؟

جارستان-سرمربی تیم ملی فوتبال اعلام کرد بازی با ازبکستان و کره جنوبی اهمیت زیادی دارد. کارلوس کی‌روش پس از بازگشت تیم ملی از چین گفت: خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می‌کردم،  متوجه شدیم که مدعیان این گروه برای صعود به جام جهانی ازبکستان، کره‌جنوبی و ایران هستند. بازی بعدی ما در ازبکستان است

جارستان-سرمربی تیم ملی فوتبال اعلام کرد بازی با ازبکستان و کره جنوبی اهمیت زیادی دارد.


کارلوس کی‌روش پس از بازگشت تیم ملی از چین گفت: خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می‌کردم،  متوجه شدیم که مدعیان این گروه برای صعود به جام جهانی ازبکستان، کره‌جنوبی و ایران هستند. بازی بعدی ما در ازبکستان است و پس از آن به تهران می‌آییم تا با کره‌جنوبی مقابله کنیم. باید برای زندگی‌مان بازی کنیم و هر آنچه در توان داریم در زمین بگذاریم، چون این دو بازی بسیار مهم است.

سرمربی تیم ملی با اشاره به دیدار مقابل چین خاطرنشان کرد: پس از بازی با چین مزه بدی در دهان ماست و حس بدی در ذهن‌مان داریم، چون باید سه امتیاز را کسب می‌کردیم و فرصت کسب سه امتیاز هم داشتیم. درباره این مطلب فقط زمانی می‌توانیم قضاوت کنیم که تیم‌های دیگر هم به چین بروند و با این تیم بازی کنند. آن موقع متوجه می‌شوید که ما چه کاری توانستیم انجام دهیم، اما مطمئناً فرصت پیروزی را داشتیم.

کی‌روش ادامه داد:  متأسفانه شاهد مصدومیت چند بازیکن‌مان بودیم. برای پژمان منتظری مصدومیت به وجود آمد، اشکان دژاگه همینطور و وحید امیری هم دچار مشکل شده است. چند بازیکن دیگر هم ضربه‌هایی خورده‌اند. معنای این اتفاقات یعنی من درست می‌گفتم که درخواست اردوهای آماده‌سازی پیش فصل را داشتم. مطلب من صحیح بود و این مصدومیت‌ها بر صحبت‌های قبلی من صحه می‌گذارد.

«عملکرد داوران جوان و بی تجربه در دو بازی گذشته مسئله دیگری است که دغدغه من محسوب می‌شود». وی با بیان این جمله گفت: این داوران ثابت کردند که مقابل بازیکنان تیم ملی ایران به راحتی از کارت زرد استفاده می‌کنند و این مسئله‌ای است که من را به فکر فرو برده است. متأسفانه بعد از ۳۴ سال که در فوتبال هستم، گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که من را به شدت و عمیقاً شگفت‌زده می‌کند. بنجامین ویلیامز، داور استرالیایی که داور ما در دیدار با عراق در جام ملت‌های آسیا در استرالیا بود، از سوی همان ارگان و سازمان (کنفدراسیون فوتبال آسیا) به عنوان داور دیدار ما برای بازی با ازبکستان انتخاب شده است.

سرمربی تیم ملی که از انتخاب بنجامین ویلیامز برای قضاوت در دیدار رفت ایران مقابل ازبکستان که باید ۱۵ مهرماه در تاشکند برگزار شود به شدت ناراحت است، گفت:: ویلیامز سال گذشته برای قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا برای یک بازی که در تهران برگزار می‌شد، انتخاب شد، اما قبول نکرد و نپذیرفت که به ایران بیاید. با این حال او الان می‌خواهد برای قضاوت دیدار ایران  به ازبکستان بیاید. داوری که نپذیرفته بود سال گذشته برای قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا به ایران بیاید و این قضاوت را رد کرده بود و گفت به ایران سفر نخواهد کرد، اکنون پذیرفته که برای قضاوت دیدار ما به ازبکستان بیاید. اگر او داوری با شهامت، با شخصیت و با کاراکتر بالاست، باید در همه‌جای دنیا و حتی کُره ماه هم قضاوتش را به راحتی انجام دهد، اگر نه سؤال‌هایی است که مسئولان باید به آن پاسخ بدهند.

کی‌روش که ناراحتی‌اش را از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با صحبت در خصوص بنجامین ویلیامز نشان داد به حضور علی کفاشیان در هیئت رئیسه AFC اشاره کرد و گفت: ما یک نایب رئیس AFC داریم که علی کفاشیان است. واقعاً نمی‌دانم او دارد چه کاری می‌کند، احتمالاً کفاشیان بتواند یکسری پاسخ‌ها برای ما داشته باشد و  به تیم ملی کمک کند.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که با آن روبه‌رو هستیم، این است که هنوز دقیقاً نمی‌دانم که کجا باید بازی‌مان با سوریه را انجام دهیم. بازی‌های دوستانه‌مان را یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم، چون کسی نمی‌تواند بگوید که بازی ما با سوریه کجا خواهد بود.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: من فقط دارم یکسری سؤالات مطرح می‌کنم و نمی‌خواهم اینجا به کسی بی‌احترامی کنم، اما به طور مثال چند آدم بی‌مسئول بدون هیچگونه هماهنگی چند ماه پیش به سفارت عربستان در تهران رفتند و یکسری کارهای خود مختارانه انجام دادند. کاری که ناپسند بود و چند شیشه را هم شکستند و هیچ لطمه شخصی یا جانی به کسی نزدند، اما پس از آن AFC به شدت ایران را تنبیه کرد و اجازه نداد ایران میزبان بازی با تیم‌های عربستانی باشد و به شدت علیه ایران در این ماجرا موضع گرفت. با این حال اکنون می‌خواهند بازی ما مقابل سوریه در لبنان باشد. کشوری که سه سال پیش در زمان حضور تیم ملی بمب‌گذاری شد و قرار بود تیم ملی برای مراسم شام در سفارت ایران در بیروت میهمان باشد، اما ظهر همان روز سفارت را بمب‌گذرای کردند. این واقعاً جای سؤال دارد که کفاشیان که نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست، دقیقاً چه کاری برای ایران انجام می‌دهد.

کی‌روش گفت: این زحمت و عرقی بود که از طرف بازیکنان، مربیان، بازیکنان فوتسال، فوتبال ساحلی، جوانان،‌ نوجوانان و همه ریخته شد و نتیجه پیدا کرد که کفاشیان به هیئت رئیسه برود و نایب رئیس AFC شود. ما بودیم که کمک کردیم تا کفاشیان این پست را به دست بیاورد، اما ایشان اکنون برای ما چه کاری انجام می‌دهد؟

سرمربی تیم ملی ادامه داد: متأسفانه اشکان دژاگه، پژمان منتظری و وحید امیری مصدوم شده‌اند. به خصوص منتظری که نبودش یک مشکل بزرگ برای ماست در پست دفاع میانی، به این دلیل که ما به بازیکنان باتجربه در میدان نیاز داریم و فرصت اینکه با بازی‌های دوستانه تجربه را به بازیکنان‌مان منتقل کنیم، نداریم. باید بگویم ما باید تمرکزمان را روی دو بازی مهم ازبکستان و کره‌جنوبی بگذاریم. فوتبال ایران باید بداند که این دو بازی برای ما حکم جام جهانی روسیه را دارد.

وی اظهار داشت: دو سه هفته آینده برای ما بسیار حائز اهمیت است و همه اهالی فوتبال اعم از مربیان باشگاهی، باشگاه‌ها، مسئولان و… باید کمک کنند. به این دلیل که این دو بازی برای ما مهم است. ما تقریباً با یک تمرین به ازبکستان می‌رویم، چون فرصت آماده‌سازی گذشته‌مان را از دست داده‌ایم.

کی‌روش گفت: اگر به خاطر داشته باشید در دوره قبلی انتخابی جام جهانی رقابت سختی بین سه تیم ایران، کره‌جنوبی و ازبکستان وجود داشت. در حال حاضر هم همانطور است و حداقل روی کاغذ این شرایط وجود دارد. بازی با ازبکستان بسیار مهم است و اولویت اصلی فوتبال ایران در سه هفته آینده باید همین بازی باشد. هیچ توقعی کمتر از حمایت و تعهد صددرصد باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان را نداریم و توقع‌مان همکاری صددرصد مربیان و باشگاه‌هاست. توقع‌مان این است که آقای کفاشیان هم که نایب رئیس AFC است کمک بیشتری به ما کند.

سرمربی تیم ملی در خصوص پرواز چارتر تیم ملی و اینکه آیا در آینده تیم ملی با این پرواز راهی کره‌جنوبی خواهد شد یا نه، عنوان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، بسیار خوب خواهد بود. ان‌شاالله که با همین هواپیما به کره‌جنوبی برویم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی رخ می‌دهد و ایران نمی‌تواند به گل برسد و دلیل این موضوع چیست، خاطرنشان کرد: این مسئله فقط راجع‌ به ایران نیست. خیلی وقت‌ها هست که در فوتبال تیم‌ها فرصت زیادی به دست می‌آورند، اما نمی‌توانند به گل برسند. بعضی وقت‌ها هم هست که فقط یکی دو موقعیت وجود دارد و گل به ثمر می‌رسد. من فکر می‌کنم در لحظات اتمامی و ضربه‌های تمام کننده، عصبی عمل کردیم. بهانه نیست، اما زمین هم کمک نکرد. زمین خوب بود، اما بسیار بسیار نرم که همان اوایل بازی تمام چمن کنده شد و کمکی به شرایط بازی نکرد. فوتبال همین است.

ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.