تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1395 - 17:28
کد خبر : 1660

امام جمعه موقت رشت خواستار شد: اهتمام ویژه مسئولان در امر مسجد سازی

امام جمعه موقت رشت خواستار شد: اهتمام ویژه مسئولان در امر مسجد سازی

جارستان / امام جمعه موقت رشت خواستار اهتمام ویژه مسئولان در امر مسجدسازی شد و خاطرنشان کرد: دولت و مردم در امر مسجدسازی یاری گر هم باشند. به گزارش ایسنا، منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به نقش ویژه ولایت فقیه در تمام مراحل انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ولایت

جارستان / امام جمعه موقت رشت خواستار اهتمام ویژه مسئولان در امر مسجدسازی شد و خاطرنشان کرد: دولت و مردم در امر مسجدسازی یاری گر هم باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به نقش ویژه ولایت فقیه در تمام مراحل انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ولایت فقیه در اجرا، اثبات، استمرار و تداوم انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا می کند لذا بسیاری از خطبه ها را به تبیین این جایگاه اختصاص می دهیم.

وی با بیان اینکه ولی فقیه در شرایط حساس جامعه را هدایت می کند، افزود: بنی صدر بدترین رئیس جمهور و مجلس ششم بدترین مجلس بود، اما به واسطه حضور ولی فقیه کشور از هزینه های غیر قابل جبران حفظ شد. امروز ولی فقیه خطوط قرمز در مسئله برجام را تعیین می کند و رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی در چاچوب این خط قرمزها برجام را پذیرفته اند. در غیر این صورت دستاوردی نداشتیم. ولی فقیه در پیشرقت های علمی کشور نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد.

حجت الاسلام شفیعی زاده با تاکید بر اینکه شعار امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب این بود که انقلاب نباید تنها در ایران محصور بماند، بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که این انقلاب تنها محصور به ایران نیست و باید جهانی شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به مراحل ۱۰گانه انقلاب، یکی از مراحل را احیا و برقراری تمدن جدید اسلامی دانست و تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی باید در جهان گسترش پیدا کند و لذا تمدن سازی از برنامه هایی است که به وسیله ولی فقیه ترسیم می شود. بیداری اسلامی در راستای همین تمدن سازی ایجاد شده است.

این کارشناس دینی ظهور امام زمان(عج) را غایت انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) به ‌عنوان ولی فقیه، انقلاب اسلامی را زمینه ساز حکومت جهانی ولی عصر(عج) می‌دانست لذا ولی فقیه پرچم انقلاب اسلامی را به امام زمان به عنوان صاحب اصلی می رساند. شیعیان در آرزوی تحقق این امر هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مسجد و فاجعه به آتش کشیده شدن نخستین قبله مسلمانان در مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی در ۴۸ سال گذشته، ادامه داد: مسجد دارای قابلیت هایی است که سایر مراکز آموزشی اعم از مدرسه و دانشگاه ندارند، زیرا مسجد یک مرکز فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام شفیعی زاده خواستار اهتمام ویژه مسئولان در امر مسجدسازی شد و خاطرنشان کرد: در بسیاری از بخش‌ها خوب توسعه یافتیم ولی در مسجدسازی و احیای آن توفیق نداشتیم لذا دولت و مردم در امر مسجدسازی یاری گر هم باشند، زیرا آزادراه ها و بسیاری از پارک ها و مراکز تفریحی فاقد مسجد هستند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت، یادآور شد: شهیدان رجایی و باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر به دست منافقین ترور شدند لذا روز شهادت این بزرگواران روز مبارزه با تروریسم نام گرفته است.

امام جمعه موقت رشت به اقدامات دولتمردان در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی فعالیت‌های بسیاری توسط دولت انجام شده که باید بیان شود. در واقع گفته‌های مسئولان بدون دروغ و غلو باید برای مردم ملموس باشد. مردم هنوز گرانی را حس می کنند.

وی ۹۸ درصد کارمندان دولت را جزو قشر متوسط و ضعیف جامعه دانست که حقوق های نجومی و غیر متعارف دریافت نمی کنند و متذکر شد: کارمندان دولت باید مراقب باشند که رفتار مناسبی با مردم داشته باشند و فخرفروشی نکنند. همچنین نسبت به ارتقای کیفیت کار در ادارات دولتی توجه ویژه صورت بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.