تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 - 16:04
کد خبر : 243

گزارش فوربس از رقبای احتمالی روحانی

گزارش فوربس از رقبای احتمالی روحانی

جارستان:فوربس نوشت: روزشمار انتخابات دور بعد ریاست جمهوری ایران با اعلام خبر تاریخ انتخابات در ۱۹ می سال آینده آغاز شد. این تاریخ به طور رسمی از سوی شورای نگهبان اعلام شده است. به گزارش جارستان، حسن روحانی به روشنی خواهان پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری خودش است. در انتخابات اخیر مجلس ایران کاندیداهای

جارستان:فوربس نوشت: روزشمار انتخابات دور بعد ریاست جمهوری ایران با اعلام خبر تاریخ انتخابات در ۱۹ می سال آینده آغاز شد. این تاریخ به طور رسمی از سوی شورای نگهبان اعلام شده است.

به گزارش جارستان، حسن روحانی به روشنی خواهان پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری خودش است. در انتخابات اخیر مجلس ایران کاندیداهای میانه رو و معتدل اکثریت نسبی مجلس را کسب کردند و روحانی می تواند کمپینی را بر اساس دو دستاورد بزرگ و اصلی دوران ریاست جمهوری اش یعنی توافق هسته ای که منجر به برداشته شدن تحریم ها شد و بثبات سازی اقتصاد داخلی بعد از سالهای بی سامانی احمدی نژاد ترتیب دهد.

اولین پیروزی روحانی به دلیل عدم احساس منافع حاصل از برجام یا سرعت پایین انتفاع مردم ایران از این توافق با مشکلاتی روبه رو است. ادامه اجتناب بانک های بین المللی در مدیریت معامله های صورت گرفته با ایران برای تهران معضلاتی را به همراه خواهد داشت.

پیش بینی تحولات آینده به طور دقیق غیر ممکن است. روحانی بیشترین نزدیکی را به افکار اصلاح طلبانه در میان کاندیداهای باقی مانده سال ۹۲ داشت که با اکثریت مطلق به پیروزی رسید. او ۵۱ درصد آرا را در دور اول انتخابات به خود اختصاص داد.

اما چه کسی ممکن است وارد کارزار انتخابات شود؟

یکی از کاندیداهای بالقوه , ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس است که در خصوص حضور او تمایل او به فعالیت سیاسی، تردید هایی وجود دارد. چرا که در گذشته او از اظهار نظر در خصوص سیاست داخلی ایران اجنتناب میکرد.

دیگر کاندیدا میتواند سعید جلیلی کاندیدای سابق ریاست جمهوری و مذاکره کننده سابق هسته ای ایران باشد .

برخی گفته ها حاکی از آن است که احمدی نژاد احتمالا مجددا وارد رقابت انتخاباتی خواهد شد. او ثابت کرده که یک کاندیدای تفرقه انداز است و نگرانی های زیادی برای سرمایه های خارجی ایجاد خواهد کرد. درمورد احمدی نژاد باید بگوییم دونالد ترامپ در ایالات متحده آمریکا نشان داد که پوپولیسم خالص هنوز می تواند به عنوان یک سلاح قدرتمند انتخاباتی به کار گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.