تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 - 18:29
کد خبر : 310

تشییع پیکر ۹ شهید در گیلان

تشییع پیکر ۹ شهید در گیلان

جارستان-  پیکر پاک هفت شهید گمنام و دو شهید تازه شناسایی شده از شهدای دوران دفاع مقدس در شش نقطه از استان گیلان تشییع و به خاک سپرده شد. همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر پاک ۹ شهید دوران دفاع مقدس در شش نقطه از گیلان و بر دستان خیل عظیم مردم،

جارستان-  پیکر پاک هفت شهید گمنام و دو شهید تازه شناسایی شده از شهدای دوران دفاع مقدس در شش نقطه از استان گیلان تشییع و به خاک سپرده شد.

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر پاک ۹ شهید دوران دفاع مقدس در شش نقطه از گیلان و بر دستان خیل عظیم مردم، تشییع و خاکسپاری شد.

هفت شهید گمنام به همراه دو شهید تازه شناسایی شده از عملیات های رمضان منطقه شرق بصره، عملیات والفجر هشت ام الرصاص، عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات خیبر منطقه جزیره مجنون در حسن‌رود انزلی، پره‌سر رضوانشهر، خشکبیجار رشت، گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه و رودسر به خاک سپرده شدند.

بازگشت به خانه بعد از ۲۸ سال

شهرستان رودسر امروز میزبان سفرکرده ای بود که بعد از ۲۸ سال به خانه بازگشت. پیکر شهید حمیدرضا رحیمیان عین شیخ از شهدای عملیات محرم در منطقه شرهانی که در سال ۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد، بر دستان مردم این شهرستان تشییع شد.

تشییع کنندگان که مسیر میدان شهرداری تا مقر سپاه در این شهرستان را با شعار «یا حسین» و «یا زینب» طی می کردند، پیکر پاک این شهید را برای خاکسپاری در زادگاهش روستای چافجیر بدرقه کردند.

هویت این شهید بزرگوار پس از ۲۸ سال از طریق آزمایش دی. ان. ای مشخص شد.

همچنین پیکر شهید ایرج فلاح‌ ابراهیم‌ پور نیز که به تازگی شناسایی شده است، در شهرستان آستانه اشرفیه تشییع و به خاک سپرده شد.

اشک آسمان در غم دو شهید گمنام

شهرستان صومعه سرا به ویژه شهرگوراب زرمیخ نیز امروز حال و هوای دیگری داشت. یکسال از تشییع و تدفین باشکوه و به یادمانی «سه شهیدگمنام» در صومعه سرا می گذرد که بازهم مردم این دیار افتخار میزبانی آلاله های به خون خفته دیگری را به دست آوردند.

عطر یاس های پرپر با بارش رحمت الهی به هم آمیخته و به مشام می رسد، عطر دو لاله گمنامی که تنها ۲۰ و ۲۵ ساله بودند و امروز بر دستان مردم قدرشناس صومعه سرا تشییع شده و در پارک شهر گوراب زرمیخ در بقعه آقا سید ابراهیم این شهر به خاک سپرده شدند.

حضور پرشور مردم انزلی در تشییع شهید گمنام

شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در زمان شهادت تنها ۲۲ سال داشت نیز با حضور پرشور مردم شهید پرور بندرانزلی با شکوه هرچه بیشتر در این شهرستان تشییع شد.

تشییع کنندگان، پیکر پاک این شهید که از شهدای عملیات رمضان در منطقه شرق بصره بود را از پایگاه مقاومت روستای لیجارکی تا مرکز آموزش نداجا واقع در حسن رود بر روی دستان خود بدرقه کرده و به خاک سپردند.

این شهید گمنام در عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به شهادت رسید.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه از شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.