تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1395 - 16:48
کد خبر : 1720

نایب رئیس کمیسیون بهداشت: قانون ممنوعیت پیوند عضو به اتباع بیگانه اصلاح شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت:  قانون ممنوعیت پیوند عضو به اتباع بیگانه اصلاح شود

جارستان / نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح قانون ممنوعیت پیوند اعضا به اتباع بیگانه تاکید کرد. محمد حسین قربانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انتشار خبر مربوط به فوت یک دختر تبعه افغان در شیراز به دلیل ممنوعیت عمل پیوند اعضا برای اتباع بیگانه

جارستان / نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح قانون ممنوعیت پیوند اعضا به اتباع بیگانه تاکید کرد.

محمد حسین قربانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انتشار خبر مربوط به فوت یک دختر تبعه افغان در شیراز به دلیل ممنوعیت عمل پیوند اعضا برای اتباع بیگانه گفت: البته این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد که آیا این در مورد خاص، فوت آن فرد به دلیل عدم پیوند بوده یا خیر.

وی با تاکید بر لزوم ارائه گزارشی در این باره از سوی وزارت بهداشت افزود:‌ طبق قانون پیوند اعضا به اتباع بیگانه ممنوع است اما بر اساس ضرورت و نیاز می‌توان تغییراتی در این قانون صورت داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس آمادگی اصلاح این قانون را دارد، یاد آور شد: در جایی که جان فردی در معرض خطر است نباید به صرف  این که او تابعیت ایرانی ندارد از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به او امتناع کرد بلکه باید جنبه انسانی موضوع را نیز در نظر گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.