تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1395 - 16:20
کد خبر : 1217

ایران – روسیه؛ جدال با تیم ٢٠٢سانتیمتری

ایران – روسیه؛ جدال با تیم ٢٠٢سانتیمتری

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار دور مقدماتی خود رو در روی روسیه ای قرار می گیرد که مدافع مدال طلای المپیک است، ایران با این برد می تواند از خطر بازی با تیم اول گروه A فرار کند. جارستان/تیم ملی ایران از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در آخرین دیدار مرحله مقدماتی والیبال المپیک ریو

  • تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار دور مقدماتی خود رو در روی روسیه ای قرار می گیرد که مدافع مدال طلای المپیک است، ایران با این برد می تواند از خطر بازی با تیم اول گروه A فرار کند.
  • جارستان/تیم ملی ایران از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در آخرین دیدار مرحله مقدماتی والیبال المپیک ریو به مصاف روسیه؛ مدافع عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۲ لندن و پرافتخارترین تیم این بازی ها و پرمدال ترین تیم تاریخ والیبال می رود. تیمی که از ۷۶ دوره مسابقه جهانی و المپیک والیبال تاکنون ۱۹ طلا، ۱۴ نقره، ۱۵ برنز و مجموعا ۴۸ مدال بر گردن آویخته است.

    سرمربیگری روسیه با ولادیمیر الکنو صاحب مدال برنز المپیک پکن و مدال طلای المپیک لندن است. سرگئی تتیوخین؛ پرافتخارترین والیبالیست جهان با چهار مدال المپیک (یک طلا، یک نقره، دو برنز) که ششمین المپیک خود را تجربه می کند نیز کاپیتانی روس ها را بر عهده دارد. علاوه بر تتیوخین؛ ماکسیم میخایلوف (امتیازآورترین و بهترین اسپکر المپیک لندن)، الکساندر ولکوف و گرانکین سه بازیکن طلایی لندن در ترکیب روس ها هستند که سومین حضور المپیکی خود را (بعد از ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) پشت سر می گذارند. الکسی وربوف؛ لیبروی روسیه نیز اگرچه به دلیل مصدومیت در لندن غایب بود اما پس از حضور در المپیک آتن و پکن حالا در ریو سومین بار است که به میدان المپیک آمده است. او بهترین توپگیر المپیک پکن هم لقب گرفت.

    روسیه با میانگین قدی ۲۰۲٫۵ سانتی متر (بدون احتساب دو لیبرو) تاکنون در ریو سه پیروزی مقابل کوبا، مصر و لهستان را به نام خودش ثبت کرده و در برابر آرژانتین نیز شکست را پذیرفته است. روس ها برای کسب رده سوم گروه به پیروزی مقابل ایران نیاز دارند. همچنان که ایران با میانگین قدی ۱۹۸ سانتی متر (بدون احتساب لیبرو) نیز در صورت پیروزی بر حریفش، به رده سوم گروه صعود کرده و در غیر اینصورت به عنوان تیم چهارم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم اول گروه دیگر خواهند رفت.

    ایران با دو پیروزی مقابل تیم های کوبا و مصر سرنوشتش را به روز و بازی آخر نکشاند و پیش از آنکه بازی های مقدماتی اش تمام شود، موفق شد جواز حضور در جمع هشت تیم برتر المپیک و مرحله یک چهارم نهایی را به دست آورد. لذا نتیجه بازی در برابر روسیه تاثیری در صعود یا سقوط ایران نداشته و صرفا جهت تعیین رده بندی نهایی گروه مقدماتی و جایگاه نهایی تیم ها در این مرحله انجام می شود.

    تمام بازی های ایران و روسیه :

    ۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (۰) – روسیه (۳)
    ۲۰۱۳ (لیگ جهانی): ایران (۰) – روسیه (۳)
    ۲۰۱۳ (لیگ جهانی): ایران (۱) – روسیه (۳)
    ۲۰۱۳ (قهرمانان قاره ها): ایران (۰) – روسیه (۳)
    ۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۲) – روسیه (۳)
    ۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۰) – روسیه (۳)
    ۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – روسیه (۱)
    ۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – روسیه (۰)
    ۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – روسیه (۰)
    ۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۱) – روسیه (۳)
    ۲۰۱۵ (جام جهانی): ایران (۰) – روسیه (۳)

    برچسب ها :

    ناموجود
    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.