تاریخ انتشار : جمعه 12 شهریور 1395 - 0:37
کد خبر : 2852

در تدوین سند چشم‌انداز گیلان به جایگاه جهانی، کشوری و منطقه‌ای استان توجه شود

در تدوین سند چشم‌انداز گیلان به جایگاه جهانی، کشوری و منطقه‌ای استان توجه شود

جارستان-رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه در تدوین سند چشم‌انداز استان باید به جایگاه جهانی، کشوری و منطقه‌ای گیلان توجه شود، گفت: چشم اندازی که برای گیلان ترسیم می شود جامع، کامل و آینده نگر باشد.  کیوان محمدی در نخستین جلسه تدوین سند چشم انداز استان گیلان در افق ۱۴۰۴، هدف از تشکیل این نشست را بررسی و

جارستان-رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه در تدوین سند چشم‌انداز استان باید به جایگاه جهانی، کشوری و منطقه‌ای گیلان توجه شود، گفت: چشم اندازی که برای گیلان ترسیم می شود جامع، کامل و آینده نگر باشد.

 کیوان محمدی در نخستین جلسه تدوین سند چشم انداز استان گیلان در افق ۱۴۰۴، هدف از تشکیل این نشست را بررسی و دریافت پیشنهادها و نقطه‌نظرات درخصوص تدوین سند چشم‌انداز توسعه استان به عنوان یک سند بالادستی در سال ۸۴ و تدوین این سند در سال ۹۲ عنوان کرد و گفت: با مقایسه بین دو سند مواردی را که درخصوص استان مغفول مانده است مورد بررسی قرار گرفته و لحاظ خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان به رویکردهای مختلف در تدوین سند چشم‌انداز از جمله اقتصادی، عملکردی، جغرافیایی، جمعیتی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: از لحاظ رویکرد طبیعی گیلان، مازندران و گلستان و البرز در یک پهنه قرار می‌گیرد. در کل همه رویکردها می‌بایست از لحاظ تعامل فرهنگی، اقتصادی و … بررسی شود که کدام رویکرد در مرحله اول برای کشور و بعد برای استان مناسب‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دیدگاه‌های متفاوت و شاخصی که در این خصوص وجود دارد بحث پیچیده ای مطرح است که نیازمند اطلاعات کافی در این خصوص هستیم. هدف این است که خلاصه‌ای از دیدگاه‌های رسمی را ارائه دهیم تا چشم اندازی که برای گیلان ترسیم می شود جامع، کامل و آینده نگر باشد.

محمدی با بیان اینکه در تدوین سند چشم‌انداز استان، باید به جایگاه جهانی، کشوری و منطقه‌ای گیلان توجه شود و بعد برای ترکیبی از استان‌ها(به عنوان نمونه از گیلان، قزوین و تهران) طراحی ویژه‌ای صورت گیرد، گفت: باید هر یک از ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی، عملکردی، اقتصادی و… برای منطقه در نظر گرفته شده و حول این محورها جلسه و متنی ارائه شود تا تمام نقاط ضعف و قوت در آن قید و در نهایت برای تهران ارسال شود.

وی تصریح کرد: می‌توان چندین سناریو براساس رویکردهای مطروحه برای گیلان در نظر گرفت و بر اساس مصالح استان، اولویت‌‌بندی نمود و با بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران، تصمیم‌نهایی را برای ارسال طرح به تهران گرفت.

این جلسه با حضور رئیس و معاونین و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه گیلان و صاحب‌نظران و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در دفتر رئیس سازمان تشکیل شد.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.