تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1395 - 16:03
کد خبر : 1802

تحقق ۹۹٫۵ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال جاری

تحقق ۹۹٫۵ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال جاری

  جارستان- رییس سازمان مالیاتی گفت:در چهار ماهه اول امسال رشد دریافت مالیات مستقیم و ارزش افزوده ۲۹ درصد افزایش یافت. به گزارش خبرآنلاین، سیدکامل تقوی‌نژاد در نشست خبری امروزبا خبرنگاران، با اشاره به جایگاه واهمیت مالیات در اقتصاد مقاومتی گفت: درون زابودن و جوشش درونی در اقتصاد با پرداخت مالیات معنا پیدا می کند.

 

جارستان- رییس سازمان مالیاتی گفت:در چهار ماهه اول امسال رشد دریافت مالیات مستقیم و ارزش افزوده ۲۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین، سیدکامل تقوی‌نژاد در نشست خبری امروزبا خبرنگاران، با اشاره به جایگاه واهمیت مالیات در اقتصاد مقاومتی گفت: درون زابودن و جوشش درونی در اقتصاد با پرداخت مالیات معنا پیدا می کند.

وی افزود: در ۴ ماهه نخست سال جاری ٢٧ هزارو ۵٠٠ میلیارد تومان در آمد مالیاتی داشتیم که این میزان حاکی از رشد ٢٩ درصد درآمد مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل است و تحقق ٩۵ درصدی را نسبت به بودجه مصوب و تحقق ٩٩.۵ درصدی نسبت به پیش بینی سازمان را نشان می دهد.

به گفته وی از کل درآمد مالیاتی وصول شده حدود ١۶ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان از طریق مالیات مستقیم محقق شده که نشان دهنده تحقق ٩٩ درصدی نسبت به پیش بینی بودجه و رشد ٢۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیز در آمد ۴ ماهه سازمان ١١ میلیارد تومان بوده است که نشان دهنده تحقق ٨٩ درصدی نسبت به بودجه مصوب و رشد ٣۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به مالیات اصناف اظهارداشت: چنانچه مالیات سال۹۳ قطعی شده باشد مودیان مالیاتی می توانند برای سال ۹۴ همان رقم را اظهار و پرداخت کنند.

او با بیان اینکه ۷درصد از مجموع درآمدهای مالیاتی در بخش املاک و مستغلات است،یادآورشد: پژوهش ها و طرحهای تحقیقاتی که طبق قانون مشمول ۱۰ درصد مالیات می شوند ، در صورتی که در دانشگاه محل خدمت قرارداد بسته شود، ۲۰ درصد مالیات به آن تعلق می گیرد که البته تلاش کردیم این مشکل را با تبصره حل کنیم .لذا نامه ای به مجلس ارسال کردیم که مالیات حق تحقیق اعضای هیئت علمی دانشگاهها همان ۱۰ درصد باشد.

رشد اظهارنامه های مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی میزان دریافت مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در ۴ ماه نخست سال ۹۵ را ۲۷ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان وصول مالیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته و با در نظر گرفتن هدف گذاری سال جاری در مجموع پیش بینی می شود حدود ۹۹.۵ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شود.

وی اضافه کرد: تحقق مالیات های مستقیم ۱۶.۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

تقوی نژاد با بیان اینکه در بخش مالیات بر ارزش افزوده میزان تحقق درآمدهای مالیاتی ۱۱ هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده،گفت: ۸۹ درصد هدف گذاری ها محقق شده که نسبت به سال قبل ۳۵ درصد رشد نشان می دهد؛ از این ۱۱ هزار میلیارد تومان حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان متعلق به عوارضی است که از شهرداری و دهداری ها دریافت می شود.

او مالیات سلامت در سال ۹۴ را ۲۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: طی ۴ ماهه نخست امسال تاکنون، ۹۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح سلامت پرداخت شده است.

رییس سازمان مالیاتی همچنین تعداد تکمیل اظهارنامه الکترونیکی از اشخاص حقیقی و حقوقی ، اجاره ملک و خودرو را در ۴ ماهه نخست امسال ۵ میلیون و ۴۴۷ هزار مورد ذکر کرد و گفت: این اظهارنامه های جدید ۱۱درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۸۷ تا کنون، ۵۶۳ هزار مودی مالیاتی در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند و در این مدت ۱۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده است.

تقوی نژاد تصریح کرد: از آغاز طرح نصب صندوقهای مکانیزه فروش تاکنون ۱۷۲هزار صندوق نصب شده در حالی که باید ۲۷هزار صندوق بر اساس قانون نصب شود .با این حال این موضوع هم در همکاری با اصناف درحال پیشرفت است.

جلسه برای دریافت مالیات از صندوق های مکانیزه فروش

رییس سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه امروز ساعت ۱۴ در کمیسیون اقتصادی مجلس اولین جلسه بررسی موضوع دریافت مالیات از طریق نصب صندوقهای مکانیزه فروش برگزار می شود،گفت:گزارش ها حاکی است که نسبت درآمدهای مالیاتی نسبت به GDP در سال۹۴ حدود ۶.۳ درصد است و نسبت درآمدها با احتساب عوارض نسبت به GDP حدود ۷.۲ درصد به ثبت رسیده است.درهمین حال نسبت درآمدهای مالیاتی به هزینه های جاری ۴۶.۴ درصد ونسبت درآمدهای مالیاتی به منابع عمومی در سال ۹۴ حدود ۳۹.۴ درصد گزارش شده است.

او رقم کل معوقات قطعی مالیاتی را ۴۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۵ تا پایان تیرماه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی وصول شد؛ این در حالی است که برخی از این مطالبات در سال‌های گذشته ایجاد شده است. همچنین از رقم مذکور ۸ هزار میلیارد تومان متعلق به کسانی است که کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار داده‌اند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از برنامه ساماندهی کارت‌های بازرگانی با همکاری اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: این کارت‌ها باید تقسیم‌بندی شوند، در عین حال صدور کارت ویژه برای مؤدیان خوش‌حساب در دستور کار قرار می‌گیرد. در این زمینه پیشنهادی توسط سازمان امور مالیاتی مطرح شده که وزیر اقتصاد با آن موافقت کرده است که بر اساس آن قرار است در مبادی ورودی ۴ درصد مالیات علی‌الحساب به کالاهایی که وارد می‌شوند تعلق گیرد که هماهنگی‌های آن انجام شده است.

وی همچنین از تنظیم گزارشاتی درباره فرار مالیاتی خبر داد و میزان آن را بین ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اقتصاد غیررسمی، قاچاق، عدم شفافیت در نظام پولی و بانکی، ضعف‌های مربوط به ضمانت اجرایی و برخی دیگر از مسایل فرار مالیاتی در کشور را ایجاد کرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی خبر داد و افزود: شناسایی مؤدیان فاقد پرونده مالیاتی و واحدیابی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

تقوی‌نژاد بر محرمانگی اطلاعات مالیاتی و عدم افشای اطلاعات مالیاتی تاکید کرد و گفت: استفاده از اطلاعات مالیاتی جرایم سنگینی دارد.

وی با اشاره به درآمدهای پیش بینی شده در بودجه امسال از محل مالیات نیز گفت: این درآمدها حدود ۸۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به سال قبل ۲۹ درصد رشد دارد .از این میزان ۱۷.۳ درصد در بخش مالیاتهای مستقیم و ۴۹.۱ درصد مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات است.

رییس سازمان مالیاتی همچنین گفت: برنامه سازمان امورمالیاتی این نیست ‌که با فشار بر روی مودیانی که در تورمالیاتی هستند و اظهارنامه دارند با افزایش نرخ مالیات درآمدها را افزایش دهد، بلکه ما می خواهیم با شناسایی مودیان جدید و مقابله با فرار مالیاتی و وصول مطالبات و جرایم قبلی این امر اتفاق بیفتد

وی به کدفروشی اشاره کرد و گفت: تاکنون اطلاعات ۳۲۲۸ شرکت برای راستی آزمایی دراختیار ادارات امورمالیات قرار گرفته که از این میزان حدود ۱۵۶۸ شرکت کاملا بررسی شده اند.

به گفته وی اگر تخلفی در این شرکتها پیدا شود، جرایم خاصی درنظر گرفته می شود و در لیست سیاه ثبت خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.