تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1397 - 12:32
کد خبر : 31994

بزرگترین فستیوال بسکتبال خیابانی کشور در رشت برگزار شد

بزرگترین فستیوال بسکتبال خیابانی کشور در رشت برگزار شد

در آستانه‌ مبعث رسول اکرم بزرگترین فستیوال بسکتبال خیابانی کشور با هیئت داوری عاشوری، پورنائب، مومن‌نژاد و اصغر قاسمیان برگزار شد. ۲۷ تیم در بسکتبال ۳به۳، ۲۹ شوتیست در بخش شوت‌های ۳ امتیازی و ۸ شرکت‌کننده در بخش اسلم دانک به رقابت پرداختند.

در یکی دیگر از حرکت ها و فعالیت های هیئت بسکتبال گیلان و رئیس خوش ذوق آن در ایام تعطیلات عید مبعث بزرگترین فستیوال بسکتبال خیابانی کشور با حضور ۱۶ تیم از کل کشور با شورو هیجانی خاصی در شهر رشت برگزار شد.

این مسابقات در زمین های ورزشی پارک گلسار و پارک شهر رشت  که به لطف رئیس شورای شهر رشت با نام‌زمین های بسکتبال خیابانی در اختیار هیئت بسکتبال قرار گرفته است برگزار شد.

شایان ذکر است این مسابقات با همکاری و همراهی دلسوزانه سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت اجرا شد به نوعی که تا اخرین لحظات قبل از اجرای مسابقات در صحنه حاضر بودند تا مشکل خاصی جهت برگزاری وجود نداشته باشد.

بسکتبال گیلان بعد از حضور دکتر‌ محمد رفیعی به عنوان سرپرست این هیئت جان دوباره ای به خود گرفت و بعد از مدت ها گوشه نشینی امروز در تمام رده های بسکتبال کشور حرفی برا گفتن دارد.

این مسابقات با شعار “رشت، شهر بسکتبالی” روز جمعه ۲۴ فروردین شروع شده و روز یک شنبه ۲۶ فروردین ۹۷ اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

 

دکتر رفیعی سرپرست هیات بسکتبال: امروز در آستانه عید بزرگ مبعث و فستیوال بسکتبال خیابانی بیست‌و‌هفتمین سایت بسکتبال خیابانی افتتاح شد.

در آستانه‌ مبعث رسول اکرم بزرگترین فستیوال بسکتبال خیابانی کشور با هیئت داوری عاشوری، پورنائب، مومن‌نژاد و اصغر قاسمیان برگزار شد. ۲۷ تیم در بسکتبال ۳به۳، ۲۹ شوتیست در بخش شوت‌های ۳ امتیازی و ۸ شرکت‌کننده در بخش اسلم دانک به رقابت پرداختند.

این فستیوال برای اولین بار و با همکاری شهرداری و شورای شهر رشت برگزار شد.

بسکتبال گیلان آزمون بزرگ دیگری را پشت سر گذاشت، آزمونی که به جرات می‌توان گفت علی‌رغم تمامی سختی‌هایش خوب و منظم برگزار شد تا گیلان و بسکتبال گیلان در صدر خبرها باشد. بیست و هفتمین سایت بسکتبال خیابانی واقع در خیابان ۱۲۷ گلسار همزمان با عید بزرگ مبعث افتتاح شد و به همین مناسبت بزرگترین فستیوال بسکتبال خیابانی در این سایت افتتاح شد.

این مراسم با حضور دکتر دلخوش نماینده محترم مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، پرویز گلریز ریاست هیات شنا استان گیلان، امیرحسین علوی عضو شورای شهر و از بانیان و حامیان احداث سایت‌های بسکتبال خیابانی، شامحمدی ریاست اداره ورزش و جوانان رشت، محزون مشاور مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان، شهردار سنگر، شاهانی و تنی چند از مسئولین شهری و حضور پورشور خانواده بسکتبال برگزار شد.

در بخش افتتاحیه آقایان دلخوش و علوی از ادامه حمایتها از هیات بسکتبال گیلان گفتند و از تلاش دکتر رفیعی در خصوص تامین هزینه ها و انجام برنامه ها قدردانی کردند.

مسابقات بسکتبال خیابانی در بخش شوت‌های ۳ امتیازی با حضور ۲۹ شوتیست و از ۶ استان و ۹ تیم برگزار شد. در مرحله مقدماتی امید نوین ، کامیار نداف ، محمدرضا لشکری ، قاسم ساکی و مجید رحیمیان به دور نهایی راه یافتند. نهایتا آقای مجید رحیمیان با ۱۳ شوت موفق از ۲۴ شوت انجام شده اول و قهرمان شد و آقای شوت سال لقب گرفت. محمدرضا لشکری هم با ۱۱ شوت موفق از ۲۵ شوت و قاسم ساکی هم با ۱۱ شوت موفق از ۲۲ شوت دوم و سوم شدند. در بخش اسلم دانک هم ۸ شرکت کننده حاضر شدند و هر شرکت کننده دو‌ حرکت خود را به نمایش گذاشتند و نهایتا آقای مهدی هلیچی از اهواز با ۹۸ امتیاز اول شد، علیرضا معظمی از خلخال هم با ۹۵ امتیاز دوم ، سعید دائی از گرگان با ۸۹ امتیاز سوم و سپهر ریاحی از تندر الف با ۸۷ امتیاز چهارم شدند.

دکتر رفیعی سرپرست هیات بسکتبال استان گیلان از برگزاری این فستیوال ابراز خرسندی کرد و افزود: یک بار دیگر بسکتبال گیلان ثابت کرد ظرفیت‌های زیادی در برنامه‌های اجرایی دارد، و بنده از همه عزیزان که در برگزاری آن همکاری کردند تقدیر می‌کنم. دکتر رفیعی در ادامه گفت: این فستیوال در سطح کشوری برگزار شد و تمهیدات خوبی هم تدارک دیده شد تا به غیر از نمایش جذابیت‌های بسکتبال  جذابیت‌های رشت و گیلان هم به معرض نمایش بگذاریم. وی با بیان اینکه باید به شعار رشت شهر بسکتبالی و گیلان شهرهای بسکتبالی برسیم، گفت: این بیست‌و‌هفتمین سایت بسکتبال خیابانی است و در آرزوی افتتاح صدمین سایت بسکتبالی هستیم و امیدوارم روزی برسد با رسیدن به این امر بسکتبال ورزش همگانی شود و صدای توپ بسکتبال از جای جای شهر و استان شنیده شود.

عاشوری ریس کمیته بسکتبال خیابانی هم با تشکر از همه دوستان و همکارانش در برپایی این مراسم افزود: از حمایت‌های همیشگی دکتر رفیعی، سعید پورنائب و علیرضا علیزاده  در هیات بسکتبال ممنونم و لازم می‌دانم از حمایت‌های اعضای شورای رشت، آقای شاهانی، سامیار فرود ، محی الدین رجبی و بسیاری از مسئولین شهرداری تشکر کنم و امیدوارم میهمانان و حاضرین در این فستیوال کم و کاستی‌های احتمالی را بر ما ببخشند. عاشوری در ادامه گفت: لازم‌ میدانم یک تشکر ویژه هم از گروه رنگی کرو (وس، جوزا ، مین) داشته باشم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.