تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1395 - 1:27
کد خبر : 1570

کاخ سفید: برجام، اسرائیل و متحدان عرب آمریکا را امن‌تر کرده است

کاخ سفید: برجام، اسرائیل و متحدان عرب آمریکا را امن‌تر کرده است

جارستان / مقام ارشد کاخ سفید در مصاحبه‌ای تأکید کرد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ امنیت رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را افزایش داده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت مالی»، مشاور ویژه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در امور امنیت ملی و نبرد با داعش در مصاحبه‌ای درباره سیاست خارجی دولت کشورش

جارستان / مقام ارشد کاخ سفید در مصاحبه‌ای تأکید کرد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ امنیت رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت مالی»، مشاور ویژه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در امور امنیت ملی و نبرد با داعش در مصاحبه‌ای درباره سیاست خارجی دولت کشورش از جمله مسائل مرتبط با برجام اظهارنظر کرد.

وی در این مصاحبه با «فارن‌پالیسی» اینکه توافق هسته‌ای با ایران به ایجاد تنش در روابط آمریکا با متحدانش در خاورمیانه متحد شده را رد کرد و گفت که برجام به امن‌تر شدن اسرائیل و متحدان عربی این کشور منجر شده است.

«مالی» گفت: «اقدام ما در به چالش کشیدن عرف متعارف درباره نحوه توافق با ایران به ایجاد هراس‌هایی در میان برخی از شریکان ما منجر شد. و ما نباید نگرانی‌های اسرائیل یا عربستان را کم‌اهمیت در نظر بگیریم.»

این مقام کاخ سفید اضافه کرد: «اما ما باید یک سناریوی دیگر را هم در نظر بگیریم و آن ایرانی است که در آستانه ساخت سلاح هسته‌ای بود. گفتن اینکه در آن شرایط (با ایران دارای سلاح) اسرائیل، کشورهای خلیج (فارس) یا خود ما چطور امن‌تر می‌شدیم، کار دشواری است.»

«مالی» در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد آمریکا مطابق آنچه در نشست کمپ‌دیوید وعده داده شده، حمایت‌های تسلیحاتی و نظامی از متحدانش در خلیج فارس را عملی خواهد کرد.

وی گفت: «حمایتی که دولت از طریق نشست کمپ‌دیوید از متحدانمان در خلیج (فارس) عمل آورده به نحوی است که هم اطمینان آنها را افزایش می‌دهد و هم فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران را مهار می‌کند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.