تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1395 - 2:40
کد خبر : 1756

منتظری خبر داد: اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر طی دو سال گذشته در صنعت گیلان

منتظری خبر داد: اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر طی دو سال گذشته در صنعت گیلان

جارستان / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در استان‌گیلان تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریاد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان صورت گرفته است. به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری عصر امروز با بیان اینکه از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در استان

جارستان / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در استان‌گیلان تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریاد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان صورت گرفته است.


به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری عصر امروز با بیان اینکه از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در استان گیلان تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریاد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان صورت گرفته، تصریح کرد: در دوران مذکور تعداد ۵۴۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در استان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: با راه‌اندازی این تعداد واحد صنعتی که شامل طرح‌های ایجادی و نیز طرح‌های توسعه‌ای بوده‌اند برای ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: واحدهای راه‌اندازی شده در اغلب زمینه‌های صنعتی، بویژه صنایع غذایی، صنایع فلزی، سلولزی، شیمیایی، نساجی و پوشاک و صنایع معدنی بوده‌اند.

منتظری افزود: از میان واحدهای مذکور می‌توان به برخی شرکت‌های مهم و شاخص نظیر شرکت تالک ایرانیان، اولین و تنها تولید کننده قوطی‌های فلزی درب‌دار نوشیدنی‌ها در کشور، شرکت گیل‌راد، به عنوان دومین تولید کننده میله و مفتول‌های مسی در کشور، طرح توسعه نئوپان فومنات در زمینه MDF، چندین طرح فولادی مهم و چندین طرح شاخص صنایع سلولزی و غذایی اشاره کرد که دارای اهمیت فراوان برای کشور و استان است.

وی همچنین گفت: در دوره زمانی مذکور عملیات احداث تعداد از طرح‌های مهم صنعتی نیز آغاز شده که در این زمینه طرح‌های شاخصی در زمینه تکمیل زنجیره فولاد، صنایع سلولزی، دارویی، غذایی و قطعه سازی خودرو در دست اجرا است که موجب جهش صنعتی در استان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به آغاز طرح نهضت زراعت چوب در استان با هدف رونق بیشتر تولید و تامین مواد اولیه برخی صنایع مهم سلولزی، توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استانی در راستای  احداث صنایع را از دیگر نقاط قوت فعالیت و حمایت‌های دولت از توسعه صنعتی استان عنوان کرد و گفت: در همین راستا، استان گیلان با ظرفیت‌های کم نظیر و زیر ساخت‌های  مناسب موجود و در دست احداث و نیز فضای مناسب همدلی و همراهی مسئولان در راستای تدابیر استاندار محترم گیلان به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان، از موقعیت ممتازی برای توسعه اقتصادی، صنعتی برخوردار است و می‌بایستی همگی با تلاش مضاعف از این فرصت‌ها برای رشد و توسعه صنعتی و شکوفایی تولید ملی استفاده کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.