تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395 - 3:52
کد خبر : 2572

تجمع پاکبانان در اعتراض به عدم حقوقشان

تجمع پاکبانان در اعتراض به عدم حقوقشان

جارستان-رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه صبح امروز عده‌ای از پاکبانان در رشت تجمع کردند گفت: همه کارهای شهرداری تعطیل شود و فقط حقوق پاکبانان پرداخت شود.  فاطمه شیرزاد عصر امروز در یکصد و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت، اظهار داشت: در این یکسال کمیسیون بهداشت

جارستان-رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه صبح امروز عده‌ای از پاکبانان در رشت تجمع کردند گفت: همه کارهای شهرداری تعطیل شود و فقط حقوق پاکبانان پرداخت شود.

 فاطمه شیرزاد عصر امروز در یکصد و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت، اظهار داشت: در این یکسال کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت تلاش کرد با کمک همکاران و سیاستگذاری‌های انجام شده در جهت ارتقاء وضعیت سلامت شهری و سلامت اجتماعی اقدامات زیادی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه تاکیدات زیادی در شورای شهر مبنی بر خدمت رسانی به قشر آسیب پذیر شهرداری انجام شده است مطرح کرد: پرداخت حقوق پاکبانان به بخش خصوصی واگذار شده است اما پارکبانان با توجه به عدم دریافت حقوق در خصوص معیشت زندگی‌شان دچار مشکل شده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت، شغل پاکبانی را جزء سخت‌ترین مشاغل دنیا عنوان کرد و گفت: قشر پاکبانان به توجه بیشتری نیاز دارند و در این راستا کارگروهی را به نام کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر تشکیل دادیم.

شیرزاد با بیان اینکه با وجود تاکید به شهردار، حقوق تیرماه پاکبانان پرداخت نشده است مطرح کرد: تجمع پاکبانان در سطح شهر زیبنده مسئولان مدیریت شهری نیست و مدیران مناطق باید این موضوع را حل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه عدم پرداخت حقوق پاکبانان به یک بحران تبدیل شده است و صبح امروز عده‌ای از پاکبانان به علت عدم پرداخت مطالباتشان، جنب شهرداری منطقه یک شهرداری  تجمع کردند افزود: شهردار رشت خودش را جای کارگران بگذارد و ببیند می‌تواند با توجه به تورم و مشکلات، بدون دریافت حقوق، زندگی خود را اداره کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه احداث سرویس‌های بهداشتی مورد توجه شورا است بیان کرد: اعتبار مناسبی در بودجه امسال شورا برای احداث سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.

شیرزاد با اشاره به اینکه مردم خواستار افزایش و احداث سرویس بهداشتی در سطح شهر هستند، خاطرنشان کرد: بعضی از خیابان‌های شهر رشت فاقد سرویس بهداشتی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه احساس می‌شود عدم پرداخت حقوق پاکبانان تقابل با شورا است تاکید کرد: حقوق پاکبانان باید با سرعت پرداخت شود و شهردار موظف است ۱۵ هرماه حقوق آنها را پرداخت کند.

شیرزاد خاطرنشان کرد: با توجه به منابع مالی که در شهرداری وجود دارد عدم پرداخت حقوق پاکبانان برای من قابل قبول نیست و پرداخت حقوق آنها باید سریع انجام شود.

وی به اقدام خوب سازمان‌های مردم‌نهاد برای پاکسازی تالاب عینک اشاره کرد و گفت: با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و سایر دستگاه‌ها تالاب عینک پاکسازی شد و باید از تالاب عینک به‌عنوان فرصت خوب سرمایه گذاری و گردشگری استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه همه کارها در شهرداری تعطیل شود تا حقوق پاکبانان پرد اخت شود اظهار کرد: حتی حقوق پاکبانان نباید به‌صورت علی الحساب پرداخت شود و نباید هرچند وقت یکبار این را متذکر شویم.

شیرزاد خاطرنشان کرد: مراسم‌ها و افتتاحیه‌هایی که در مناطق شهرداری در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود باید با کمیسیون مرتبط شورا مطرح شود و طوری برنامه ریزی شود که تداخل با جلسات شورا نداشته باشد.

وی با اشاره به سفر خانم ابتکار به رشت بیان کرد: در دیدار با ایشان بحث جدی شیرابه سراوان و افزایش اعتبار ملی برای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت خطرنشان کرد: مبحث ایجاد زباله‌سوز در استان که می‌تواند خطرهایی را برای محیط زیست استان ایجاد کند باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

سیدرضا موسوی روزان دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه فضای سبز موجود در رشت باید از درختان بومی و محلی انباشته شود مطرح کرد: در شهر بهشهر استان مازندران ۲۰ هزار هکتار درخت آلوچه در شهر وجود دارد.

موسوی روزان با تاکید بر اینکه حقوق پاکبانان شهرداری باید به‌موقع پرداخت شود عنوان کرد: عدم پرداخت حقوق پاکبانان عملکرد ما را زیر سئوال می‌برد.

پرداخت حقوق کارگران شهرداری باید به سرعت انجام شود

امیر حسین علوی نیز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشت، اظهار داشت: مدیران شهرداری باید برای پرداخت حقوق پاکبانان شهرداری برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق کارگران شهرداری باید به سرعت انجام شود بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی، کمی تأخیر در پرداخت حقوق طبیعی است ولی این تأخیر ۳ ماهه در پرداخت حقوق غیرطبیعی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ستاد مرکزی شهرداری اطلاع لازم را از عملکرد مناطق پنجگانه ندارد تصریح کرد: شهردار رشت باید توضیح قانع کننده‌ای در این زمینه داشته باشد.

کارگری که حداقل حقوق را می‌گیرد نباید حقوقش با تاخیر پرداخت شود

عباس صابر، دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اقدامات خوبی را در رشت انجام داده است مطرح کرد: اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری شهرداری با توجه به کم و کاستی‌های موجود پررنگ است و مردم نیز راضی هستند.

وی با تاکید بر اینکه کارگری که حداقل حقوق را می‌گیرد نباید حقوقش با تاخیر پرداخت شود اظهار کرد: عدم پرداخت حقوق پاکبانان برازنده شهر ما نیست.

صابر با اشاره به اینکه ۴ به گفته شهردار منطقه ۴ از ابتدای سال تاکنون شهرداری منطقه ۴ تنها ۴ پروانه ساختمانی صادر کرده است بیان کرد: صدور ۴ پروانه ساختمانی به این معناست که فاتحه شهرداری منطقه ۴ خوانده شده است.

وی با تاکید بر اینکه صدور ۴ پروانه ساختمانی را هشداری جدی برای شهرداری منطقه ۴ دانست و گفت: درآمدزایی شهرداری منطقه با این شرایط محقق نمی‌شود.

پاکبانان محروم‌ترین قشر جامعه هستند

سیدرضا موسوی روزان نیز در این جلسه اظهار داشت: پاکبانان محرومترین قشر جامعه هستند و خواهش من از مدیران مناطق این است که حقوق آنان به موقع پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد به دنبال این هستند که زحمات پرسنل شهرداری را نادیده بگیرند تصریح کرد: اگر زحمات پرسنل شهرداری نادیده گرفته شود زحمات شورا نیز نادیده گرفته می‌شود.

موسوی روزان تاکید کرد: اگر گفته شود که شهرداری هیچ اقدامی انجام نداده است به این معنی است که شورا هیچ کاری نکرده است.

خبرگزاری تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.