تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1396 - 12:03
کد خبر : 25046

جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند شهر رشت

جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند شهر رشت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور مدیریت پسماند در شهر رشت جذب شد گفت: این اعتبار تاثیرات اثرگذاری در حوزه مدیریت پسماند شهر رشت دارد. فرهام زاهد در جلسه مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت:

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور مدیریت پسماند در شهر رشت جذب شد گفت: این اعتبار تاثیرات اثرگذاری در حوزه مدیریت پسماند شهر رشت دارد.

فرهام زاهد در جلسه مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: اجرایی کردن ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در شورای اسلامی رشت بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مجوز اجرایی شدن این قانون از سوی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت تقاضا شده است گفت: تلاش می شود با تصمیمات گرفته شده تاثیرات مطلوبی را در شهر رشت شاهد باشیم.

وی با اشاره به جذب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری و سازمان مدیریت پسماند استانداری گیلان خاطرنشان کرد: اقدام مذکور نیازمند تقدیر ویژه است و این اعتبار تاثیرات اثرگذاری در حوزه مدیریت پسماند شهر رشت دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این نشست خاطرنشان کرد: طرحی مطالعاتی توسط مشاوران تهیه شده و در این طرح ساماندهی نماها، مدل تابلو‌ها و ساختمان‌ها در محوط پیاده‌راه فرهنگی رشت مورد توجه واقع شده است.

سجاد محجوب برخی از محوطه پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت را نیازمند بهسازی عنوان کرد و با بیان اینکه به‌منظور این اقدام باید مجوز اجرایی کردن ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها توسط شورای اسلامی شهر رشت صادر شود افزود: ساختمان‌های ناهمگون مسیرهای منتهی به پیاده‌راه فرهنگی رشت نیازمند تغییر است.

وی پاساژ شیک و ساختمان نیروی انتظامی در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت را از اولویت‌های اجرای طرح همسان‌سازی عنوان کرد و گفت: با اقدامات ویژه می‌توان زیبایی‌های پیاده راه فرهنگی رشت را دو چندان کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت نیز در این نشست با اشاره به بررسی لایحه پرداخت قدرالسهم شهرداری رشت به سارمان مدیریت پسماند شهرداری رشت تصریح کرد: مدیریت پسماند در شهر رشت نیازمند نگاه ویژه است.

فاطمه شیرزاد گفت: در ادوار گذشته از سوی سازمان مدیریت پسماند استانداری به‌منظور هزینه‌های جاری، پرسنلی و آموزشی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بابت قدرالسهم شهرداری رشت تقاضا شد و لایحه مذکور از سوی شهرداری به مبلغ ۵۰ میلیون تومان کاهش یافت و به صحن کمیسیون بهداشت ارسال شد.

وی تصریح کرد: در این لایحه به موضوع پرداخت قدرالسهم مذکور اشاره شد و با توجه به اینکه سازمان شهرداری رشت دارای سازمان پسماندی مستقل است پرداخت این مبلغ ضرورتی ندارد‌.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت بیان کرد: باید در اخذ مطالبات شهرداری رشت از دیگر دستگاه‌ها به‌طور جدی‌ اقدام کنیم و همواره پیگیر مطالبات شهرداری رشت باشیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید در راستای حفظ سلامت شهروندان تلاش ویژه کرد افزود: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده در حوزه پسماند به‌صورت اوراق مشارکتی است که بخشی از آن در دی ماه امسال به پول نقد تبدیل می‌شود.

علیرضا حاجی‌پور با اشاره به اینکه نیروگاه زباله سوز از جمله پروژه‌‌های نیازمند اعتبارات ملی در شهر رشت است خاطرنشان کرد: برای احداث نیروگاه زباله‌سوز نیازمند ۱۲۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم و تلاش است این مبلغ از سوی اعتبارات ملی محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت موظف به پرداخت قدرالسهم تعیین شده نیست بیان کرد: با توجه به تعاملات مطلوب مدیریت پسماند استانداری گیلان با سازمان پسماند شهرداری رشت، این مدیریت مستحق دریافت این مبلغ است.

شهردار منطقه سه رشت نیز در ادامه این نشست با اشاره به لایحه هبه تخلفات ساختمانی اداره کل بهزیستی استان گیلان تصریح کرد: سازمان بهزیستی در خصوص چندین ساختمان بیش از ۱۸۰ میلیون تومان به شهرداری منطقه سه رشت بدهکار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.