تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1395 - 10:20
کد خبر : 3036

رکورد اختلاس شکست

رکورد اختلاس شکست

جارستان- در میانه رقابت رسانه‌ها برای افشای فسادهای مالی بود که یک خبرگزاری اصولگرا خبری را مبنی بر اختلاس ٨٠٠٠ میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر کرد؛ اختلاسی که به گفته این رسانه اصولگرا توسط فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی کشف شده است. به گزارش اعتماد، محمود صادقی نماینده مردم تهران اما ضمن اینکه

جارستان- در میانه رقابت رسانه‌ها برای افشای فسادهای مالی بود که یک خبرگزاری اصولگرا خبری را مبنی بر اختلاس ٨٠٠٠ میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر کرد؛ اختلاسی که به گفته این رسانه اصولگرا توسط فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی کشف شده است.

به گزارش اعتماد، محمود صادقی نماینده مردم تهران اما ضمن اینکه می‌گوید فراکسیون مبارزه با فساد اصلا وجود خارجی ندارد جزییاتی را نیز در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان فاش کرد و گفت: فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی هنوز وجود خارجی ندارد، در واقع درخواست تشکیل چنین فراکسیونی با حدود ۱۱ امضا از سوی نمایندگان مجلس تقدیم هیات‌رییسه شده، اما با پیگیری‌های انجام شده، تا این لحظه به‌صورت رسمی اجازه فعالیت به چنین فراکسیونی داده نشده است.

اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی صندوق فرهنگیان مربوط به دولت احمدی‌نژاد است

محمود صادقی جزییات جدید را در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان بیان می‌کند. او می‌گوید این اختلاس مربوط به دولت احمدی‌نژاد است و از تحقیق و تفحصی می‌گوید که قرار بود به تخلفات دولت احمدی‌نژاد در این حوزه رسیدگی کند، تحقیق و تفحصی که به فراموشی سپرده شد. به گزارش ایلنا، این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی درباره ادعای مطرح شده درخصوص اختلاس ۸۰۰۰ میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: اخیرا در یکی از جلسه‌های کمیسیون آموزش که با حضور برخی مسوولان وزارت آموزش و پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد، موضوع تحقیق و تفحص از این صندوق مطرح شد که بخش اعظم این تخلف مربوط به دولت احمدی‌نژاد است.

۴۰۰۰ میلیارد دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان از سال ۸۶ تا ۹۲ معدوم‌الوصول شد

صادقی تصریح کرد: در این جلسه، اغلب اعداد و ارقامی که به عنوان تخلف‌های اقتصادی و مالی ازسوی مسوولان مطرح شد، مربوط به دولت قبل بود که به عنوان مثال تنها در یک مورد، مسوولان صندوق فرهنگیان اعلام کردند در سال ۹۲ هنگامی که این صندوق را از مسوولان پیشین تحویل گرفتند، این صندوق در بازه زمانی سال‌های ۸۶ تا ۹۲ مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان دارایی معدوم‌الوصول داشته است.

اعطای ۳۲۰۰ میلیارد وام معدوم‌الوصول به ۳ نفر

صادقی تایید می‌کند که در دوره جدید هم تخلفاتی در این صندوق صورت گرفته است اما عمده این تخلفات مربوط به دولت قبل است. از جمله این تخلفات را اعطای وام معدوم الوصول به ٣ نفر بیان می‌کند؛ وام‌هایی به ارزش ٣٢٠٠ میلیارد تومان که هرگز بازگردانده نشده است. عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس ادامه داد: به‌عبارت دیگر این مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان، دارایی‌های صندوق فرهنگیان بوده که وصول نشده و بنابر پیگیری‌های انجام شده، ۳۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به وام‌هایی بوده که در اختیار ۳ نفر قرار گرفته و هرگز این وام‌ها را بازنگردانده‌اند.

او با بیان اینکه بنابر گزارش مسوولان وزارت آموزش و پرورش تخلف‌هایی در دوره جدید نیز صورت گرفته اما بخش اعظم تخلف مربوط به دولت قبل است، گفت: به‌گفته این مسوولان تخلف‌ها علاوه بر صندوق فرهنگیان، در بانک سرمایه نیز رخ داده و حتی شکایت‌هایی در این باره صورت گرفته بود و همچنان نیز به‌دنبال بازگرداندن این مبالغ هستند. رییس فراکسیون شفاف‌سازی اقتصادی و انضباط مالی در مجلس دهم همچنین اضافه کرد: بنابر این گزارش این شکایت‌ها در دو پروژه مطرح شده که یکی پروژه «کاج مشهد» است و همچنین پروژه «بانک سرمایه» که به‌گفته شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان در جریان مجلس نهم، دو مرتبه به‌منظور ارایه توضیحات لازم، نامه‌هایی به هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم ارسال کرده که با این حال، اجازه حضور در جلسه‌های این کمیسیون به او داده نشده است.

تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به مجالس هشتم و نهم است

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با اشاره به تلاش نمایندگان برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجالس هشتم و نهم، اعلام کرد: هنگامی که طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شد، آقایان زاهدی و کوچکی‌نژاد که این طرح را امضا کردند، مدعی شدند که نخستین‌بار که چنین طرحی مطرح شد، در زمان مجلس هشتم بوده است. او ادامه داد: به‌گفته زاهدی و کوچکی‌نژاد، نمایندگان در مجلس هشتم درخواست تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را مطرح کردند که به نتیجه نرسید و این درخواست به گفته آنها در مجلس نهم نیز به کما رفت.

تخلف‌های صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت‌های احمدی‌نژاد است

صادقی در پایان تصریح کرد: با این حساب، آنچه امروز تحت عنوان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شده، ادامه تلاشی است که از زمان مجلس هشتم آغاز شده و این تخلف‌ها مربوط به دولت‌های نهم و دهم و زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد بوده است. روز گذشته شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در نامه‌ای به عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن تکذیب مدعیات مطرح‌شده در خبر خبرگزاری اصولگرا، خواستار برخورد جدی با متخلفان شد و اعلام کرد که در دو هفته گذشته انتشار اخبار کذب درخصوص فساد مالی درصندوق ذخیره فرهنگیان، علاوه بر ایجاد فضای بی‌اعتمادی میان فرهنگیان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، موجب کاهش ٢٠٠ میلیارد تومانی ارزش شرکت‌های بورسی این صندوق شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.