تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1395 - 3:07
کد خبر : 3089

احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهرماه

احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهرماه

جارستان-وزیر آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهرماه سال جاری خبرداد. علی اصغر فانی در حاشیه دیدار با «محمد اقبال عمر الصیدلی» وزیر تربیت جمهوری عراق که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره همکاری‌ها با کشور عراق اظهارداشت:‌ اگر اعتبارات لازم توسط کشور عراق

جارستان-وزیر آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهرماه سال جاری خبرداد.

علی اصغر فانی در حاشیه دیدار با «محمد اقبال عمر الصیدلی» وزیر تربیت جمهوری عراق که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره همکاری‌ها با کشور عراق اظهارداشت:‌ اگر اعتبارات لازم توسط کشور عراق تأمین شود ما به لحاظ فنی توانایی بالایی داریم و همکاران ما نیز در بازدیدی که در چند سال گذشته از کربلا داشتند، مسئولان آنجا درخواست همکاری داشته‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط کشور عراق آیا امکان فعالیت درخصوص مسائل آموزشی در این کشور وجود دارد، افزود: ما سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم بلکه به عنوان کشوری که می‌توانیم فعالیت عمرانی داشته باشیم و در قبال آن پیمانکاران کشور ایران وجه دریافت می‌کنند، فعالیت می‌کنیم.

فانی درخصوص اعزام معلمان به کشور عراق، یادآور شد: اعزام معلم نه برای ایران و نه برای عراق مصلحت نیست؛ ما درباره تربیت معلم و بحث آموزش نیروی انسانی که جز درخواست کشور عراق بود، آمادگی همکاری داریم و در تربیت معلم توانایی داریم هم برای کشور عراق و هم افغانستان به این موضوع بپردازیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره قابلیت تدریس کتاب‌های درسی در عراق تصریح کرد: ‌تدریس کتاب‌ها به صورت عیناً نه، اما تألیف کتب درسی دارای فرایند مشخصی است که ما در این خصوص بسیار توانمند هستیم؛ حتی مسئولان افغانستان که به دفعات از کشور ما و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بازدید داشتند برای آنها برنامه‌ای گذاشتیم و قرار است هیئت عراقی نیز از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بازدید کند.

وی تصریح کرد: در تدریس کتب درسی و برنامه‌ریزی با توجه به اینکه یکی از زیرنظام‌های برنامه درسی ملی است،‌ می‌توانیم با داشتن این تجربه به کشورهای همسایه کمک کنیم.

فانی درباره تاریخ دقیق آزمون استخدامی آموزش و پرورش تصریح کرد: آزمون استخدامی امسال توسط سنجش و آموزش کشور برگزار می‌شود و با سازمان امور اداری و استخدامی صحبت کرده‌ایم تا با آزمونی که قرار بود قبلاً برگزار شود، یکی شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به صحبتی که شده به احتمال زیاد مهرماه زمان آن اعلام می‌شود که به محض نهایی شدن، رسانه‌ای خواهد شد با توجه به اینکه قرار است دو آزمون به صورت یک آزمون انجام شود.

وی درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و حق‌التدریس معلمان که عنوان شده بود از امروز آغاز می‌شود، یادآور شد: شب‌گذشته با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره کسری اعتبارات و مطالبات فرهنگیان صحبت کرده‌ایم که وی گفت در اولین فرصت آن را عملی می‌کنیم اما تاریخ دقیقی نداریم.

فانی افزود: بودجه پاداش پایان خدمت ۸ درصد باقی‌مانده فرهنگیان مربوط به سال ۹۳، تخصیص داده شده و باید خزانه در این خصوص تأمین اعتبار کند تا پرداخت شود.

وی درباره رتبه‌بندی نیروهای اداری و سرایداران وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: درباره رتبه‌بندی نیروهای اداری بند ۱۰ ماده ۶۸ برای آنها اجرا شد؛ حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نیروی خدماتی داریم که موضوع آنها را دنبال می‌کنیم و باید با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری هماهنگ شویم. البته در این خصوص صحبت شده اما به نتیجه قطعی و عملیاتی نرسیده‌ایم و به همکاران بخش خدماتی اعلام می‌کنم که به طور جد دنبال حل این موضوع هستیم.

ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.