تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 - 15:20
کد خبر : 32909

توسعه آینده و سربلندی استان در دستان توانای معلمان است / روزی معلم بودم و بدان افتخار می‌کنم

توسعه آینده و سربلندی استان در دستان توانای معلمان است / روزی معلم بودم و بدان افتخار می‌کنم

استاندار گیلان در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم گفت: توسعه آینده و سربلندی استان در دستان توانای معلمان است؛ اهتمام دولت در حمایت از آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و با انجام برنامه ریزی، بهتر از گذشته می توانیم تحولاتی در این بخش ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این مراسم که پیش از ظهر امروز با حضور دکتر نوبخت؛ معاون رئیس جمهوری و جمعی از مدیران استانی در محل دهکده ساحلی شهرستان بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات مختلف توسط صدا و سیما و ایجاد رقابت بین دانش آموزان از جمله اقداماتی است که می تواند انگیزه فراوانی برای دانش آموزان ایجاد کند.

وی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به حمایت مادی و معنوی از فرهنگیان افزود: معلمی از مقدس ترین مشاغل است و باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا افرادی که شغل معلمی را انتخاب می کنند، بدون دغدغه به تربیت فرزندان این مرز و بوم بپردازند.


استاندار گیلان تاکید کرد: آینده روشن برای آموزش و پرورش زمانی رقم می خورد که معلمان، بدون دغدغه کار خود را انجام دهند و مشارکت عمومی مردم، شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه نهادهای غیردولتی و مردمی می تواند این مهم را تحقق بخشد.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه پیشرفت جامعه با تربیت نسل جوان توسط معلمان میسر می شود، گفت: در بسیاری از موارد نگاه اول بر کارهایی است که مانند اقدامات عمرانی و آبادانی در کوتاه مدت جواب می دهد، اما باید توجه داشت که متخصصان مملکت توسط معلمان تربیت می شوند و ثمره تلاش معلمان در درازمدت است.

وی با اشاره به اینکه جوامع پیشرفته بر نیروی انسانی توانمند تکیه کرده اند، تصریح کرد: هیچ کشوری به تنهایی با تکیه بر معادن و منابع طبیعی خود پیشرفت نکرده و در نقطه مقابل آن، کشورهای بسیاری وجود دارند که با پرورش و تکیه بر نیروی انسانی توانمند و متخصص، موفق هم بوده اند .

نماینده عالی دولت در استان با تاکید براینکه هیچ کاری ضروری تر از توجه و پرداختن به امر آموزش و پرورش نیست، گفت: شخصا علاوه بر حمایت از آموزش و پرورش، در هر صورت وقت خود را نیز صرف پرداختن به مشکلات فرهنگیان و آموزش و پرورش استان می کنم.

دکتر مصطفی سالاری تاکید کرد: با وجود اینکه تصمیم گیری های حوزه آموزش و پرورش در سطح ملی انجام می شود، اما گیلان همواره سعی می کند عملکردی متفاوت تر از سایر استان ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش بر سایر برنامه ها و حوزه های کاری مقدم تر است، گفت: جایگاه علم و دانش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و برگزاری لیگ های علمی و برجسته کردن فعالیت های دانش آموزان برای تقویت جایگاه علمی دانش آموزان از جدی ترین کارهای مورد نیاز استان است.

استاندار گیلان اضافه کرد: ترتیبی اتخاذ کردیم تا در قالب تهیه و تنظیم یک برنامه تلویزیونی با عنوان مسابقات علمی دانش آموزی و با هدف انگیزشی و ایجاد فضای رقابتی بین دانش آموزان، رغبت و اشتیاق بیشتری برای تحصیل دانش آموزان ایجاد شود.

دکتر سالاری خاطرنشان کرد: روزی معلم بودم و بدان افتخار می کنم؛ یقینا معلمی از هر شغلی زیباتر و اثربخش تر است؛ چراکه تبلور آثار این شغل در آینده فرزندان ما دیده می شود و این امر بسیار ارزشمند و شیرین است.

گفتنی است به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت و روز معلم، با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان، از ۶۰ معلم برگزیده استان تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.