تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1396 - 12:18
کد خبر : 24578

۷رودخانه رودسر مورد طمع برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه

۷رودخانه رودسر مورد طمع برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت:تا حدودی عرصه را برای برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن وماسه تنگ‌تر شده است. علی محمدپور گفت:در راستای وظایف و تکالیف سازمانی و در اجرای قانون شکار و صید و جلوگیری از تخلفات شکار مأمورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر در مأموریت اجرائی گشت و کنترل مزارع

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت:تا حدودی عرصه را برای برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن وماسه تنگ‌تر شده است.

علی محمدپور گفت:در راستای وظایف و تکالیف سازمانی و در اجرای قانون شکار و صید و جلوگیری از تخلفات شکار مأمورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر در مأموریت اجرائی گشت و کنترل مزارع شکارگاهی و پایش زیست محیطی مناطق جهت جلوگیری از ساخت‌و‌ساز هرگونه کومه‌نما به شکارچیان تذکر دادند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت این شهرستان به صورت مداوم از مزارع و شکارگاههای تحت مدیریت بازدید بعمل آورده و به محض مشاهده هرگونه تخلف، ضمن تخریب کومه‌نما، آلات و ادوات شکار و صید را ضبط کرده و متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

محمدپور ادامه داد: صیانت از مواهب ارزشمند خداوندی و اکوسیستم‌های طبیعی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی با رویکرد مشارکت مردمی، نهادینه‌کردن فرهنگ آشتی با طبیعت، دانش و بصیرت زیست محیطی و استقبال از مهمانان بی‌ادعا و سفیران طبیعت، از الزامات و ضروریات حفاظت از طبیعت و ذخایر و تنوع زیستی است.

رییس اداره حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر در ادامه از کنترل و پایش رودخانه‌های شهرستان خبرداد و گفت: این مأموریت در راستای وظایف قانونی محوله و تکالیف سازمانی و در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و سیاستهای‌کلی محیط زیست در پیشگیری از جرم و برخورد قانونی با متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه و تخریب محیط زیست انجام شد.

وی خاطر نشان کرد:پیگیری مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی توسط ریاست دادگاه، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودسر و رئیس حوزه قضایی بخش رحیم آباد وامور منابع آب منطقه شرق دور و محیط زیست و مشارکت و اراده جدی اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال در پیشگیری از جرم و برخورد با عاملین برداشت غیرمجاز شن و ماسه و تخریب محیط زیست و مأموریت های شبانه روزی مداوم تا حدودی عرصه را برای برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن وماسه تنگ تر و فرصت احیاء و بازسازی رودخانه ها فراهم کرده است.

علی محمدپور تصریح کرد: شهرستان رودسر دارای بیش از هفت رشته رودخانه دائمی است که به حوضه آبریز دریای خزر می‌ریزند و نقش بسزایی در مهاجرت آبزیان ارزشمند و بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر ایفا می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.