تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 18:58
کد خبر : 1408

پیشنهادهای مجمع مشورتی توسعه استان‌ها در برنامه ششم توسعه

پیشنهادهای مجمع مشورتی توسعه استان‌ها در برنامه ششم توسعه

جارستان- رئیس مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور گفت: امیدواریم و تلاش می‌کنیم که مجموع پیشنهادهای مجامع استانی و مجمع مشورتی توسعه کشور در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شود. «عبدالغفار شجاع» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجمع مشورتی توسعه استان‌ها از سال ۹۲ و باهدف استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی، مردمی و بخش خصوصی در

جارستان- رئیس مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور گفت: امیدواریم و تلاش می‌کنیم که مجموع پیشنهادهای مجامع استانی و مجمع مشورتی توسعه کشور در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شود.

«عبدالغفار شجاع» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجمع مشورتی توسعه استان‌ها از سال ۹۲ و باهدف استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی، مردمی و بخش خصوصی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و کمک به توسعه و پیشرفت استان‌ها تشکیل شد.

وی با اشاره به انبوه مشکلات و مسائل برجای‌مانده از دولت قبل، افزود: رفع آثار نامطلوب ناشی از سیاست‌ها و عملکرد دولت‌های نهم و دهم به زمانی بیش از عمر دو دولت نیاز دارد و در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید با اهتمام جدی به کار کارشناسی و پرهیز از هیاهو در صدد حل مسائل بوده که نمونه‌ی بارز آن در کنترل تورم لجام‌گسیخته و رفع تحریم‌های ظالمانه خود را نشان داد.

شجاع با تأکید بر ضرورت استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران علمی و اجرائی، خاطرنشان کرد: مجمع مشورتی متشکل از افراد نخبه و صاحب‌نظران استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها به عنوان یک مجمع مشورتی صرفاً حق ارائه پیشنهاد و توصیه دارند و به‌هیچ‌عنوان در مسائل اجرایی حق دخالت ندارند.

مسئول هیئت‌رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور ادامه داد: مجامع مشورتی در کلیه استان‌ها تشکیل‌شده که تعداد اعضاء در مرکز استان‌ها ۲۱ نفر، در شهرستان‌ها ۱۵ نفر و در بخش‌ها ۹ نفر است.

وی بابیان اینکه در همایش اردبیل عملکرد مجمع مشورتی در استان‌ها و مسائل، مشکلات، نیازها و ظرفیت‌های هر استان موردبررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: توجه به سازوکارهای مجمع و ترمیم احتمالی در ساختار و نحوه فعالیت آن از دیگر دستور کارهای همایش مذکور بود.

شجاع خاطرنشان کرد: مجمع مسائل را از طریق مسئولان به ویژه از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که رئیس مجمع هستند پیگیری می‌کند ولی یک تشکل کاملاً مردمی است و تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اولویت اصلی فعالیت آن است.

وی با تأکید بر اینکه مجمع هیچ اصراری بر اجرای پروژه‌های ارائه‌شده ندارد و این مسائل را از جایگاه ارشادی و توصیه‌ای انجام می‌دهد، ادامه داد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم که مجموع پیشنهادهای مجامع استانی و مجمع مشورتی توسعه کشور در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شود.

شجاع با اشاره به ارتباط تنگاتنگ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مجمع مشورتی توسعه استان و شرکت روسای مجامع توسعه در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها گفت: ساماندهی پسماندها و زباله‌های کشور به عنوان یک بحث جدی که هم دارای آثار و نتایج زیست‌محیطی است و هم می‌تواند در حوزه‌های مختلف ازجمله بحث تولید انرژی موردتوجه قرار گیرد ازجمله پروژه‌هایی است که مجمع مشورتی توسعه استان‌ها از طریق مذاکرات با بخش خصوصی در حال پیگیری آن است.

وی انرژی‌های نو را از دیگر مسائل موردتوجه مجمع مشورتی توسعه استان‌ها عنوان کرد و گفت: امروزه در دنیا گرایش به استفاده از انرژی‌های نو و غیر فسیلی در حال گسترش است درحالی‌که در کشور ما همچنان بخش عمده انرژی مورداستفاده به سوخت‌های فسیلی اختصاص دارد در همین خصوص مجمع با مشارکت و محوریت بخش خصوصی به دنبال فعالیت در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های نوین و غیر فسیلی است.

شجاع با بیان اینکه کمک به توسعه حمل‌ونقل و زیرساخت‌های کشور از دیگر محورهای موردتوجه مجمع مشورتی توسعه استان‌هاست، گفت: در این حوزه هم بخش خصوصی آمادگی دارد برای سرمایه‌گذاری وارد میدان شود به عنوان نمونه در بحث کریدور ریلی شمال کشور که ایران را به آسیای میانه متصل می‌کند در برخی نقاط مثل خط ریلی ۱۲۰ کیلومتری رشت به آستارا بخش خصوصی این امکان را دارد که بتواند به تکمیل این پروژه مهم کمک نماید.

مسئول هیئت‌رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور در پایان گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های نفت با تأکید بر میادین مشترک با کشورهای همسایه، پتروشیمی و گردشگری از دیگر زمینه‌هایی است که مجمع مشورتی در تلاش است با جلب و تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه‌ها به توسعه و پیشرفت مناطق و درنهایت کشور کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.