تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1395 - 4:18
کد خبر : 2374

استاندار گیلان:نرخ بالای بیکاری زیبنده انزلی نیست

استاندار گیلان:نرخ بالای بیکاری زیبنده انزلی نیست

استاندار گیلان با بیان اینکه شایسته نیست جوانان انزلی از نرخ بالای بیکاری در این شهرستان رنح ببرند، گفت: نرخ بالای بیکاری انزلی در گیلان زیبنده مردم این بندر نیست. به گزارش جارستان:، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جریان سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این شهرستان افتتاح عمده پروژه‌های

استاندار گیلان با بیان اینکه شایسته نیست جوانان انزلی از نرخ بالای بیکاری در این شهرستان رنح ببرند، گفت: نرخ بالای بیکاری انزلی در گیلان زیبنده مردم این بندر نیست.

به گزارش جارستان:، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جریان سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این شهرستان افتتاح عمده پروژه‌های استان را از محل کمک‌های پروژه سفر رئیس جمهور به گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر حضور بخش‌خصوصی پررنگ بود، افزود: از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت می‌کنیم و به طور یقین محیط زیست در زمینه افتتاح و انجام پروژه‌ها با رعایت ضوابط زیست‌محیطی کمک می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بخش  زیادی از پروژه‌ها از محل اعتبارات مدیران شهری و شهرداری‌ها شکل می‌گیرد، افزود: براساس آمار و ارقام در دولت تدبیر و امید فضای خوبی برای کشور ایجاد و حضور سرمایه‌گذار در این استان پررنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در گیلان طی سه سال متوالی رونق پیدا کرده است، تصریح کرد: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و برطرف کردن مشکلات جوانان و بانوان جزو وظایف ماست.

نجفی با تصریح بر اینکه زیبنده نیست انزلی با این همه قدمت نرخ بیکاری آن در استان بالا باشد، خاطرنشان کرد: شایسته نیست جوانان انزلی از افزایش نرخ بیکاری رنج ببرند.

وی ثبت تالاب انزلی در فهرست تالاب‌های بین‌المللی کنوانسیون رامسر را از سال ۱۳۵۴ عنوان کرد و گفت: سازمان بین‌المللی حیات پرندگان تالاب انزلی را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده است.

استاندار گیلان تالاب شهر بندر انزلی را یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین تالاب‌های دنیا دانست و یادآور شد: مساحت این تالاب ۱۸ هزار هکتار بوده و دارای جزایر متعددی است که ۲۳۱ گونه گیاهی و ۱۳۸ گونه جانوری در آن وجوددارد.

به گزارش فارس، کلنگ احداث نخستین مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی امروز با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و استاندار گیلان به زمین زده شد.

این پروژه در قالب همکاری‌های زیست‌محیطی مشترک ایران و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در زمینی به مساحت بیش از ۴ هزار متر مربع و زیربنای ۵۰۰ متر مربع ساخته می‌شود و سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر از تالاب انزلی بازدید می‌کنند.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری گیلان در بندرانزلی به امضای نجفی و ابتکار رسید.

حفاظت از تنوع زیستی کشور و دستیابی به رویکردی همه‌سو نگر، کاربردی و پویا به منظور حفظ و نگهداری منابع اکولوژیک و بهره‌برداری خردمندانه از این منابع و جلب مشارکت در اجرای برنامه‌های طرح مدیریت مناطق «حفاظت، احیا و بازسازی، طبیعت‌گردی، آموزش و پژوهش، مشارکت جوامع محلی» و همسو کردن فعالیت‌ها در راستای مدیریت یکپارچه زیست بومی در چارچوب ضوابط حاکم بر مناطق چهارگانه محیط زیست از جمله اهداف اجرای تفاهمنامه مذکور بوده است.

خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.