تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1395 - 4:03
کد خبر : 2326

کاهش قیمت برنج در فصل برداشت

کاهش قیمت برنج در فصل برداشت

جارستان-در آستانه فصل برداشت و رسیدن برنج نو به بازار تا اواسط مهرماه هیچ نوسان قیمتی نخواهیم داشت. قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه مواد غذایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در حال حاضر هر کیلو برنج کهنه ۸ تا ۱۱ هزار تومان درب عمده فروشی‌ها به فروش میرسد. وی افزود:برنج نو که  ۲۰ روز است به

جارستان-در آستانه فصل برداشت و رسیدن برنج نو به بازار تا اواسط مهرماه هیچ نوسان قیمتی نخواهیم داشت.


قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه مواد غذایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در حال حاضر هر کیلو برنج کهنه ۸ تا ۱۱ هزار تومان درب عمده فروشی‌ها به فروش میرسد.

وی افزود:برنج نو که  ۲۰ روز است به بازار آمده هر کیلو  ۸ هزار تومان در عمده فروشی با احتساب ۱۲ درصد به فروش میرسد.
حسنی با اشاره به وضعیت قیمت گفت: همه ساله زمان برداشت محصول شاهد کاهش قیمت هستیم و هم اکنون نیز نرخ هر کیلو برنج در مقایسه با دو ماه گذشته ۲ الی ۳ هزار تومان کاهش یافته است.
آخرین قیمت بازار
بابا رمضانی بالی، رییس اتحادیه برنج فروشان شهرستان بابل، در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تغییرات قیمتی برنج طی روزهای گذشته گفت: به سبب اینکه به فصل برداشت نزدیک شده ایم و به لطف خدابرنج شالی کاران به عمل آمده  ، قیمت برنج روند کاهشی به خود گرفته است.
وی یادآور شد:هر ساله در این ایام با فزونی عرضه نسبت به تقاضا در بازار برنج شاهد کاهش قیمت برنج هستیم که البته این تغییرات اندک است.
رییس اتحادیه برنج فروشان شهرستان بابل تصریح کرد: آخرین قیمت برنجی که به تهران تحویل داده می شود برای برنج طارم(بوجار شده) به ازای هر کیلوگرم نُه هزار و ۲۰۰ تومان قیمت گذاری می شود. همچنین نوع فجر با قیمت هشت هزار و ۱۰۰ تومان، شیرودی با قیمت شش هزار و ۷۰۰ تومان  و برنج ندا با قیمتی بالغ بر شش هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می رسند.
دلالان عامل افزایش قیمت بازار
غلامرضا فرمانی یکی از کارخانه داران شالی گنبد کاووس در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در حال حاضر برنج طارم دم سیاه و هاشمی در بازه قیمتی بین نه هزار ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان به صورت عمده معامله می شوند اما این برنج ها و سایر انواع آن که در قیمت های پایین تر عرضه می شوند به واسطه حضور دلالان در بازار برنج، در سطح شهر کیلوگرمی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نیز معامله می شوند.
وی در خصوص آخرین تحولات قیمت برنج در استان گلستان، اظهار داشت: قیمت برنج نسبت به ماه گذشته تا دو هزار تومان ارزان تر شده که علت آن نزدیک شدن به فصل برداشت است.ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.