تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1395 - 14:41
کد خبر : 3152

رییس شورای مورد علاقه ثابت قدم!

رییس شورای مورد علاقه ثابت قدم!

جارستان- وقتی استیضاح محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت کلید خورد عده ای موفقیت این پروژه را امری محال میدانستند به خصوص زمانی که با سکته یک هفته ای تعداد وصول امضاهای خواهان استیضاح به سختی از مرز انگشتان یک دست گذشت. اما همه چیز تا یک روز قبل از استیضاح به گونه ایی دیگر پیش

جارستان- وقتی استیضاح محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت کلید خورد عده ای موفقیت این پروژه را امری محال میدانستند به خصوص زمانی که با سکته یک هفته ای تعداد وصول امضاهای خواهان استیضاح به سختی از مرز انگشتان یک دست گذشت.

اما همه چیز تا یک روز قبل از استیضاح به گونه ایی دیگر پیش رفت تعداد موافقان استیضاح بیشتر شد فارغ از محمد رفیعی،محمود باقری،عباس صابر،مسعود کاظمی ومجید رجبی ویسرودی به عنوان حامیان سنتی استیضاح ،با اعلام نامه اداره کل بازرسی استان و احراز تخلفات یا ابهامات عملکردی شهرداری محمد حسین واثق کارگرنیا نیز به این جمع افزوده شد تا اینجای کار باز تا حصول مقصود یعنی استیضاح۴رای دیگر احتیاج بود .

فرهادشوقی علیرغم نزدیکی های به وجودآمده با ثابت قدم ادامه دوستی با کارگرنیا را ترجیح داد و مصرانه از استیضاح کنندگان لقب گرفت.پازل در آستانه تکمیل بود امیرحسین علوی حجت جذب و فرانک پیشگر قول استیضاح دادند.جلسه ١٠نفره تشکیل و دیگر همه چیز آماده و مهیای عبور از ثابت قدم بود.

رایزنی ها از سرپرستی اصغر کامران یا یعقوب امیری و شهرداری مسعود کاظمی خبر میداد امری که کاظمی اینبار به تحققش إصراری نداشت تا حتما مرد اخلاق بازی استیضاح شهردار لقب گیرد.

اما شبکه های اجتماعی و اینستاگرام وارد کارزار شدند شهردار جوان را حامی توسعه و شوالیه شهر دانستند و مخالفان را افرادی ضد توسعه!ماجرا پیچیده تَر شد بنرهای معدود در حمایت از ثابت قدم در رشت افراشته شد از چند نفری که خودرا نمایندگان جامعه پزشکی و دیگرانی که خود را نماینده فعالین فرهنگی و حتی نهادهای حکومتی معرفی کردند.

شب استیضاح دراماتیک بود شب نشینی موافقان استیضاح در منزل یکی از مخالفین و البته حرکت عجیب فرانک پیشگر در معرفی رضا جمشیدی به عنوان گزینه شهرداری بعدها یک موهبت آسمانی برای ثابت قدم قلمدادشد.استیضاح تمام شده مسکوت ماند تا رسانه پرمخاطب گیلانی تیتر شکست شورای چهارم رشت را خبراول کند!بازپیامهای مدح آمیز از عدم استیضاح ازراه رسید تشکرپشت تشکر.ازبازیگر بدون منفعت اخوی آش در تبلیغات محیطی در شهرداری!تا فلان بهمان کس که لابد هیچ منافعی در شهرداری نداشته اند!

حالا ثبات مدیریت شهری تجلی پیداکرده بود ثابت قدم غره از بقا در مصاحبه جنجالی با جارستان خودرا کاندیدای احتمالی مجلس در سال ٩٨دانست و البته نقش مردم در شکست استیضاح را به رخ شورانشینان کشید.

دو هفته تعطیلی
imageتعطیلات همه چیزرا معلق کرد هیچکس از انتخابات هیات رییسه شورا نکته ای به زبان نراند تنها یک روز قبل استیضاح دو رسانه یکی نزدیک به مظفر نیکومنش نودهی و دیگری نزدیک به رضا رسولی ،امیرحسین علوی را شانس اول ریاست معرفی کردند،حالا موافقان استیضاح علت شکست پروژه شان را معامله برخی از اعضا میدانستند.
جلسه اول با آبستراکسیون طیف موافقین استیضاح ناتمام ماند جلسه دوم با نامه دقایق آخری فرماندار تشکیل نشد. تا بالاخره جلسه سوم با حضور همه اعضا تشکیل تا همگان در انتظار انتخاب رییس سال آخر شورای چهارم باشندکه به ناگاه ودر کمال حیرت نامزدی فرانک پیشگر آبستراکسیون مخالفین استیضاح را رقم زد.
حالا پیشگر کاندیدا بود و سبد رایش در رای ٧عضو موافق استیضاح!
جلسه چهارم را باز فرمانداری با درایت همیشگی لغو و به سه شنبه یعنی فردا موکول کرد.

چه کسی رییس شورا میشود؟
باز سرو کله شبکه های اجتماعی پیداشد اینبار فضا کمی فرق میکرد این کمپین، حمایت از خرید کالای إیرانی نبود بلکه کمپین دعوت از مظفر نیکومنش نودهی به عنوان یک شخصیت ملی برای پذیرش ریاست شورای سال آخر محسوب میشد.

نیکومنش گزینه مطلوب ثابت قدم !
نزدیکی کاظم نیکومنش نودهی برادر مظفر نیکومنش به ثابت قدم واز همه بیشتر به جباری مشاور آذری زبان و زنجانی الاصلش (که به گفته یکی از رسانه ها در لیست دولت بهار حامیان احمدی نژاد در انتخابات شورای شهر تهران در سال ٩٢ نیز قرارداشت) در این تمایل تردیدی باقی نمیگذارد.حالا عده ای نامزدی پیشگر را یک بازی هوشمندانه از سوی شهردار رشت برای بهم زدن بازی تصورمیکردند.

آینده استیضاح
با انتخاب نیکومنش یا حتی پیشگر به ریاست شورا،پروژه استیضاح هرگز تا پایان عمر این شورا به سامان نحواهد رسید چراکه :
١- نیکومنش و رابطه ساختارمندش با ثابت قدم و جباری مجالی برای عبور از آقای شهردار رافراهم نخواهد ساخت.

٢-فرانک پیشگر خود به فرص تحقق ریاستش گزینه هشتم موافق استیضاح لقب میگیرد که این ٨ با توجه به تنهایی پیشگر و محکم شدن اتصال ٧نفر باقیمانده هرگز امکان و توان رسیدن به عدد ٩ و ١٠را نخواهد داشت.

٣- اعضای شورا وجاهتشان در مدیریت شهری و البته در کارزار انتخابات سال ٩۶با چالش های جدی روبرو میشود.

۴- هرگزینه ای برای ثابت قدم بهتر از علوی در مقام ریاست شورایی است.دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند روحیات ثابت قدم و تضاد نگرشی با علوی اصطکاک بعدی و شروع استیضاح را رقم خواهد زد.عاقلانه ترین رفتار بازی سازی برای جلوگیری از ریاست علوی خواهدبود.

۵- این رویکرد ١+٧ غیرکارآمد و ٧ در استیلای ثابت قدم را در پی خواهد داشت.

۶- این مسئله اشتباه استراتژیک و مهم اعضای شوراخواهدبود که به قیمت ریزش ٩٠درصدی و حتمی آنان در انتخابات سال آینده نه فقط از حیث وجاهت عمومی بلکه از حیث…….شاید اتفاقی نظیر شورای سوم را سبب گردد.

توصیه به اعضای شورا!
پیش بینی جارستان را جدی بگیرید!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.