تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396 - 11:58
کد خبر : 22251

قیمت نفت در بازارهای جهانی رکورد ۲ ماهه را شکست

قیمت نفت در بازارهای جهانی رکورد ۲ ماهه را شکست

خبرگزای رویترز انگلیس اعلام کرد، کاهش عرضه نفت در آمریکا و خطر تحریم ونزوئلا توسط این کشور سبب شد قیمت های نفت روز دوشنبه به بالاترین سطح در ۲ ماه گذشته برسد.

قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت ۰۴:۴۳ روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن با ۳۰ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به ۵۲ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید. در اوایل وقت امروز قیمت نفت پایه اروپا تا ۵۲ دلار و ۹۰ سنت هم رسید که بیشترین قیمت از ۲۵ مه (چهارم خرداد) است.
قیمت نفت خام وست تگزاس انیترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس این کشور به ۴۹ دلار و ۸۷ سنت رسید که نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته ۱۶ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش داشت.
احتمال می رود، در پایان امروز قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا برای ششمین روز متوالی افزایش یابد.
پس از برگزاری نشست ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیر عضو این سازمان که به کاهش تولید نفت متعهد هستند، قیمت هر دو نفت یاد شده حدود۱۰ درصد افزایش یافته است.
«جفری هالی» تحلیلگر شرکت کارگزاری آتی اواندای آمریکا گفت: موجودی انبارهای نفت در این کشور در طول هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است. همچنین به نظر می رسد عربستان سعودی قصد دارد بار دیگر نقش تولیدکننده نوسان را در بازار نفت بازی کند.
تولیدکننده نوسان، تولیدکننده ای است که دارای قدرت عرضه زیادی است و می تواند با کم و زیاد کردن عرضه خود در بازار، قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد.
وی افزود: تحریم حتمی ونزوئلا توسط آمریکا نیز به یقین، افزایش قیمت نفت را در پی خواهد داشت.
البته بازرگانان معتقدند، مهمترین عاملی که امروز موجب افزایش قیمت های نفت شده است، کاهش موجودی انبارهای نفت در آمریکا است.
موجودی انبارهای نفت در آمریکا در هفته گذشته ۱۰ درصد نسبت به آخرین رکورد آن که ۴۸۳.۴ میلیون بشکه در مارس (اسفند-فروردین) بود، کاهش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.