تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 10:13
کد خبر : 27397

اساسنامه سازمان سرمایه گذاری بررسی شد

اساسنامه سازمان سرمایه گذاری بررسی شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت، ظهر دیروز ۹۶/۸/۴ در جلسه مشترک کمیسیون های بودجه و عمران شورای شهر، آیین نامه سرمایه گذاری بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت، ظهر دیروز ۹۶/۸/۴ در جلسه مشترک کمیسیون های بودجه و عمران شورای شهر، آیین نامه سرمایه گذاری بررسی شد.

مدیر سرمایه گذاری شهرداری رشت، در مورد اساسنامه هیات عالی سرمایه گذاری توضیحاتی ارایه داد و گفت: طرح هایی که به دفتر سرمایه گذاری می رسد، به دلیل طولانی شدن پروسه بررسی، سرمایه گذار می رود.

گل احضار افزود: آیین نامه سرمایه گذاری دیگر شهرها را بررسی کردیم تا بتوانیم ایین نامه ای مختص رشت تدوین نماییم تا پروسه سرمایه گذاری کوتاه شده و بتوانیم از سرمایه های بخش خصوصی استفاده به موقع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بند۹ ماده ۷۷قانون شوراها هم اجازه می دهد این ایین نامه تصویب شده و برخی اختیارات برای انجام پروسه سرمایه گذاری با تفویض اختیار توسط مدیریت شهری انجام شود.

گل احضار تاکید کرد: تلاش ما در تدوین این آیین نامه، ایجاد امنیت خاطر برای سرمایه گذار است و با تصویب این ایین نامه از سوی شورای شهر، بستر های سرمایه گذاری در شهر تسهیل می شود.

رسولی، رییس کمیسیون عمران شورا در مورد کمیته فنی و اعضای و وظایف آیین نامه سرمایه گذاری شهرداری نیز صحبت هایی بیان نمود و افزود: برای استفاده از نظرات نخبگان در کمیته فنی، پیشنهاد می شود به جای یک کارشناس، از ۳نفر کارشناس خبره حقوقی، اقتصادی و فنی استفاده نماییم تا جلب مشارکت های مردمی هم افزایش یابد.

حامد عبدالهی نیز بر تسریع کار برای سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: اعضا و هیات مدیره سازمان سرمایه گذاری نیز باید ضمن آشنایی با ساختار اقتصادی، تسهیل گر برای سرمایه گذار بوده و در حوزه اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشند.

احمد رمضانپور نیز در این باره گفت:

هر پروژه اقتصادی بابد توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد.

عضو شورا افزود: شرایط دفتر سرمایه گذاری بابد به نحوی باشد که خود جاذب برای سرمایه گذار باشد.

وی تصریح کرد: در نشستی که با استاندار محترم داشتم، تاکید کردم که بجز سیاست های تشویقی مدیریت شهری می باید همگرایی بین مدیریت شهری و مقام ارشد استان باشد تا موانع دیگری از سوی دیگر ادارات ایجاد نگردو.

مشاور کمیسیون هم گفت: در حوزه سرمایه گذاری می توانیم برای شهرداری ها در کل استان تقش قایل شویم. به عنوان مثال شهرداری رشت، برای تمام شهرهای گیلان تولید موزاییک داشته باشد.

موسوی افزود: اگر می خواهیم پویا باشیم، باید اجازه دهیم بخش خصوصی جاذب سرمایه گذار باشد و مدیربت شهری در نژارت قوی عمل کرده و نگذارد ایجاد رانت شود.

وی ابراز کرد: بخش خصوصی نیز در چنین شیوه ای پویاتر عمل می کند و به واقع اصل قانون ۱۴۴ اجرا می گردد.

فاطمه شیرزار نیز گفت: شورای چهارم در مورد شیوه نامه سرمایه گذاری تلاش زیادی کرد و قطعا این آیین نامه جدید بر اساس شیوه نامه مصوب شورای چهارم تنظیم شده است.

حجت جذب نیز خواستار ارایه گزارش عملکردی از سازمان سرمایه گذاری شد و تاکید کرد: سازمان سرمایه گذاری باید یکی از قویترین سازمان های شهرداری باشد.

رییس کمیسیون بودجه نیز گفت: بنظر می رسد تا کنون نگاه ویژه ای به سازمان سرمایه گذاری نشده است که اگر بود، تاکنون می باید از سرمایه های بخش خصوصی برای توسعه شهر بهره مند شویم.

فرهام زاهد افزود: باید حیطه اختیارات شهردار در بحث سرمایه گذاری را مشخص نماییم تا براساس اختیارات مصوبه شورا، مدیریت شهری اقدام نمایید.

وی تصریح کرد: بخاطر افزایش ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری و کاهش برخی تبعات اجتماعی ناشی از کاهش درامدهای شهرداری ناچاریم شرایط تسهیل گری و انگیزه را برای سرمایه گذار فراهم کنیم. باید در این ایین نامه تمامی شرایط اعم از حوزه های اجتماعی و اقتصادی همه جانبه دیده شود.

زاهد تاکید کرد: لازم است تعداد جلسات شورا در بررسی اساسنامه سرمایه گذاری افزایش یابد تا شورا بتواند به اعتماد مردم پاسخ مثبت دهد.

زیر ساخت و شرایط قانونی باید به نحوی باشد که سرمایه گذار ورود نماید زیرا سرمایه گذار ابتدا شرایط یک شهر را رصد کرده و سپس اقدام به مذاکره با مسولان می نماید.

شیرزاد به مصوبات دفتر سرمایه گذاری در دوره چهارم شورا شد و افزود: برخی بسته های سرمایه گذاری مصوبه شورای قبل را دارد ، نظیر پارک آبی و سازمان سرمایه گذاری باید توضیح دهد موانع اجرایی نشدن این بسته های سرمایه گذاری چیست؟

مدیر سازمان سرمایه گذاری گفت: بسته های قبلی سرمایه گذاری کنار گذاشته نشده است و اکنون برخی از این بسته ها از جمله، پیست اسکیت، رستوران مشکات و شهربازی و… اماده عقد قرارداد است.

گل احضار برخی موانع حقوقی را نام برد و افزود: در بخش فراخوان، قانون می گوید، سرمایه گذار باید سپرده ای به حساب شهرداری بگذارد، و همین یک مانع ایجاد کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.