تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1395 - 17:59
کد خبر : 2496

سیستم اداری ما ساعت محور است

سیستم اداری ما ساعت محور است

جارستان: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره شهید رجایی سال ۹۵ که در سالن اجلاس سران برگزار شد، این مطلب را بیان کرد. وی در بخشی از این سخنان افزود: سیستم اداری ما محصول محور نیست بلکه ساعت محور است. آیا واقعا پرکردن ساعت به معنای ارائه خدمت است یا

جارستان: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره شهید رجایی سال ۹۵ که در سالن اجلاس سران برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

وی در بخشی از این سخنان افزود: سیستم اداری ما محصول محور نیست بلکه ساعت محور است. آیا واقعا پرکردن ساعت به معنای ارائه خدمت است یا محصول کار نشان می دهد که کار چقدر دقیق انجام شده است؟

**تصمیم گیری دولت یازدهم در چارچوب علمی، مصالح ملی، معیارهای دینی و اخلاقی بوده است
روحانی گفت: اگر بخواهیم در مورد عملکرد، رویکرد و مسیر دولت تدبیر و امید بگوییم؛ تلاش، تصمیم سازی و تصمیم گیری دولت این بوده که دقیق، خردمندانه و در چارچوب مسایل علمی، مصالح ملی و معیارهای دینی و اخلاقی باشد، تلاش ما در این ۳ سال بر این اساس بوده است.

**قوا، نهادها و ارگان های دیگر از بحث در مجامع عمومی گله نکنند/مردم حق دارند اظهار نظر کنند
رییس جمهوری اضافه کرد: اگر اقدامی انجام دادیم به دنبال این بودیم که هر کسی نظری دارد آن را اعلام کند، این مسیر را باز گذاشتیم که شما می بینید در مورد یک مساله کوچکی که دولت میخواهد تصمیم بگیرد تمام جزئیات آن در افکار عمومی، رسانه ها و فضای مجازی مورد بحث و بررسی گاهی دقیق و گاهی غیر دقیق قرار می گیرد.
روحانی اضافه کرد: می خواهم به مثالی اشاره کنم، در مذاکرات هسته ای تصور نمی کنم در تاریخ ایران سابقه داشته باشد در یک مذاکره با طرف خارجی راجع به نحوه سخن گفتن، حرف زدن، راه رفتن، لبخند زدن و قدم زدن تا کلمه به کلمه تصمیم گیری ها، متون و پیوست ها در مجامع عمومی، خطبه ها، تریبون ها، دانشگاه ها و رسانه ها تا این حد بحث شده باشد.
وی با بیان اینکه ما باید این موضوع را به عنوان سنت حسنه بپذیریم، اظهار داشت: این را فقط به مذاکرات هسته ای منحصر نکنیم، اگر مورد دوم پیدا شد و مردم خواستند بحث کنند، دیگر کسی در قوه، نهاد و ارگان دیگر گله نکند.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در بحث عمومی مردم، تقدس نداریم؛ افزود: در این نظام مردم حق دارند درباره هر کلام، سخن و تحلیلی حرف بزنند، فکر و اظهار نظر کنند.

**سود تسهیلات برای مسکن اولی ها ۸ و ۹٫۵ درصد شد
رییس جمهوری اعلام کرد که هدیه دولت به مناسبت هفته دولت به مسکن اولی ها این است که برای نخستین بار سود تسهیلات وام مسکن یک رقمی شده و از ۱۱ درصد کنونی به ۸ درصد برای بافت های فرسوده و ۹٫۵ درصد بافت های غیر فرسوده کاهش می یابد.
امروز اعلام می کنم برای نخستین بار سود تسهیلات وام مسکن یک رقمی می شود و باز پرداخت آن ۱۲ ساله یعنی ۱۴۴ ماه است. بنابراین امروز یک قدم برای خانه دار شدن جوانان با سود تسهیلات کم نزدیکتر می شویم.
وی اظهار داشت: رقم وام مسکن ۸۰؛ ۶۰ و ۴۰ میلیون در تهران و شهرهای کوچک و بزرگ اعلام شده بود و برای زوجین دو برابر بود که هر کدام می توانستند جداگانه این مبلغ وام را دریافت کنند.
روحانی گفت: ما همه دلمان می خواهد جوانان زودتر خانه دار شوند و این هدیه دولت برای مسکن اولی هاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.