تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1395 - 18:04
کد خبر : 1545

پلیس راه کرمانشاه:چوپانان‌ هم “راننده” محسوب می‌شوند!

پلیس راه کرمانشاه:چوپانان‌ هم “راننده” محسوب می‌شوند!

جارستان / رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: چوپانان در بند ۵۶ ماده یک آیین نامه راهنمایی و رانندگی «راننده» محسوب می‌شوند. به گزارش ایسنا، سرهنگ فضل‌الله شیری اظهار کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد عدم آموزش کافی و اطلاع از مقررات راهنمایی و رانندگی در وقوع حوادث ترافیکی در راه‌های روستایی نقش مهمی دارد شیری

جارستان / رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: چوپانان در بند ۵۶ ماده یک آیین نامه راهنمایی و رانندگی «راننده» محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ فضل‌الله شیری اظهار کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد عدم آموزش کافی و اطلاع از مقررات راهنمایی و رانندگی در وقوع حوادث ترافیکی در راه‌های روستایی نقش مهمی دارد

شیری افزود: در روستاها مخاطبان و اقشار خاصی کاربر جاده هستند که نسبت به دریافت آموزش‌های فرهنگ ترافیک متناسب با نوع بهره‌برداری خود از جاده‌ها نیاز دارند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: به عنوان مثال چوپانان در بند ۵۶ ماده یک آیین نامه راهنمایی و رانندگی راننده محسوب می شوند و با توجه به آن در مواد ۹۸ و ۲۱۰ وظایف و تکالیفی در خصوص چگونگی جابجایی ایمن و بی‌خطر احشام در جاده‌ها برای آنان تعین شده است.

e6589419d69d4f3982d8324bc80b0ac4

سرهنگ شیری اظهار کرد: چوپانان ممکن است در هنگام وقوع حوادث رانندگی مربوط به احشام به استناد مواد مذکور مقصر شناخته شوند و این در حالیست که قبل از گرفتاری آموزش‌های لازم را دریافت نکرده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس راه استان در نظر دارد در قالب یک برنامه مدون با جلب نظر و همکاری ادارات دخیل در این امر و نیز کارشناسان و خبرگان این مقوله، آموزش فرهنگ ترافیک را به منظور کاهش حوادث و برقراری انضباط ترافیکی در روستاها و راه‌های روستایی استان در دستور کار جدی خود قرار دهد.

وی افزود: این طرح آموزش عابران، دانش آموزان، کشاورزان، رانندگان تراکتور، وانت‌بار، موتورسیکلت و حتی دست فروشان صیفی‌جات حاشیه راه را نیز در برمی‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.