تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1395 - 21:12
کد خبر : 3077

افزایش انتقادات به اجرای توافق FATF

افزایش انتقادات به اجرای توافق FATF

جارستان- علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص قصد دولت برای اجرای توافق FATF گفت: توافق FATF به صلاح کشور نیست. وی افزود: خودی‌ها نباید از نقشه‌های دشمن تبعیت کنند. امروز همچنین غلامعلی حداد عادل با تأکید بر اینکه مردم تحقیری مثل قرارداد FATF را تحمل نمی‌کنند گفت: به طور

جارستان- علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص قصد دولت برای اجرای توافق FATF گفت: توافق FATF به صلاح کشور نیست.

وی افزود: خودی‌ها نباید از نقشه‌های دشمن تبعیت کنند.

امروز همچنین غلامعلی حداد عادل با تأکید بر اینکه مردم تحقیری مثل قرارداد FATF را تحمل نمی‌کنند گفت: به طور مسلم چنین قراردادی قابل اجرا نیست.

او در واکنش به قصد دولت برای اجرای توافق FATF اظهار داشت: مسلماً چنین محدودیت‌هایی قابل اجرا نیست.

وی تصریح کرد: مردم و رهبری این نوع تحقیرها، دخالت‌ها و تسلیم‌ها را تحمل نمی‌کنند و دولت هم که همه جا خودش را تابع رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌داند طبعاً نمی‌تواند غیر از این عمل کند.

رسانه های منتقد دولت اجرای این توافق را اجرای تحریم های غربی درد اخل کشور و نوعی “خود تحریمی” می دانند. تاکنون مسئولان دولتی درباره این توافق و انتقادات صورت گرفته توضیحی ارائه نکرده اند.

روز گذشته روزنامه کیهان نوشت که بانک های سپه و ملت از ارائه خدمات بانکی ارزی به قرارگاه خاتم الانبیا سپاه به دلیل تحریم ها خودداری کرده اند.

به نوشته روزنامه کیهان، واحد مستقل ارزی خطاب به مدیریت شعبه بانک سپه در نامه‌ای به تاریخ ۱۰ مرداد ۹۵ و در جواب درخواست یه شرکت برای ضمانت نامه‌های ارزی آورده است: «…در شرایط فعلی و با عنایت به مفاد نامه بازگشتی مبنی بر نامبرده شدن متقاضی ضمانت‌نامه‌ها در لیست اشخاص تحریمی، اجابت درخواست متقاضی امکان‌پذیر نیست.»

همچنین در نامه بانک ملت که در پاسخ به درخواست قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برای نقل و انتقالات ارزی؛ آمده است: «کارسازی کلیه خدمات ارزی (بین‌المللی) برای آن دسته از مشتریان که نامشان در لیست تحریم اتحادیه اروپا و یا لیست تحریم مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل می‌باشد امکان‌پذیر نیست.»

در همین حال دیروز جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حساسیت نمایندگان خانه ملت بر FATF اظهار داشت: دادستانی کل کشور به این موضوع ورود کرده و آن را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه ما با اجرای FATF خودمان را از داخل تحریم خواهیم کرد، گفت: تحریم داخلی برای کشور مانند سم است و نباید به چنین چیزی تن دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحریم خودمان به دست خودمان چیزی شبیه خودکشی است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس اجازه نخواهند داد فشار به مردم و دور کردن ملت از حقوقش اینبار به دست داخلی‌ها صورت گیرد.

کریمی قدوسی همچنین استفاده از نرم افزار آمریکایی را عاملی برای این دانست که طرف غربی بر مباحث مالی ما مسلط شود و این موضوع را عاملی برای تضییع حقوق ملت توصیف کرد.

FATF مأموریت اصلی‌اش مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و تأمین مالی فعالیت‌های اشاعه‌ای است.

دو ماه پیش گروه ویژه اقدام مالی، سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی، اعلام کرد ایران متعهد شده برای مبارزه با مساله پولشویی و تامین مالی تروریسم اقداماتی را انجام دهد. جزئیات تعهدات ایران در آن مقطع اعلام نشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.