تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1395 - 17:00
کد خبر : 1679

احتمال حمله تمام عیار روسیه به اوکراین

احتمال حمله تمام عیار روسیه به اوکراین

جارستان / رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با اشاره به احتمال حمله تمام عیار روسیه به این کشور هشدار داد در صورت افزایش تنشها حکومت نظامی اعلام خواهد کرد. به گزارش یورو نیوز، اوکراین اعلام کرد اگر تنش و درگیری ها بین نیروهای دولتی و جدایی طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور شدت گیرد

جارستان / رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با اشاره به احتمال حمله تمام عیار روسیه به این کشور هشدار داد در صورت افزایش تنشها حکومت نظامی اعلام خواهد کرد.
به گزارش یورو نیوز، اوکراین اعلام کرد اگر تنش و درگیری ها بین نیروهای دولتی و جدایی طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور شدت گیرد بر تحرکات نظامی افزوده و اعلام وضعیت حکومت نظامی خواهد کرد.
موضع جدید اوکراین پس از تنش اخیر کی‌یف و مسکو بر سر شبه جزیره کریمه و به خطر افتادن توافق صلح شکنندۀ موسوم به «مینسک» برای شرق اوکراین اتخاذ می شود. روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرده است.
پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین با بیان این که “احتمال افزایش درگیری ها و تنش بسیار بالاست و حمله تمام عیار روسیه غیرمحتمل نیست” گفت: اگر شرایط دگرگون شود با حکمی از سوی من ارتش به حرکت درآمده و حکومت نظامی برقرار خواهد شد.
پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه توافق آتش بس موسوم به مینسک به جنگ جدایی طلبان و ارتش اوکراین پایان داده اما مانع درگیری های پراکنده نشده است.
ارتش اوکراین اعلام کرده در سه روز اخیر سه نظامی این کشور کشته و شش نفر دیگر زخمی شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.