تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 - 11:53
کد خبر : 15152

پاسخ برخی از پرسنل و کارکنان شهرداری رشت به بیانیه شهردار

پاسخ برخی از پرسنل و کارکنان شهرداری رشت به بیانیه شهردار

گذری به اوضاع و احوال شهرداری جمعی از پرسنل شهرداری رشت اعم از کارمندان و کارگران پس از خواندن آخرین بیانیه آقای ثابت قدم بعنوان شهردار رشت مبنی بر جواب یک شهروند که در آن ازعبارت سخیف ( دلالان شهرداری را خارج نمودم ) استفاده نموده و از آنجایی که در طول این دو سال

گذری به اوضاع و احوال شهرداری
جمعی از پرسنل شهرداری رشت اعم از کارمندان و کارگران پس از خواندن آخرین بیانیه آقای ثابت قدم بعنوان شهردار رشت مبنی بر جواب یک شهروند که در آن ازعبارت سخیف ( دلالان شهرداری را خارج نمودم ) استفاده نموده و از آنجایی که در طول این دو سال تصدی ایشان در مقام شهردار تقریبا ۸۰ درصد نیروها با احکام مختلف روبرو شدند و به نحوی که روزی مدیر دستگاه تحت امر ایشان بودند و پس از مدت کوتاه عزل گردیدند .اگر ۸۰ درصد نیروهای شهرداری در جمله سخیف ایشان جاگذاری شوند این بدان معناست که همه جزء دلالان شهرداری بوده اند. پس لازم دیده میشود که این مجموعه برای تنویر افکار عمومی و روشنگری سخنی را با شهردارشان داشته باشند.
جناب شهردارهمانطور که استحضار دارید هر شخصی با سابقه چند سال (ده سال به بالا ) در شهرداری بواسطه نوع کار و شغل موصوف می تواند اعتبار و منزلتی را نزد مردم عزیز کسب نماید و اگر این شخص از مدیران شهری باشد این موضوع به مراتب بیشتر مصداق داشته و چه بسا تبدیل به رفاقت و مراودات خانوادگی هم شود.
از این دسته روابط آنقدر در مجموعه شهرداری زیاد بوده که همه از آن بعنوان یک اصل مشتری مداری نام برده و به آن ارج می نهند،حال اگر کسی این روابط را دلالی بنامد پرواضح است که از روی بغض بوده و همچنین دور کردن اذهان از مطالب و رانت و دلال بازی واقعی می باشد.
جناب شهردار؛ پرسنل خدوم شهرداری در طول دوران ثابت کرده اند که در حد بضاعت و توان خویش خدمتگذار این شهر بوده و تقریبا اکثر آن افرادیکه از نظر شما امروز بعنوان نیروی پیر و فرتوت و از رده خارج تلقی می شوند کارنامه قابل قبولی نزد مردم شریف رشت داشته و خواهند داشت.
جناب شهردار؛ آیا وقتی که شما یکی از معاونین خود را که معروف به اجرای مر قانون نیز هست فقط بدلیل مخالفت با نحوه احداث پروژه پیاده راه سازی بر کنار می کنید او دلالی کرده ؟!
آیا وقتی شما مدیران مالی خود را یکی پس از دیگری فقط بدلایل تذکرات قانونی در نوع هزینه کردها و مواردی این چنینی تغییرمی دهید همه دلال محسوب میشوند؟!
وقتی نیروهای جوان شهرداری را که به واقع سرمایه های این شهر و این دیار هستند یکی پس از دیگری به انحای مختلف از شغل خود بر کنار می شوند که امروزه بسیاری از آنها با پتانسیل های بالقوه در امورات مختلف در گوشه و کناری بیکار ماندند و نظاره گر حرفهای پوپولیستی مشاوران شما و دیگران هستند آیا آنها نیز دلال محسوب میشوند؟
وقتی پیاده راه های تمام خیابان های این شهر روزی توسط روئسای نواحی شهرداری آن هم بصورت امانی و حتی در برخی موارد با توجه به همان ارتباط های درست مدیریت شهری با مردم از طریق مشارکت انجام میشد ولی امروزه فقط به خاطر اینکه مصالح مورد نیاز پیاده راه سازی شهر از قبیل موزاییک یا سنگ فرش که باید از طریق یک نفر وارد شهر شود و حتما نیز استفاده گردد آن هم با هزینه های گزاف، بنظر شما کدام یک به دلالی شباهت دارد؟!
آیا وقتی که در پروژه پیاده راه شهرداری ، خاک آنجا را که قدمت صد ساله داشت و از حیث مهندسی هبچ گاه نشست نمی کرد  به اشتباه تنها هشتاد سانت برداشت می کنند تا بتن ریزی شود باوجود اعلام این مورد به شما ، دلیل آن را زیر سازی برای نصب کفپوش عنوان کردید که موجب عدم تخریب آن می شود اما امروز هر شخص عادی هم از آنجا عبور کند وضعیت شکستگی و تخریب سنگ فرش ها را بوضوح مشاهده می کند. حال آیا این نوع هزینه کرد با پیمانکاران خاص در دلالی بوده یا آنکه فردیکه بخاطر اعتراض به این زمینه بر کنار شد دلال به شمار میرود؟!
آیا آسفالتی که تا چند سال قبل توسط سازمان عمران شهرداری و مناطق در شهر ریخته می شد و مصالح آن نیز در کارخانه آسفالت شهرداری تهیه می گشت و اکنون پیمانکاران خاص آن هم با هزینه های خیلی بیشتر در حال انجام دادن همین امر میباشند، کدامیک مصداق دلال بازی را در خود نهان داشته اند؟!
آیا فکر نمی کنید مردم شهرما که خود بارها در گفتمان توسعه از آنها بعنوان برترین ها و با فرهنگ ها یاد نموده اند آنقدر آگاهی و بینش دارند که در نزدیکی انتخابات شوراها که آن هم جنابعالی مصر هستید با حمایت از لیست مورد قبول خود بدنبال ادامه تصدی بر شهرداری باشید اکنون متوجه نوع کارهای عمرانی علی الخصوص آسفالت و لکه گیری مقطعی خیابان ها باشند؟!
شما که قبل از ورود بارها شعار سر دادید که به محض شهردار شدنتان از همه جای کشور عزیزمان ایران سرمایه گذاران به این شهر سر ریز می شوند. حال می توانید پاسخ دهید که کدام پروژه سرمایه گذاری در دوره شما انجام گرفته است؟!
ما کارکنان شهرداری بر این باوریم که در دوره جنابعالی آنقدر راه های رانت و دلال بازی در مجموعه شهرداری زیاد شده که هیچ سرمایه گذاری جرات ورود به این مجموعه را ندارد.
در شهرداری رشت چه زمانی اینقدر بحث تهاتر زیاد بود که حالیه چندین نفر نقش رابط یا بقول شما دلال موضوعات تهاتر را بازی کنند؟!
وقتی پیمانکاران طلبکار از شهرداری در مناطق پنج گانه بدنبال فیش های عوارض حتی تا ۳۰ درصد اصل مبلغ هستند تا بتوانند با دریافت مابقی آن مشکلات خود را مرتفع نمایند.
حال آیا برای مردم شریف این سوال پیش نمی آید که وقتی پیمانکاری حاضر است، ۳۰ درصد از اصل طلب خود را کم کند پس چه مقدار فاکتور فروش خود یا صورت وضعیت های خود را بالاتر از قیمت واقعی اعلام می کند که بتواند حتی بعد از کم کردن ۳۰ درصد اصل پول ، بازهم منفعت ببرد ؟!!!
آیا این کارها نقش دلال بازی را در دستگاه شهرداری زیادتر نمی کند ؟!
حقیقتا از چه زمانی این نوع کارها در شهرداری رواج پیدا کرده است؟!
مگر قبل از دوره شما مدیران یا کارکنان شهرداری با این نوع معاملات آشنایی داشتند ؟
جناب ثابت قدم این نوع کارها در شهرداری تهران از سالهای گذشته بوده و حتی باعث نگرانی و اعتراض برخی از دلسوزان شورای شهر تهران هم شده بود که حتی در این دوره هم دستگاه های محترم نظارتی آنها را به حال خود رها نکردند. و این بدین معناست که اگر الگو برداری شما حتی از شهر تهران و شهردارش نیز می بود بازهم انجام کارها به شکل رانت یا واسطه گری در این مجموعه به منصه ظهور رسید.
آیا مردم عزیز رشت می دانند که سرمایه های آنها در شهرداری رشت بدلایل مدیریت نا صحیح شهردار ، املاک این سازمان ، وثیقه جهت دریافت وام در بانک های شهر و غیره توقیف گشته و میگردد؟!
چرا باید سازمانی که همیشه در نوع پرداخت و هزینه کرد نظم داشته و هیچ وقت دیده نشد که در یک ماه از سال حقوق زحمتکشان شهرداری از پاکبانان عزیز گرفته تا نیروهای ستادی و اداری در وقت خود پرداخت نشود امروزه با ماه ها تاخیر، دستمزد نیروها که حق مسلم همه ما است پرداخت شود؟!
جناب ثابت قدم شما مقصر نیستید. شورایی که یک شهر را با همه بزرگی و برتری خود به شخصی میسپارد که سابقه حتی یک روز مدیریت اجرایی را نداشته و بزرگترین کارش معاونت در خانه سازی بنیاد جانبازان بوده ، اکنون باید پاسخگوی همه مردم و همه همکاران باشد. شما وقتی نمی دانید که مدیر یک مجموعه نقش پدری دلسوز را داراست و هر چند هم که سن و سالشش کمتر از عوامل تحت امرش باشد اما نگاه پدرانه داشتن به مجموعه راهگشای حل همه مشکلات خواهدبود.
وقتی شما با مجموعه خود دلسوزانه برخورد نمی کنید نتیجه اش آن می شود که مردم در یک برف ۲۰ سانتی با آن همه مشگل مواجه شوند. وقتی پدری به فرزندش هر روز بگوید تو هیچی نمی دانی، تو حق حرف زدن نداری. تو به درد کار نمی خوری و و و و…فرزند هم مطمئن باشید که در خانه نقش یک آدم خنثی را بخود می گیرد. که اگر حتی خانه دچار حریق هم شود منتظر می ماند تا پدر بیاید و به تنهایی خاموش نماید.همه ادارات و واحدهای کاری هم به همین منوال بوده که فرق شهرداری امروز فقط در این است که متضرر واقعی در این نوع مدیریت متاسفانه مردم هستند ولاغیر…
مردم باید بدانند که استفاده مدیریتی شما از بانوان محترم شهرداری که بنظر همه ما از سرمایه ها ی شهرداری می باشند نه فقط به دلیل اینکه رشوه کمتر می گیرند… بلکه شما فقط بدنبال آن هستید که مدیران شما با نظرا ت شما کمتر مخالفت کنند که این چنین است که بانوان محترم شهرداری به دلیل حجب و حیاء و اعتراض کمتر در نوع مدیریت، مورد توجه شما قرار می گیرند!
آقای ثابت قدم! شما هم باید خلاصه روزی با این پست وداع کنید و بدانید که مردم همیشه بهترین داوربودند و هستند.
یادمان نرفته که شما از همان قهوه خانه هایی که امروز نام می برید برخاستید و تمام لابی ها و رایزنی های شما در قلیان سراها و قهوه خانه ها صورت گرفته است!
امروز وقتی بدنبال بازیکنان و مربیان سپید رود میروید در بین هواداران پاک این تیم دوست داشتنی بدنبال امیال خود هستید یادتان می رود که اکثر آن افرادیکه امروز شما دلال می نامیدیشان خود روزی از بازیکنان پیش کسوت و یا نیروهای قدیمی هواداران این تیم بودند و در طول دوران شکل گیری این تیم تا چندی پیش هیچوقت شما را ندیدند و اگر امروز می خواهید این تیم دوست داشتنی را هم به نا حق بنام خود ثبت کنید مراقب باشید که فوتبال اگر بالا برد همام طور هم می تواند پایین بیاورد آنهایی را که برگرده آن نشسته اند!!
در آخر جناب شهردار کارکنان شهرداری رشت می خواهند مطلبی را یاد آوری کنند و متذکر شوند.
شما در دعوای قدرت با شورائیان قرار گرفته اید. در این منازعه بارها با احکام خود فقط بواسطه رفاقت برخی مدیران با شورائیان نه بواسطه عدم کارائی با نیروها و مدیران خود برخوردی بدور از انصاف داشته اید. تا جایی که این روال برای اکثر آنها بازهم تکرار می شود و ایشان را بواسطه نزدیکی با برخی که با شما مخالف بودند نه بخاطر عدم کارائی و عدم توانایی عزل نموده و اتاقی هم برای استقرار به آنهاندادید.
اما این نیروها لب به سخن نگشودند. نه به این دلیل که گناهکار باشند ، خیر، به این دلیل که به باور همه کارکنان باید جایگاه شهردار محترم باشد. و آن جایگاه و آن مسند باید حرمتش حفظ شود.
اما شما با کمک مشاوران خود که شاید هیچ دلبستگی به این شهر و شهرداری نداشته و ندارند بدترین القاب را ناصواب به کارکنان خود نسبت دادید.
شمارا پند می دهیم که در دعواهای قدرت خود از کارکنان صدیق و خدوم شهرداری سو استفاده نکنید و نگذارید که حریم ها شکسته شود و نا گفته ها گفته…
ما را چه از انکه ناکسی بد گوید
وان عیب که در ماست یکی صد گوید
ما ایینه ایم هر آنکه در ما نگرد
هر نیک و بدی که گوید از خود گوید

جارستان هیچگونه مسئولیتی در قبال مقاله و مرقومه فوق نداشته ، اصل آن در دفتر تحریری جارستان با امضای برخی از پرسنل شهرداری رشت موجود بوده و عنداللزوم در اختیار شهرداری محترم رشت قرار میگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناصح جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳

ثابت قدم به شهر رشت و شهرداری و پرسنل خیانت کرد