تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1395 - 20:43
کد خبر : 3289

دبیر تشکیلات حزب اعتدال و توسعه گیلان: دغدغه احزاب هزینه و تاوان سنگین است/ لزوم مهندسی سیاسی

دبیر تشکیلات حزب اعتدال و توسعه گیلان: دغدغه احزاب هزینه و تاوان سنگین است/ لزوم مهندسی سیاسی

جارستان-دبیر تشکیلات حزب اعتدال و توسعه گیلان با اشاره به نقش احزاب در تعرفه نیروها، تصریح کرد:‌ کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند، قبل از فیلتر شورای نگهبان باید از فیلتر احزاب بگذرند. کیوان محمدی در نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی استان گیلان، ضمن قدردانی از توجه ویژه دولت به مسئله احزاب طی سال‌های اخیر،

جارستان-دبیر تشکیلات حزب اعتدال و توسعه گیلان با اشاره به نقش احزاب در تعرفه نیروها، تصریح کرد:‌ کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند، قبل از فیلتر شورای نگهبان باید از فیلتر احزاب بگذرند.

کیوان محمدی در نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی استان گیلان، ضمن قدردانی از توجه ویژه دولت به مسئله احزاب طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه تیم سیاسی استان نیز بر فعالیت‌های حزبی تاکید دارد.

دبیر تشکیلات حزب توسعه و اعتدال در گیلان با ابراز تاسف از اینکه علی‌رغم همه تلاش‌ها هنوز احزاب جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند، افزود: بیش از ۱۰۰ حزب فعال داریم که در هیچ کجای دنیا این تعداد حزب نیست. در واقع در مملکتی که ۱۰۰ حزب فعالیت می‌کنند، هیج حزبی وجود ندارد.

وی خواستار صدور مجور فعالیت حزب براساس شاخص‌های خاص شد و اضافه کرد: طی سال‌های گذشته موقعیت مناسبی برای سازمان‌دهی امور بر پایه تحزب وجود داشت، اما این اتفاق نیفتاد.

محمدی تصریح کرد:‌ همانطور که برای طراحی هر پدیده مادی نیازمند مهندسی هستیم، لزوما در عرصه سیاسی نیز باید یک مهندسی شکل بگیرد که به اراده حاکمیت برمی‌گردد. مقام معظم رهبری بر فعالیت حزبی تاکید فرمودند و خواستار فعالیت مثبت و کارکرد احزاب هستند، اما سیستم سیاسی حاکم آنگونه که باید از رهنمودهای ایشان الهام نگرفته و معماری خاصی را ارائه نداده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه تاثیر تعطیلی یک مدرسه از تعطیلی یک حزب بیشتر است، خاطرنشان کرد: متاسفانه احزاب کارکرد ویژه‌ای ندارند و اگر همه احزاب را تعطیل کنیم، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد لذا باید برای احزاب وظیفه تعیین کنیم.

وی با اشاره به نقش احزاب در تعرفه نیروها، تصریح کرد:‌ کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند، قبل از فیلتر شورای نگهبان باید از فیلتر احزاب بگذرند. کاندیداها در بسیاری از کشورها به وسیله احزاب تعرفه می‌شوند.

دبیر تشکیلات حزب توسعه و اعتدال در گیلان خواستار ایجاد امنیت در حوزه فعالیت‌های سیاسی و حزبی شد و گفت: احزاب نباید دغدغه هزینه و تاوان سنگین را داشته باشند لذا باید به احزاب اختیار بدهیم و از آنها انجام مسئولیت بخواهیم.

محمدی بر کاهش هزینه فعالیت سیاسی و افزایش جذابیت آن تاکید کرد و متذکر شد: مردم رغبتی به فعالیت جمعی ندارند و نمی‌توانند در کنار اختلاف نظرها با یکدیگر صحبت کنند. فعالیت جمعی به عنوان یک الگوی فرهنگی در جامعه ما جا نیفتاده است. باید فرهنگ گفتگو ایجاد و مردم را از خودمحوری خارج کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز رفاقت و قوم‌مداری بر قانون‌گرایی برتری دارد که به ریشه‌های فرهنگی جامعه بازمی‌گردد، یادآور شد: زمانی جامعه زمینه فعالیت حزبی را پیدا می‌کند که قانون‌مند باشیم. اگر بتوانیم قانون را به فرهنگ جاری جامعه بیاوریم بسیاری از مشکلات از جمله فعالیت‌های سیاسی و حزبی حل خواهد شد.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.