تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1395 - 12:23
کد خبر : 2270

تولید روزانه ۲ هزار تن زباله در گیلان

تولید روزانه ۲ هزار تن زباله در گیلان

جارستان-مدیرکل امور شهری استانداری گیلان با بیان اینکه روزانه ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود، گفت: ورود مسافران و گردشگران نیز منجر به تولید ۱۰۰۰ تن زباله اضافی در روز می‌شود. وی با بیان اینکه استان گیلان جزو ۸ استانی است که بیشترین شهر را داراست، بیان کرد: گیلان دارای ۵۲ شهر

جارستان-مدیرکل امور شهری استانداری گیلان با بیان اینکه روزانه ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود، گفت: ورود مسافران و گردشگران نیز منجر به تولید ۱۰۰۰ تن زباله اضافی در روز می‌شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان جزو ۸ استانی است که بیشترین شهر را داراست، بیان کرد: گیلان دارای ۵۲ شهر است که ۴۲ شهر زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ۸ شهر بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مدیرکل امور شهری استانداری گیلان جمعیت اسکان یافته رشت در هر شب را بیش از ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در روز بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در رشت تردد می‌کنند.

میرسیدی تصریح کرد: شهرداری رشت علاوه بر مسائل عمرانی به مسائلی چون بازآفرینی و مباحث فرهنگی اجتماعی پرداخته و نگاه خود را تنها به مسائل عمرانی محدود نکرده است.

وی نیروی انسانی در شهرداری‌ها را یک امر مهم عنوان کرد و گفت: باید به نیروی انسانی در شهرداری‌ها از جنبه‌های کمی و کیفی توجه شود و امروزه شهرداری‌ها از این نظر مشکلاتی دارند.

مدیرکل امور شهری استانداری گیلان میزان پسماند تولید شده در گیلان را روزانه بین ۱۸۰۰ الی ۲۰۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با ورود مسافران حدود ۱۰۰۰ تن زباله اضافی نیز در روز تولید می‌شود و عدم توجه به پسماند، ما را با خطری بزرگ مواجه کرده است.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ساحره میرسیدی امروز در هجدهمین گردهمایی مدیران و معاونین برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلان شهرهای کشور که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان یازدهمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود که از این مقدار ۶۰٫۳ درصد مربوط به جمعیت شهری و بقیه مربوط به روستاهاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.