تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1395 - 17:06
کد خبر : 2489

تبعات به کار بردن کلمه “مزدور” توسط رییس فدراسیون تکواندو محمد پولادگر

تبعات به کار بردن کلمه “مزدور” توسط رییس فدراسیون تکواندو محمد پولادگر

جارستان-فدراسیون تکواندو آذربایجان و رضا مهماندوست به دلیل به کار بردن کلمات نامناسب و توهین رییس فدراسیون تکواندو ایران به کمیته جهانی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو شکایت کردند. بعد از اینکه مردان تکواندوکار ایرانی در المپیک ریو یکی پس از دیگر حذف شدند، رییس این فدراسیون حواشی تیم را به حداکثر رساند. محمد پولادگر

جارستان-فدراسیون تکواندو آذربایجان و رضا مهماندوست به دلیل به کار بردن کلمات نامناسب و توهین رییس فدراسیون تکواندو ایران به کمیته جهانی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو شکایت کردند.


بعد از اینکه مردان تکواندوکار ایرانی در المپیک ریو یکی پس از دیگر حذف شدند، رییس این فدراسیون حواشی تیم را به حداکثر رساند. محمد پولادگر بعد از اینکه مهدی خدابخشی مقابل میلاد بیگی، تکواندوکار ایرانی الاصل آذربایجان نتیجه را واگذار کرد دست به مصاحبه تندی زد. رضا مهماندوست هم سرمربیگری آذربایجانی ها را به عهده داشت تا این دو عضو سابق تیم ملی تکواندو ایران با صفت “مزدور” مورد انتقاد قرار بگیرند.
صحبت های پولادگر در مورد بیگی و پولادگر واکنش شدیدی را در فضاهای رسانه ای همراه داشت و اکثر کاربران این نوع ادبیات را محکوم کردند اما رییس فدراسیون تکواندو در بازگشت به تهران گفت:« صحبت‌هایی را در شرایط روحی و روانی خاص انجام دادم اما حالا هم که شرایط آرام است همان صحبت‌ها را تکرار می‌کنم و می‌گویم هیچ چیز مهم‌تر از نام ایران و حفظ منافع ایران نبوده و نیست و نمی‌دانم چطور یک ایرانی با شکست هموطن خودش و با پرچم یک کشور دیگر خوشحالی می‌‌کند. کاملاً موضوع دنیای حرفه‌ای ورزش را درک می‌کنم ولی اگر کسی برای منافع مالی خودش پشت به کشورش کند این را نمی‌پذیرم.»
این اظهار نظرات به نظر می رسد برای پولادگر دردسر ساز شود چرا که مهماندوست و البته فدراسیون آذربایجان قرار است این موضوع را به صورت جدی از مراجع قانونی پیگیری کنند. شکایت نامه ای از طرف فدراسیون آذربایجان تهیه شده است تا به IOC و WTF فرستاده خواهد شد. دلیل این شکایت هم توهین رئیس فدراسیون ایران به رضا مهماندوست و میلاد بیگی عنوان شده است که “مزدور” خوانده شده اند. عنوان این مساله و تکرار آن باعث ناراحتی مهماندوست و بیگی شده است.
رضا مهماندوست درمورد این تصمیم می گوید:«بعد از صحبت های آقای پولادگر نتوانسیم تمرکز داشته باشیم ، این حرف باعث شد میلا مدام گریه کن و خودش را گناهکار بداند که چرا این اتفاقات افتاد. شرایط تیم کاملا بر هم ریخت تا میلاد هم دیگر نتواند تمرکز لازم برای ادامه مسابقات را داشته باشد. این نوع رفتار و مطرح کردن این صحبت ها با ذات المپیک و قوانین این رویداد سازگاری ندارد و فدراسیون آذربایجان هم بابت این نوع مسائل خواستار پیگیری آن از راه قانونی شده است.»

“ورزش سه”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.