تاریخ انتشار : جمعه 12 شهریور 1395 - 1:04
کد خبر : 2858

هفته بدون طلاق در گیلان اجرایی می‌شود

هفته بدون طلاق در گیلان اجرایی می‌شود

جارستان-مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از برگزاری نمادین هفته بدون طلاق در استان گیلان خبر داد. یونس رنجکش در کارگروه ویژه ساماندهی وضعیت طلاق در استان گیلان، گفت: این پیشنهاد در کارگروه مصوب و تلاش می شود تا دستگاه‌های مرتبط با موضوع طلاق در این هفته تلاش کنند هیچگونه طلاقی در استان ثبت

جارستان-مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از برگزاری نمادین هفته بدون طلاق در استان گیلان خبر داد.

یونس رنجکش در کارگروه ویژه ساماندهی وضعیت طلاق در استان گیلان، گفت: این پیشنهاد در کارگروه مصوب و تلاش می شود تا دستگاه‌های مرتبط با موضوع طلاق در این هفته تلاش کنند هیچگونه طلاقی در استان ثبت نشود.

وی اضافه کرد: هفته بدون طلاق همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در هفته سوم شهریورماه اجرا می‌شود.

رنجکش با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا از همه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی برای کاهش روند طلاق و فروریختن کانون خانواده جلوگیری کنیم، افزود: اقدامات اینگونه‌ای می‌توانند نقش مهمی در توجه به چالشها و تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی طلاق در جامعه داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم در سال‌جاری با توجه به سند ملی پیشگیری کنترل و کاهش طلاق در کشور ساماندهی وضعیت پرونده‌های طلاق در دادگستری هاست.

به گفته رنجکش، در هفته بدون طلاق که ابتکاری از سوی اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان است تلاش داریم تا با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در زمینه شناساندن آسیب‌ها و چالش‌های طلاق در جامعه اقدامی نمادین در این زمینه داشته باشیم.

دبیرستاد اجتماعی و فرهنگی مدیریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گیلان یادآور شد: هر چند که انتظار نداریم تمام مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که ریشه‌های شکل‌گیری آنها در ابعاد مختلف نهفته است و باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد همزمان برطرف شود اما اینگونه جرکت‌ها گام موثری در حساس‌سازی جامعه و تحرکات اجتماعی در مسیر اقدامات پیشگیرانه است.

رنجکش گفت: در هفته بدون طلاق با هماهنگی دستگاههای اجرایی تلاش می شود تا از ثبت هرگونه واقعه طلاق با انجام برنامه های مشاوره و خدمات فرهنگی و اجتماعی تا حدی جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: در اجرای این برنامه‌ها دادگستری، نیروی انتظامی، صدا و سیما، بهزیستی، ورزش و جوانان، ثبت اسناد، ثبت احوال، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار و اموراجتماعی و … مشارکت دارند.

وی برگزاری برنامه‌های آموزشی برای کارکنان سازمان‌ها و نهادهای دولتی و اجرای طرح های آموزش همگانی از طریق رسانه ملی، مطبوعات و تشکل‌های اجتماعی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در هفته بدون طلاق پیش بینی شده است.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.