تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 10:53
کد خبر : 14456

علی سحرخیز : احمدی نژاد ثابت کرد التزام عملی به ولایت فَقِیه را فقط به زبان میراند و در وادی عمل به آن پایبند نیست

علی سحرخیز : احمدی نژاد ثابت کرد التزام عملی به ولایت فَقِیه را فقط به زبان میراند و در وادی عمل به آن پایبند نیست

روحانی امروز در جبهه اصلاح طلبی است/احمدی نژاد ثابت کرد التزام عملی به ولایت فقیه ندارد

 علیرضا سحرخیز رییس حزب ندای ایرانیان در گیلان در گفت و گو با گیل نگاه با ارزیابی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت:  تصور میکنم انتخابات آسانی پیش رو نداریم آرایش نیروهای سیاسی دوجناح و ترکیب شش نفره نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری به خوبی بیانگر صف کشی دو گفتمان غالب سیاسی جمهوری اسلامی است.

او با بیان اینکه رقابت اصلی مابین آقایان روحانی و رییسی است، افزود: اعتقادم بر این است هم جهانگیری و هم قالیباف برای کمک در مناظره و البته فراهم نمودن عزم تشکیلاتی و تسهیل فعالیت روحانی و رییسی وارد عرصه شده اند. هاشمی طبا و میرسلیم هم یا کنار میروند یا با اقبال حداقلی مواجه میشوند هرچند که باز صدای هرکدام از ایشان به ترتیب به روحانی و رییسی نزدیک است.

سحرخیز در خصوص صف کشی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان  مقابل اصولگرایان در انتخابات پیش رو گفت: روحانی را دیگر امروز در طبقه بندی سیاسی باید یک میانه رو و اصلاح طلب دانست، اعتدال فقط یک مشی است و فقط اصلاح طلبی و محافظه کاری یا همان اصولگرایی گفتمان محسوب می شوند؛ پس از این حیث و صف کشی نیروهای این دو گفتمان آقای روحانی حتما در جبهه اصلاح طلبی ایستاده است و کارزار انتخابات میان این دو جناح است.

مشاور ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم  همچنین درخصوص وضعیت ستاد انتخاباتی روحانی در گیلان نیز بیان کرد: بحمدالله شرایط خوب است و و رفته رفته بهتر می شود. رییس ستاد مهندس حسینی و رییس شورای سیاستگذاری مهندس ربانی آدم های کاربلدی هستند و خوشبختانه با اجماع همه احزاب و شخصیت های حامی دولت،  روند رو به رشد و مساعدتر از همیشه خواهد شد.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به رد صلاحیت محمود احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان تصریح کرد: پایان احمدی نژاد، تیتر فوق العاده یکی از رسانه ها بود. احمدی نژاد ثابت کرد التزام عملی به ولایت فَقِیه را فقط به زبان میراند و در وادی عمل به آن پایبند نیست. عدالت و فضل خداوند حقانیت منتقدین ایشان را اثبات کرد؛خوشحالم دوره پسا احمدی نژاد تا أبد ادامه خواهد داشت.امیدوارم تفکر احمدی نژادیسم هم به تاریخ بپیوندد!

رئیس حزب ندا در گیلان همچنین با اشاره به انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و آخرین وضعیت لیست اصلاح طلبان برای این انتخابات با بیان اینکه با خرد جمعی در شورای اصلاح طلبان لیست اصلاح طلبانه و بر محور تخصص و بر مبنای منافع عمومی و استفاده از افراد کارآمد بسته خواهد شد افزود: قطعا اولویت بامتخصصین اصلاح طلب است و شرایط و پارامترهایی در کار است و هرکس یک شبه مهمان این قافله نخواهد شد.

سحرخیز در پایان گفت و گو با گیل نگاه ضمن دعوت از همه مردم ایران و تمامی اقشار افزود: امیدواریم چیزی شبیه حماسه دو خرداد٧۶ رقم بخورد؛ ما با توجه به دستاوردهای بی بدیل دولت روحانی در عرصه سیاست خارجی و بازگشت سیاست گفتمان و تعامل در عرصه سیاست داخلی و به منظور پرهیز از حضور عناصر تندرو و امتحان پس داده برای ایران فقط برای اعتلای ایران اسلامی پای صندوق خواهیم رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.