تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1396 - 11:18
کد خبر : 19537

اختصاصی / حزب برنده / واقعیت یک ماجرا

اختصاصی / حزب برنده / واقعیت یک ماجرا

حزبی که با کمترین هزینه ممکن در این انتخابات موفق و پیروز عمل نمود. حزبی که در انتخابات ریاست جمهوری نیز تاثیر بسزایی در استان ایفا نمودو بسیاری از پست ها و مسئولیت های کلیدی ستادهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی در اختیار اعضای این حزب بوده که می توان به عنوان یکی از دلایل موفقیت انتخاباتی ستادهای دکتر روحانی در استان گیلان به آن اشاره نمود

حزب برنده / واقعیت یک ماجرا

جارستان : امروز دقیقا یک ماه از  پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا گذشته است و تمامی اهالی سیاست و دوستان علاقمند، تحلیل های گوناگون و متفاوتی با توجه به تفکرات ذهنی خود و دیدگاه های خود نسبت به این رویداد داشته اند. عده ای جناح خود را پیروز کارزار می دیدند؟! و عده دیگر نیروهای خودی را عامل شکست فلان لیست و بهمان لیست دراین دوره انتخابات شورای شهر رشت می دیدند.

امروز می خواهم نگاهی بیندازیم به دو هفته قبل از روز ۲۹ اردیبهشت ، حوالی روزهای ۱۵-۱۶ اردیبهشت ۹۶. در رشت ائتلاف های بسیاری شکل گرفتند و هر فردی که کمی درک سیاسی داشت و گذری بر سیاست کرده بود یک طیف را تشکیل داده بود و به اسم ائتلاف لیستی ۱۱ نفره برای خود می ساخت و بهایی بر آن می نهاد. برخی ها دلی بود و برای اعتلای شهر ، برخی بنگاه اقتصادی بود و با برنامه های مشخص و هدفمند.  لیست هایی با اسامی گوناگون همچون شهر من ، رشت من ، صدای بلدیه ، رشتی ها ، حامیان انقلاب و خادمان دولت ، شهر اول ، حامیان دولت ، عقلانیت و توسعه ، حادث و …

خوب به رسم این سال ها یک لیست اصلی امید هم بود و به پشتوانه “تَکرار” می کنم حجت مشخصی داشت و جالب تر اینکه دوستان “هم امیدی” ها وقتی در لیست قرار نگرفتند برای خود لیستی مجزا تشکیل دادند و نام “حامیان دولت” برآن نهادند. در دوران قبل از شروع تبلیغات مجاز انتخاباتی لیستی هم سو با شهردار و طیف شهرداری و با هدف راه اندازی یک بنگاه اقتصادی  با بر پایی کارناوال های شهری متعدد و تخلفات بی شمار انتخاباتی بسیار سر و صدا به پا کرده بود و مبالغ بسیار بسیار هنگفتی از نماینگان اخذ کرد و با برنامه ریزی مدون و در فضایی به اصطلاح دموکراتیک و با به اصطلاح انتخابات درون تشکیلاتی از بین حدود ۱۰۰ کاندیدا به ۱۱ کاندید رسیدند و بعد از انتخابات محلی شد برای شکایت و مشاجرات و رفت و آمد نیروهای انتظامی.جزئیات تمامی مشکلات آن نیز بماند برای بعد که بسیار وقت گیر است.

لیستی دیگر که از طرف یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس!!! صرفا بدلیل عدم قرار گیری برخی دوستان و اقوام در لیست امید بوجود آمد و با بد عهدی به طیف اصلاح طلبان باعث شد تا چند دستگی عجیبی بوجود آید و برخلاف بسیاری از شهر ها لیست امید واحد و یک دستی برای مردم وجود نداشته باشد و در نهایت با توجه به آمار و آرا شکست بسیار بدی را متحمل شد.

از این قبیل موارد بسیار موجود بود و پررنگ که ادامه آن در این مقال بسیار وقت گیر است وثمرات آن ها در جامعه شهری به وضوح مشخص.

اما ….

در این هیاهو و قیل و قال های انتخاباتی برای معدود دفعاتی یک حزب،  بسیار آرام و بدون جنجال و در یک اقدام بسیار سیستماتیک و تشکیلاتی به این انتخابات ورود کرد و با توجه به شواهد و آمار یک پیروزی صد در صدی را از آن خود کرد.

حزب ندای ایرانیان حزبی سیاسی اصلاح‌طلب در جمهوری اسلامی ایران است که در مرداد ۱۳۹۳ از وزارت کشور درخواست مجوز کرد. بیشتر اعضای این حزب سیاسی از اعضای اصلی ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب، شورای مشاورین سید محمد خاتمی و دیپلمات‌های نزدیک به دولت روحانی هستند. صادق خرازی مشاور ارشد خاتمی، نماینده پیشین ایران در سازمان ملل و سفیر اسبق ایران در فرانسه از جمله اعضای این حزب است.

در رشت این حزب با معرفی کاندیدای اختصاصی خود به نام “فرهام زاهد” که به عنوان دبیر شورای مرکزی حزب شناخته می شد تمام توان تشکیلاتی و اعضای خود را برای هدفی مشترک بسیج نمود و در شهری که سقف آرا حدود ۲۸ هزار رای و کف آرا حدود ۱۶ هزار رای بود توانست کاندیدای اختصاصی خود را با حدود ۲۲ هزار رای از آرای ماخوذه راهی پارلمان شهری نماید. با توجه به لیست های مختلف وجود داشته و آرای بدست آمده و درصد موفقیت لیست ها و با توجه به فعالیت های حزب ندای ایرانیان شعبه گیلان به عنوان تنها حزب حاضر و با توجه به موفقیت صد در صدی این حزب در کارزار انتخابات با تمام بد عهدی های موجود ، تمامی کارشکنی ها و رفتارهای قهرانه باید با صدایی رسا و بلند این حزب را “حزب برنده ” اعلام نمود ، حزبی که با کمترین هزینه ممکن در این انتخابات موفق و پیروز عمل نمود. حزبی که در انتخابات ریاست جمهوری نیز تاثیر بسزایی در استان ایفا نمود و ۷ ستاد مرکزی و مهم از ستاد های انتخاباتی دکتر حسن روحانی توسط این حزب ارائه گردید، بسیاری از پست ها و مسئولیت های کلیدی ستادهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی در اختیار اعضای حزب ندای ایرانیان بوده ، این حزب تنها حزبی بوده که ستاد مستقل با برنامه های مدون و موثر داشته است. حزب ندای ایرانیان تنها حزب مشخصی بود که یک ستاد مشخص و معین داشت و به برگزاری مراسم و میتینگ های مشخص پرداخت. شایان ذکر است آقای طیران از لاهیجان نیز که از کاندیداهای این حزب در انتخابات شهر لاهیجان بوده با اقتدار وارد شورای شهر لاهیجان شده است و در انزلی نیز به همین صورت. با یک نگاه اجمالی و سطحی و بدون نگاه حرفه ای و مشخص می توان به یک نتیجه موثر رسید که در هم همه این دوره انتخابات و بروز لیست ها و نام های مختلف با هر دیدگاه و تفکری ، یک حزب تازه تاسیس که کار تشکیلاتی منظم و مدون را بلد است می تواند فارغ از هر لیست و ائتلافی باعث پیروزی مقتدرانه یک جریان سیاسی باشد.

به امید آنکه روزی همه احزاب در کنار یکدیگر با مسالمت و هم اندیشی موثر در راستای اعتلای ایرانی آباد قدم بردارند.

پایان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.