تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 - 4:02
کد خبر : 224

تعطیلی بیش از ٨هزار کارخانه در کشور

تعطیلی بیش از ٨هزار کارخانه در کشور

جارستان:مدیران غیربومی و سیاست‌های غلط شستا موجب فلج‌شدن کارخانه چوکا شده است به گزارش جارستان کاظم دلخوش در گفت و گویی با اشاره به تعطیلی بیش از ۸ هزار کارخانه غیرفعال یا نیمه کاره در سطح کشور گفت: اگر حرف اشتغال و بیکاری مطرح می‌شود، باید برای شرکت‌هایی که میلیاردها تومان سرمایه گذاری شده بستر

جارستان:مدیران غیربومی و سیاست‌های غلط شستا موجب فلج‌شدن کارخانه چوکا شده است
به گزارش جارستان کاظم دلخوش در گفت و گویی با اشاره به تعطیلی بیش از ۸ هزار کارخانه غیرفعال یا نیمه کاره در سطح کشور گفت: اگر حرف اشتغال و بیکاری مطرح می‌شود، باید برای شرکت‌هایی که میلیاردها تومان سرمایه گذاری شده بستر حمایتی فراهم شود.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های بیش از ۲۲ استان کشور را بازدید کرده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد کارخانجات غیرفعال هستند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: عدم دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و عدم پرداخت بدهکاری هایی گذشته صاحبان صنایع را زمین‌گیر کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اگر تسهیلاتی به صاحبان صنعت پرداخت شد، بانک‌ها نیز باید حمایت خود را نشان دهند تا سرمایه‌گذار رشد کند، افزود: بانک‌ها باید بدانند که کارخانجات نیمه فعال برای آنان حاصلی نداشته و نمی توانند آن را مصادره کنند.

دلخوش افزود: اگر خواستار حل مشکل اشتغال هستیم، سیستم بانکی کشور باید با واحدهای صنعتی مدارا کند.

وی با بیان اینکه قوانینی که از سرمایه گذار حمایت کند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: در برخی استان‌ها فرهنگ عمومی نسبت به حمایت از سرمایه‌گذار حساسیت بی‌جا داشته و افراد یا نمایندگانی را که از سرمایه گذار حمایت می کنند مورد اتهام شراکت قرار می‌دهند که افراد بخاطر حفظ آبروی خود از این فضا فاصله گرفته و ضرر آن را نیز مردم همان استان متحمل خواهند شد.

دلخوش تصریح کرد: در استان گیلان سرمایه‌گذار قوی وجود نداشته و دستگاه های اداری نیز جذب نیرو ندارند و برای اینکه بحث اشتغال حل شود باید از سرمایه گذاران حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ کارخانه را حمایت کرده و در همین رابطه ناسزا شنیده است، افزود: افراد ناخلف به جای تشکر و حمایت در جهت کمک به کارخانجات و ایجاد اشتغال برای جوانان طوری سیاه نمایی کردند که دلخوش سهام دار کارخانجات است.

وی تصریح کرد: اگر جوانان بیکار هستند باید فرهنگ عمومی جامعه گیلان به سمتی پیش برود تا نمایندگانی که از صنعت و تولید و کارخانجات و سرمایه گذاران حمایت می‌کنند مورد تشویق قرار گیرند.

دلخوش با بیان اینکه نماینده باید پشت تریبون رفته‌و مشکلات مردم را بیان کند، افزود: در غیر اینصورت نمی شود به آن شخص نماینده گفت.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی دو عامل مدیریت بی کفایت و سیاست های غلط شستا را مشکل اصلی کارخانه چوکا عنوان کرد و افزود: سیاست های شستا به سمتی می رود که انگار درصدد انحلال کارخانه چوکا هستند که باید نگاه خود را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه با مدیران پروازی و حقوق نجومی که شایستگی مدیریت ندارند نمی توان کارخانه مهم و بزرگ چوکا را اداره کرد گفت: با انتخاب مدیر بومی و دلسوز می توان چوکا را احیا کرد.

ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.