تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1395 - 17:49
کد خبر : 1671

تخلفات زیر خاکستر دولت پاکدستان، از تخلف در یک جزیره تا فساد در بانک‌خصوصی/۳پرونده احمدی‌نژاد در دادگاه خاک می‌خورد

تخلفات زیر خاکستر دولت پاکدستان، از تخلف در یک جزیره تا فساد در بانک‌خصوصی/۳پرونده احمدی‌نژاد در دادگاه خاک می‌خورد

جارستان / سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با بیان اینکه در شرایط کنونی ۳ پرونده شکایت از احمدی نژاد در دادگاه های ذی صلاح در جریان است، گفت: دستگاه قضا هرچه سریع تر براساس قانون،گزارش خود درباره پرونده تخلفات رئیس جمهور سابق را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کند،زیرا طبق قانون، قوه قضائیه

جارستان / سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با بیان اینکه در شرایط کنونی ۳ پرونده شکایت از احمدی نژاد در دادگاه های ذی صلاح در جریان است، گفت: دستگاه قضا هرچه سریع تر براساس قانون،گزارش خود درباره پرونده تخلفات رئیس جمهور سابق را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کند،زیرا طبق قانون، قوه قضائیه بعد از یک ماه از ارجاع پرونده از سوی کمیسیون، باید پاسخ نهایی خود را بدهد.
تخلفات زیر خاکستر دولت پاکدستان، از تخلف در یک جزیره تا فساد در بانک‌خصوصی/3پرونده احمدی‌نژاد در دادگاه خاک می‌خوردبهرام پارسایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با رد شایعات اینکه هیچ پرونده‌ ای در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس از دوره قبل تاکنون مفقود نشده است، گفت :امکان دارد که پرونده ای مختومه شده و از روند بررسی خارج شود، اما تاکنون هیچ مورد مفقودی پرونده در کمیسیون مشاهده نشده است، از این رو عدم رسیدگی به یک پرونده به معنای گم شدن آن نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اخیرا یکی از نمایندگان شکایتی را مطرح کرده بودند که بر اساس آن برخی از پرونده ها از دوره قبل در کمیسیون اصل ۹۰ مفقوده شده، البته باید بگویم که موضوع مورد ذکر این نماینده، یک پرونده در ۱۷ بند بوده، که رئیس قبلی کمیسیون  تصمیم بر مختومه کردن آن گرفته بوده، از این رو کمیسیون در نامه به نماینده شکایت کننده، ضمن رد موضوعات مطرح شده؛ این مسائل را توضیح داده است.

وی ادامه داد: محورهای پرونده مذکور بیشتر درباره تخلفات دولت قبل از جمله در بحث تخلفات در یکی از جزایر و بروز تخلف در یکی از بانک های خصوصی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه در شرایط کنونی ۳ پرونده شکایت از احمدی نژاد در دادگاه های ذی صلاح در جریان است، افزود: اما متأسفانه رئیس جمهور سابق به مراجع قضایی پاسخگو نیست و اصلا در دادگاه حاضر نمی شود، حال این سوال پیش می آید که آیا قانونی وجود دارد که وقتی افراد از حضور در دادگاه امتناع می کنند، با آن ها برخورد شود.

پارسایی ادامه داد: بر اساس گزارش های واصله تاکنون دستگاه قضا سه مرتبه احمدی نژاد را برای حضور در دادگاه احضار کرده ولی وی تاکنون به این درخواست تن نداده است. حال اگر یکی از شهروندان این اقدام را انجام نمی داد، چه رفتاری با آن انجام می شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، افزود: دستگاه قضا باید هر چه سریع تر بر اساس قانون،گزارش خود درباره پرونده تخلفات رئیس جمهور سابق را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کند، زیرا طبق قانون، قوه قضائیه بعد از یک ماه از ارجاع پرونده از سوی کمیسیون، باید پاسخ نهایی خود را بدهد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.