تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 19:31
کد خبر : 1415

رشد ۱۴۷ درصدی هتک حیثیت در فضای سایبری گیلان

رشد ۱۴۷ درصدی هتک حیثیت در فضای سایبری گیلان

جارستان- رئیس پلیس فتای گیلان از رشد ۱۴۷ درصدی هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای سایبری استان در چهار ماه نخست امسال خبر داد. به گزارش فارس ایرج محمدخانی در جمع خبرنگاران، پلیس فتا را دیده‌بان ناجا در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: پلیس فتا با کسانی که قصد هنجارشکنی در این حوزه

جارستان- رئیس پلیس فتای گیلان از رشد ۱۴۷ درصدی هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای سایبری استان در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فارس ایرج محمدخانی در جمع خبرنگاران، پلیس فتا را دیده‌بان ناجا در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: پلیس فتا با کسانی که قصد هنجارشکنی در این حوزه را داشته باشد برخورد می‌کند.

رئیس پلیس فتای گیلان ادامه داد: با توجه به درخواست بزه‌دیدگان که از طریق دستگاه قضا به پلیس فتا ارجاع شد، در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با افزایش ۳۲ درصدی وقوع جرم در این حوزه مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: با اقدام‌های تاکتیکی کارآگاهان پلیس فتا و افزایش توان تکنیکی در حوزه کشف جرایم، در مدت مذکور نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد در حوزه کشفیات داشتیم.

محمدخانی با اشاره به مهم‌ترین موارد ارجاع شده به پلیس فتا در این مدت، تصریح کرد: در مدت مذکور هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۴۸ درصد و مزاحمت اینترنتی با ۲۰ درصد از جمله جرایم سایبری بوده است.

وی برداشت اینترنتی از حساب‌های بانکی با ۱۴ درصد، تهدید و اخاذی با هفت درصد و سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه با پنج درصد را مهم‌ترین جرایم انجام شده در فضای مجازی عنوان کرد.

به گفته رئیس پلیس فتای گیلان، در مدت مذکور در حوزه هتک حیثیت و نشر اکاذیب رشد ۱۴۷ درصدی داشته است.

وی گفت: مزاحمت اینترنتی نسبت به چهار ماه سال گذشته ۱۲۲ درصد افزایش وقوع و برداشت از حساب‌های بانکی ۴۲ درصد کاهش داشته است.

محمدخانی با اشاره به اینکه در چهار ماه سال گذشته جرایم اخاذی نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته است، افزود: در این مدت سرقت و کلاهبرداری از طریق رایانه نسبت به چهار ماه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.

وی آغاز میانگین سنی بزهکار در جرایم مجازی را از ۱۷ سال عنوان کرد و یادآور شد: میانگین مدرک تحصیلی متهمان در این نوع جرایم زیر دیپلم ۱۹ درصد، دیپلم ۳۶ درصد، فوق دیپلم هفت درصد، لیسانس ۳۲ درصد و فوق لیسانس ۶ درصد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.