تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396 - 13:14
کد خبر : 22315

برقراری امنیت در پل‌های عابر پیاده/توجه به فرهنگ و اقلیم رشت در احداث پل‌های مکانیزه/مساعدت دستگاه قضا در احداث پل قاسمیه رشت

برقراری امنیت در پل‌های عابر پیاده/توجه به فرهنگ و اقلیم رشت در احداث پل‌های مکانیزه/مساعدت دستگاه قضا در احداث پل قاسمیه رشت

احداث این پل از مدت‌ها قبل مصوب و در دستور کار پیمانکار قرار گرفت اما متأسفانه به علت اینکه یکی از بانک‌های واقع در مسیر احداث پل از این بابت شکایت نموده است بر اساس دستور دستگاه قضا مراحل اجرایی پروژه متوقف‌شده است.

فاطمه شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های بنده در خصوص امنیت سازه‌های پل‌های عابر پیاده است و متأسفانه گاهاً این پل‌ها به مکانی جهت حضور کارتن‌خواب‌ها و معتادین تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پله‌های پل برای سالمندان سخت و طاقت‌فرسا است تصریح کرد: کودکان، سالمندان و بانوان باردار برای تردد از روی پله پل‌های عابر پیاده با مشکل مواجه هستند و ازاین‌جهت احداث پل‌های مکانیزه می‌تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات این بخش از جامعه ایفا کند.

شیرزاد حفظ و نگهداری از پل‌های عابر پیاده را یکی از وظایف اصولی شهرداری دانست و تصریح کرد: اگر به این مباحث توجه شود نیازی به تذکرات مداوم توسط اعضای کمیسیون نیست و شهروندان نیز با مشکل مواجه نخواهند شد.

وی با تأکید بر احداث پل عابر پیاده در محله قاسمیه رشت اذعان کرد: متأسفانه آمار حوادث رانندگی در آن منطقه بسیار بالاست و تقاضا دارم دستگاه قضایی بامساعدت در این خصوص از بروز مشکل برای ساکنین جلوگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در خصوص احداث پل عابر پیاده در محله قاسمیه رشت گفت: احداث این پل از مدت‌ها قبل مصوب و در دستور کار پیمانکار قرار گرفت اما متأسفانه به علت اینکه یکی از بانک‌های واقع در مسیر احداث پل از این بابت شکایت نموده است بر اساس دستور دستگاه قضا مراحل اجرایی پروژه متوقف‌شده است.

شیرزاد افزود: این در حالی است که روزانه شاهد بروز حوادث متعدد رانندگی در آن مسیر هستیم و این موضوع موجب نگرانی ساکنین منطقه شده است.

شیرزاد عدم طراحی مناسب پل‌های عابر پیاده مکانیزه در رشت را از دیگر اشکالات دانست و گفت: متأسفانه در احداث پل‌های عابر پیاده مکانیزه همواره شاهد سازه‌های خشک و یکنواخت هستیم و در طراحی آن خلاقیت دیده نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خواستار ایجاد تغییرات در ساختار پل‌ها و توجه به اقلیم و فرهنگ مردم شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.