تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1396 - 12:39
کد خبر : 18600

نقد صوفی نه همه صافی بیغش باشد…/ به بهانه سخنرانی اخیر نماینده رشت در جمع حامیانش

نقد صوفی نه همه صافی بیغش باشد…/ به بهانه سخنرانی اخیر نماینده رشت در جمع حامیانش

خوشحالم فردی که تا دیروز با تصویر احمدی نژاد در تبلیغات مجلس نهم راه به مجلس یافت آنقدر گفتمان اصلاح طلبی در او اثر کرده که حالا اصلاح طلبان تشکیلاتی و هزینه داده را متهم به اشتباه میکند!

به نام خالق یکتا

سخنرانی مهندس جعفرزاده در ضیافت افطاری ایشان و در محل پرورشگاه مژدهی حاوی نکات مهم و در خور نقد فراوان است .هر چند که حقیر پیوسته خود را منتقد برخی از کنشها و رفتارهای ایشان دانسته و بر آن اصرار دارم اما اشاره ای نقادانه به بیانات وی را در این برهه شادی و سرخوشی همگان در ایّام مبارک پیروزی دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری ،فرض و لازم میدانم.
١-عمده مواضع مهندس جعفرزاده (به استثنای موارد خاص و هیجانی)در سطح ملی قابل ستایش و در خور تحسین بوده و اساسا نماینده ای چنین شجاع و پایبند به آرمانهای اعتدالی با فرض وجود اخلاص در عمل، محل مباهات است.
٢-جناب جعفرزاده ،با حمله به بستن لیست امید در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت افسوس عدم اعلام لیست یک هفته قبل از انتخابات به مردم جهت شناسایی اصلاح طلبان واقعی توسط خویش را خورده،در این راستا خاطرنشان میسازد اولاآقای جعفرزاده چه تصوری از مقام و جایگاه خود و احتمالا عیار اصلاح طلب شناسی داشته که بیش از٣۶فرد أعم از نمایندگان هزینه داده احزاب اصلاح طلب و اشخاص حقیقی حاضر در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان را حامل چنین خصیصه ای نمیداند؟ثانیا چرا ایشان به مردم نمیفرمایند که گله اصلی و حالا دیگر فریاد نگرانی عجیب فعلی حضرتشان،به خاطر عدم رای آوری و عدم حضور یکی از بستگانشان در لیست امید اصلاح طلبان میباشد نه چیز دیگر!!ثالثا ظاهرا ایشان فراموش کرده اند که به برکت رای و اهتمام همین اعضای فعلا مغضوب شورای اصلاح طلبان ،ردای سرلیستی امید در انتخابات مجلس گذشته و رای خیره کننده ٩٠هزار نفری را به تن کرده است!!حتما ما فراموش نکرده ایم که سرلیست امیدمان!با بدعهدی وبه جای همراهی با فراکسیون امیدو رای منطقی به ریاست مجلسی دکتر عارف،با اجتهاد به سمت مقابل این جریان شتافت!آقای جعفرزاده چگونه دیروز اعضای شورای اصلاح طلبان را نخبه و احتمالا امروز تمامیت خواه و مستحق بازبینی تعریف اصلاحات و محمل ایراد تاسف میپندارند؟
٣-خوشحالم فردی که تا دیروز با تصویر احمدی نژاد در تبلیغات مجلس نهم راه به مجلس یافت آنقدر گفتمان اصلاح طلبی در او اثر کرده که حالا اصلاح طلبان تشکیلاتی و هزینه داده را متهم به اشتباه میکند!هرچند که همچنان بسیارانی چون من در انتظار اعلام صریح اصلاح طلب بودن یا نبودن جناب جعفرزاده ایم!!!خداوند فضای اعتدال را مستدام دارد چه آنکه خیلی ها دیگر تحمل چرخش ناگهانی جعفرزاده یا جعفرزاده ها راندارند!
۴-نقد به شورای اصلاح طلبان طبیعی و لازم است و اصلا آسیب شناسی از فردای انتخابات در دستور کار بوده و در حال طی مسیر است.چه بسا حقیر نیز از اشتباه در کنشهای قبلی و آتی مصون و بری نبوده واتفاقا چنین ادعایی ندارم. لیک مشفقانه عرض میکنم جناب جعفرزاده دوران پدر خواندگی و رایزنی با چند چهره معدود اصلاح طلب(حتما محترم) به اتمام رسیده ،حرفی هست در مسیر و کانال خود بیان کنید واز داد و فریاد “وأی بردند بردند “دست بردارید.
۵-از بزرگان حاضر در مجموعه اصلاح طلبی استان دعوت کرده بدون مصلحت سنجی و بیم هزینه های بعدی،در راستای دفاع از کیان اصلاح طلبی استان پاسخی مستدل ودر خور،به منظور تنویر افکار عمومی به فرمایشات سرلیست امید در انتخابات مجلس گذشته دهند!
امیدوارم این چند سطر انتقادی زمینه غضب همیشکی جناب جعفرزاده و دستاویز بغض برخی وابستگان و هواداران جدید و متعصب!ایشان را بیش ازپیش فراهم نسازد!
“نقد صوفی نه همه صافی بیغش باشد
ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد”
ایّام عزت مستدام
علیرضا سحرخیز
یک اصلاح طلب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.