تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 13:05
کد خبر : 22381

افزون بر۱۷هکتار جنگل و منابع طبیعی گیلان دچار اتش سوزی شد

افزون بر۱۷هکتار جنگل و منابع طبیعی گیلان دچار اتش سوزی شد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از مهار و اطفای آتش سوزی ۱۷ و نیم هکتار از جنگل ها، منابع طبیعی و مراتع استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

عبدالرضا علی نیا اظهار داشت: بیشترین آتش سوزی در جنگلهای رودبار بوده و موارد دیگر در شهرستانهای سیاهکل، رودسر، رضوانشهر، آستانه اشرفیه، رشت ، لاهیجان ، تالش و شفت صورت گرفته بود.
وی با بیان اینکه بیشتر این آتش سوزی ها سطحی بوده است، افزود : ۹۹ مورد از این آتش سوزی ها در جنگل های طبیعی ، شش مورد در جنگل های دست ساز و دو مورد مرتع و بیشه زار بوده است.
وی افزود: ۵ مورد از این اتش سوزی ها در فروردین ماه، ۴ مورد در خرداد ماه و ۵ مورد در تیرماه و ۳ مورد مرداد ماه روی داده است.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تعدادی از آتش سوزی های منابع طبیعی ، جنگل ها و مراتع در استان براثر بی توجهی گردشگران بوجود آمده است از همه شهروندان و گردشگران خواست با توجه به خشکی گیاهان و قابلیت اشتعال سریع از افروختن اتش بپرهیزند و درصورت روشن کردن اتش از خاموش شدن کامل آن در زمان ترک محل اطمینان یابند.
از مجموع اراضی ملی گیلان؛ ۵۶۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۲۴۵ هزار هکتار اراضی مرتعی و ۲۸۸ هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و ۱۱ هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث ( سواحل حاصل شده از پسروی دریا ) است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.