تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1395 - 2:44
کد خبر : 2291

موفقیت گروه ۱+۸ در انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت

موفقیت گروه ۱+۸ در انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت

جارستان – در حالی در روز یکشنبه به استقبال انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت می رویم که شاید پس از مدتها کنش و واکنش هفته های اخیر بتوان ثبات مدیریت شهری را در روند انتخابات هیات رئیسه شورای شهر بخوبی مشاهده کرد. تابناک / در حالی در روز یکشنبه به استقبال انتخابات هیات

جارستان – در حالی در روز یکشنبه به استقبال انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت می رویم که شاید پس از مدتها کنش و واکنش هفته های اخیر بتوان ثبات مدیریت شهری را در روند انتخابات هیات رئیسه شورای شهر بخوبی مشاهده کرد.


تابناک / در حالی در روز یکشنبه به استقبال انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت می رویم که شاید پس از مدتها کنش و واکنش هفته های اخیر بتوان ثبات مدیریت شهری را در روند انتخابات هیات رئیسه شورای شهر بخوبی مشاهده کرد.

در این یاداشت سعی می گردد به معرفی افراد موثر در گروه ۱+۸ اعضای شورای اسلامی شهر که با اقدامات خود توانستند ثبات مدیریت شهری را بنام خود امضاء کنند و در انتخابات آتی هیات رئیسه از اقبال بیشتری برای بدست آوردن کرسی هیات رئیسه و روسای کمیسیون های تخصصی نقش ایفاء کنند .

اتحاد و انسجام اعضای شورا در پیشبرد اهداف کلان شهری بعنوان اولین معیار حضور در این گروه محسوب میگردد لذا اختلافات سلیقه ای و جناحی در رتبه های بعدی و حتی انتهایی این گروه لحاظ شده است . لذا پرداختن به موضوعاتی که ریشه در ایجاد نفاق و بی اعتمادی بین گروه موافقان شهردار محسوب گردد در این برهه زمانی کاری بیهوده و حتی زیانبار خواهد بود .

۱-مظفر نیکومنش نودهی ، مرد سیاست و همیشه در صحنه شورای اسلامی شهر رشت که همواره سعی داشته با رویکرد تعاملی و بهره مندی از تجارب ارزنده در سطوح ملی ، به عنوان یکی از چهره های ماندگار در شورای چهارم ایفای نقش کند . وی همواره در طول دوران فعالیت شورایی خود سعی داشته با اعلام مواضع شفاف و عکس العمل های هوشمندانه خود ضمن وارد دانستن نقد هایی به مدیریت شهری ، از جایگاه شورایی خود و همکاران دفاع کرده و می توان از او به عنوان یکی از فعال ترین اعضای شورای چهارم نام برد .

۲-سید رضا موسوی روزان ، مرد انتخابات و اخلاق مدار شورای چهارم که با تاسی گرفتن از مولای خود حضرت علی (ع) ، نقش تاثیر گذاری را در همگرایی گروه و تصمیمات سرنوشت ساز مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر رشت دارد.

وی با توجه به حوزه فعالیتی خود در دوران خدمت تبحر خاصی در کنترل اوضاع بحرانی و حفظ آرامش خود دارد که این موضوع باعث برجسته شدن او در جمع شورانشینان شده است تا جایی که در بسیاری از موارد آرامش وی و تصمیمات منطقی او مورد توجه بسیاری از صاحبنظران قرار گرفته است .

۳-اسماعیل حاجی پور، مرد بارانی شورای اسلامی شهر رشت یکی دیگر اعضاء فعال گروه محسوب می گردد که شاید ماندگاری وی در ریاست شورای شهرستان برای چهار سال متوالی و نقش وی در بازآفرینی تیم محبوب داماش نشان از قدرت بالای چانه زنی وی و نقش او در شورای شهر رشت را تثبیت می کند .

از صفات بارز وی می توان به انتقادات سازنده و پدرانه وی به مدیریت شهری اشاره کرد که علیرغم رویارویی با مشکلات ، کمترین بهره را از قوه قهریه می برد و در نهایت با پند و انتقال تجارب سعی در ایجاد توازن در تصمیمات شورایی می گیرد.

۴-سید امیر حسین علوی ، جوان خوش فکر و خلاق مدیریت شهری، شاید کمتر کسی فکر میکرد علوی در اولین حضور خود در جمع شورانشینان بتواند نقش آفرینی داشته باشد ولی وی نشان داد ظرفیت جوانی در کنار توانمندی بالقوه و ذاتی در جمع بزرگان شورا می تواند نتایج قابل قبولی را در پی داشته باشد .

علوی در طول دوران شورایی خود همواره به عنوان رئیس کمیسیون های تخصصی نشان داد قابلیت های مدیریتی و برنامه ریزی بالایی دارد تا جایی که از وی می توان به عنوان پدیده شورای چهارم نام برد .

وی با رفتاری متعادل توام با مقبولیت در گروه موافقان و مخالفان در مدت کوتاهی توانست نظرات بزرگانی از شورا را به خود جلب کند تا جایی که پیشنهاد ریاست شورا از طرف جمع کثیری از اعضای شورای شهر رشت را داشته که امیدواریم بتواند در این برهه حساس با هدایت و پشتیبانی سایرین بخوبی در این مسئولیت نقش آفرینی کند.

۵-رضا رسولی ، مرد اکادمیک شورای چهارم ، رضا رسولی را می توان یکی از مدرنیته ترین اعضای شورای چهارم نام برد . فردی که همواره سعی داشته با اصول منطقی و استفاده از ابزارهای آکادمیک در ثبیت جایگاه مدیریت شهری گام بردارد و هرجایی که لازم بود با ادله دانشگاهی و مطالعه در صدد رفع شبهات و ابهامات تخصصی مصوبات شورا نقش آفرینی کند.

به جرات می توان گفت رضا رسولی با رفتار آکادمیک خود توانست تاثیر علم و دانش را در تصمیمات و مصوبات شورا نهادینه کند و بدور از حاشیه سازی در تصمیمات سرنوشت ساز حضور یابد.

۶-فرانک پیشگر ، بانوی آرام و سرنوشت ساز، پیشگر در طول دوران فعالیت شورایی خود نشان داد علاقه وافری به تصمیمات شورایی و انظباط کاری دارد تا جایی که تاثیرات رفتاری وی غیر قابل انکار است . وی به عنوان شخصی مستقل در شورا که با واقعیت های موجود تصمیم میگرید، توانسته از جایگاه ویژه ای در بین شورانشینان برخوردار گردد لذا حضور وی در جمع می تواند نقطه قوتی برای ثبات مدیریت شهری رشت قلمداد شود .

۷-فاطمه شیرزاد ، بانوی سخنور و متعهد شورا، شیرزاد از معدود افرادی در شورا محسوب می گردد که از اولین روزهای فعالیت شورا نشینان دغدغه مندی قشر آسیب پذیر را داشته و در این خصوص با انجام اقدامات حمایتی و تشکیل کارگروه های ویژه توانست توجه بسیاری از مردم و مسئولان را به خود جلب کند.

وی یکی از فعالترین اعضای شورا در رساندن صدای اقشار مختلف به گوش مسئولان محسوب می گردد تا جایی که می توان امضای وی را در برگزاری بسیاری از جشنواره های حمایتی از اقشار آسیب پذیر ثبت کرد و مطمئنا در سال پایانی عملکرد شورا باید شاهد شکوفایی دستاوردهای وی در حوزه مدیریت شهری دانست.

۸-حجت جذب، مرد سرنوشت، حضور حجت جذب در بین شورانشینان با خروج منوچهر جمالی یکی از سرنوشت ساز ترین اتفاقات سالهای عملکردی وی محسوب می گردد. مردی که خیلی زود توانست توجهات را به سمت خود جلب کند و تاثیر تصمیمات وی با استقبال بسیاری همراه شد.

وی نشان داد که بدون پرداختن به مسائل التهابی و بدون توجه به فردیت، می توان نقش آفرین شد و با هدایتگری و اخلاق بزرگ منشانه مسیر خدمت رسانی را برای همکاران و خود میسر ساخت.

در مطلب فوق به معرفی اجمالی هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت که در روز یکشنبه وظیفه خطیری را برای ادامه هدایت مدیریت شهری بر عهده خواهند داشت ، پرداخته شد .

و اما نفر نهم که شاید نامی از وی در لیست ارائه نشده است را باید در یک مطلب جداگانه ای معرفی کرد .بهر حال اتحاد و انسجام بین گروهی اعضای فوق نیازمند برگزاری جلسات مدون و سازنده و بین رشته ای بوده که وی توانسته در این خصوص با موفقیت ایفای نقش کند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.