تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1396 - 15:13
کد خبر : 21415

کاهش ۳۱ درصدی تلفات تصادفات درون شهری در گیلان

کاهش ۳۱ درصدی تلفات تصادفات درون شهری در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش ۳۱ درصدی تلفات تصادفات درون شهری در استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

 سرهنگ محمدرضا محمدی بیان داشت: طی سه ماه اول سالجاری، ۲۲ نفر در حوزه تصادفات درون شهری جا‌نشان را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۳۱ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه ۴۱ درصد قربانیان تصادفات درون شهری عابران پیاده بوده اند، تصریح کرد:‌ ۳۱ درصد قربانیان نیز راکبان موتورسیکلت، ۱۸ درصد رانندگان و پنج درصد دوچرخه سواران هستند.
رئیس پلیس راهور گیلان بیشترین عامل تصادفات را بی توجهی به جلو ذکر و خاطرنشان کرد:‌ سن ۵۰ درصد موتورسواران فوت شده، زیر ۲۰ سال و سن ۵۰ درصد عابران پیاده فوت شده، بالای ۶۰ سال بوده است.
سرهنگ محمدی همچنین با اشاره به آمار کشته شدگان عابر پیاده در تصادفات درون شهری، به ماده ۲۱۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در مورد تکالیف قانونی عابرین پیاده اشاره کرد و گفت: طبق این قانون، شهروندان وظایفی همچون عبور از محل‌هایی که پیاده‌رو وجود دارد نه عبور از سطح سواره رو ، عبور از پل های هوایی و زیرزمینی مجاز برای گذشتن از عرض معابر، پرهیز از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سواره‌رو، عبور نکردن از لابه‌لای درختان، گل‌ بوته‌های حاشیه و میانه راه ، دارند.
سرهنگ محمدی در خاتمه سخنانش با اشاره به خلع قانونی در اعمال قانون عابرین پیاده در کنار فرهنگ‌سازی و آموزش افزود: مسلماً در صورتی که عابرین پیاده به تکالیف خود توجه نکنند، در تصادفات مقصر شناخته می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.