تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1395 - 2:22
کد خبر : 2212

تاکید رییس جمهور بر احیای رودخانه های زرجوب و گوهر رود

تاکید رییس جمهور بر احیای رودخانه های زرجوب و گوهر رود

جارستان-رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از پیگیری و تاکیدات مستمر رییس جمهور بر احیای رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت خبرداد. به گزارش ایسنا،منطقه گیلان،دکتر معصومه ابتکار امروز در کارگروه پسماند گیلان که در سالن الغدیر استانداری استان برگزار شد،گفت:امیدواریم با توجه به هدف گذاری های متعالی دولت و با نگاه جامعی که

جارستان-رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از پیگیری و تاکیدات مستمر رییس جمهور بر احیای رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت خبرداد.


به گزارش ایسنا،منطقه گیلان،دکتر معصومه ابتکار امروز در کارگروه پسماند گیلان که در سالن الغدیر استانداری استان برگزار شد،گفت:امیدواریم با توجه به هدف گذاری های متعالی دولت و با نگاه جامعی که وجود دارد، حرکت موثری در ارتقای وضعیت زیست محیطی گیلان شاهد باشیم.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر دو شهاب روشن برای دولتمردان امروز کشور هستند و با نگاه به زندگی به ایشان خوب است بدانیم که در کجا هستیم.

معصومه ابتکار ادامه داد:خوب شرایط دشوار سالهای اول دولت یازدهم را به یاد آوریم و فراموش نکنیم رشد منفی که بر کشور حاکم بود و از همه مهمتر رکود کامل اشتغالزایی را.

وی افزود:تحریم های ظالمانه و نفس گیر فضای اقتصادی کشور را به فضای ایستایی برده بود و حتی اجازه صدور نفت را نداشتیم.

وی با بیان اینکه شرایط زیست محیطی بد شرایط اقتصادی بد را رقم می زند، تصریح کرد: شرایط زیست محیطی کشور در حال بدی بود و سقوط جدی شاخص ها را شاهد بودیم که تبعات گسترده بهداشتی برای ما به ارمغان آورد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه اگر چه هنوز دولت به همه اهداف دست نیافته است اما توانسته شرایط بسیار بهتر را ایجاد کند و لازم است با چنین شرایطی امروز و حرکت ها سنجیده شود.

معصومه ابتکار با اشاره به اینکه خوشبختانه به ثبات و آرامش اقتصادی مواجه شده ایم،تصریح کرد: امید بسیار زیاد است تا از رکود خروج کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کارهای بزرگی انجام شده است،خاطر نشان کرد:

توسعه مشاغل سبز یکی از اولویت های کاری دولت است و مقرر شده است همچنین یکی از دوره های کارآفرینی زیست محیطی در گیلان برگزار شود.

ابتکار گفت:۲۰۰نوع شغل در راستای حفاظت از محیط زیست  تعریف کرده ایم تا در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی دانش بنیان معرفی و اجرایی شوند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور یکی از بحران های اصلی کشور را محیط زیست عنوان کرد و گفت:اگر طبیعت خدمات خود را به ما اختصاص ندهد،نمی توانیم کشاورزی سالم،صنعت موفق و مشاغل پایدار داشته باشیم پس باید همواره حفاظت از طبیعت را در راس امور قراردهیم که این امر بسیار مورد تاکید رییس جمهور کشورمان است.

وی افزود:برای شهرنشینی قابل اتکا در استان ها باید اقتصاد سبز را مورد توجه قرار دهیم و و براساس جهت گیری های تلاش های زیادی داشته باشیم.

معصومه ابتکار از اختصاص اعتبار یک در هزاری فعالیت های واحد های صنعتی به محیط زیست خبرداد و گفت:اجرای این دستور می تواند در نجات گیلان از چالش های زیست محیطی بسیار موثر باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه باید به سمت برویم که تجهیز منابع برویم و برای برای طرح های فاضلاب و تجهیز پسماند گیلان برنامه داشته باشیم.

وی از ارتقای اصلاح الگوی تولید و مصرف در کشور خبردا د و اظهار کرد:اقتصاد امروز خطی نیست و اقتصادی دوار است و در نهایت باید برگردد و بایدبه جایی برسیم که اصلا چپیزی به نام پسماند نباشد.

ابتکار به احیای فرهنگ های درست به خصوص مدیریت پسماند روستاییان در سی سال گذشته اشاره کرد و افزود:اگر این فرهنگ احیاء و یادآوری نشود،بهم خوردگی تعادل را شاهدخواهیم بود و این بهم خوردگی بازتاب های بدی را به دنبال دارد.

وی در خصوص میزان رابطه مشکلات زیست محیطی و جمعیت بالای مبتلا به سرطان مردم گیلان گفت:سرطان می تواند عوامل شناخته شده ای داشته باشد و عامل محیط زیست در بروز این بیماری مشخص است .

ابتکار با اشاره به اینکه  باید شیوه های زندگی را تغییر یاب و البته که نیترات آبها و سموم کشاورزی و ورود فاضلاب ها به منابع آبی هم می تواند در ابتلا مردم به سرطان موثر باشد.

وی خواستار مطالعه مسئولین مرتبط استانی برای علت آمار بالای سرطان معده در گیلان شد و گفت: تفکیک زباله از مبدا در گیلان روند خوبی را طی می کند و لازم است گامهای بزرگتری در این خصوص برداشته شود.

دکتر ابتکار در خصوص وضعیت رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت که از آلوده ترین رودخانه های گیتی به شمار می روند،گفت:رییس جهمور بر نجات این رودخانه ها تاکید دارند.

وی افزود:کاهش آلودگی های این رودخانه منجر به نجات تالاب انزلی نیز می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط کشور ادامه داد: برای احیای رودخانه های رشت مرتبا پیگیر کارها هسیتم.

وی از اجرای طرح سواحل پرچم آبی در گیلان خبرداد و گفت:این پرچم مخصوص سواحلی است که کیفیت آب خوب و استانداری  دارند و مشخص است شهرستانهایی که پرچم آبی بیشتری در سواحل خود کسب کنند، از جذب گردشگری بیشتری برخوردار خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.