تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 21:11
کد خبر : 27423

آماده‌ایم‌ از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کنیم + گزارش تصویری مراسم

آماده‌ایم‌ از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کنیم + گزارش تصویری مراسم

استاندار گیلان بیان داشت: ما آماده‌ایم در همه بخش‌ها ورود کرده و از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کنیم زیرا سهم اشتغالزایی بر دوش این دو بخش مهم در کشور است

مصطفی سالاری عصر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گیلان در رشت اظهار داشت: اگر صادرات رونق داشته باشد تولید هم رونق گرفته و در نتیجه اشتغال نیز مسیر صعودی را در کشور پیش می‌گیرد.

وی گفت: مشکل اصلی تولید در کشور ما مسائلی مانند مالیات‌ها و پرداخت‌های عمومی مانند هزینه‌های آب و برق و غیره نیست بلکه مشکل در جای دیگری بوده و نخستین قدم در این راه پیدا کردن نقاط معیوب است.

استاندار گیلان بیان داشت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته بر خلاف کشور ما اخذ مالیات در آن‌ها به‌عنوان اصل محسوب می‌شود و درآمد اصلی آنان به مالیات وابستگی شدید دارد.

سالاری با بیان اینکه بخش دولتی و خصوصی مکمل یکدیگر هستند عنوان کرد: وجه مشترک این دو بخش این است که در بیان مشکلات خوب هستند اما در ارائه راه حل‌ها ضعیف عمل می‌کنند.

وی به ضرورت نقدهای اصولی تاکید کرد و ابراز داشت: تولیدکنندگان باید برای برون رفت از مشکلات انتقادات کارشناسی شده مطرح کنند سپس پیگیری‌های کارشناسی را در پیش بگیرند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: نباید نگاه‌ها از بالا به پایین باشد زیرا این نه تنها کمکی به حل مشکل نمی‌کند بلکه مخرب است پس بایستی همواره فرهنگ مطالبه‌گری و پاسخ‌گویی را در پیش بگیریم.

استاندار گیلان بیان داشت: ما آماده‌ایم در همه بخش‌ها ورود کرده و از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کنیم زیرا سهم اشتغالزایی بر دوش این دو بخش مهم در کشور است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر ضرورت آموزش نیروهای متخصص ابراز داشت: بخش دولتی و خصوصی باید در این حوزه با جدیت ورود کنند تا نیروهای متخصص منطبق با نیاز بازار تربیت شوند.

استاندار گیلان به بعضی بروکراسی‌ها اداری اشاره کرد و افزود: بخش دولتی با تعامل بیشتر با بخش‌های خصوصی، همکاری بهتر و متقابلی را برقرار کند تا تولیدکنندگان در پیچ و خم‌های اداری معطل نشوند.

 

تسنیم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.