تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1395 - 3:29
کد خبر : 1474

حضور برجسته‌ترین دانشمندان علوم اعصاب جهان در همایش «نقشه‌برداری مغز ایران»

حضور برجسته‌ترین دانشمندان علوم اعصاب جهان در همایش «نقشه‌برداری مغز ایران»

جارستان / سومین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران، ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، نقشه‌برداری مغز یک علم بینابینی و چند نظامه است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون ام.‌آر.آی، تحریک مغناطیسی مغز (Transcranial Magnetic stimulation)، مگنتوانسفالوگرافی (Magnetoencephalography)، ‌برش‌نگاری با گسیل پوزیترون (PET)، الکتروانسفالوگرافی، تصویربرداری

جارستان / سومین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران، ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه امسال در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نقشه‌برداری مغز یک علم بینابینی و چند نظامه است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای همچون ام.‌آر.آی، تحریک مغناطیسی مغز (Transcranial Magnetic stimulation)، مگنتوانسفالوگرافی (Magnetoencephalography)، ‌برش‌نگاری با گسیل پوزیترون (PET)، الکتروانسفالوگرافی، تصویربرداری نوری (Optical Imaging) و غیره به مطالعه سیستم اعصاب و مغز می‌پردازد.

امسال سومین همایش نقشه‌برداری مغز ایران با حضور تعدادی از برجسته‌ترین دانشمندان علوم اعصاب جهان توسط انجمن علوم و فناوری‌های شناختی کشور در دانشگاه شهید بهشتی به ریاست پروفسور عباس علوی برگزار می‌شود.

این همایش با چهلمین سالگرد کشف اف‌دی‌جی پت اسکن (FDG-PET scan) در انسان که توسط پروفسور عباس علوی به عنوان اولین روش تصویربرداری عملکردی مغز در دنیا انجام شده، مصادف شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.