تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1395 - 15:33
کد خبر : 1205

دعوت مشاور ترامپ برای همکاری، خطاب به تهران بود؟

دعوت مشاور ترامپ برای همکاری، خطاب به تهران بود؟

ین الملل > دیپلماسی – معاون ترامپ می‌گوید: حاضریم با هر کشوری در خاورمیانه که با آمریکا بر سر مبارزه با داعش موافق است، همکاری کنیم. جارستان/ترامپ قرار است دوشنبه، استراتژی خود برای خاورمیانه، مبارزه با افراط گرایی و داعش را اعلام کند. آنگونه که مشاوران تبلیغاتی ترامپ می گویند او قصد دارد با انتقاد

ین الملل > دیپلماسی – معاون ترامپ می‌گوید: حاضریم با هر کشوری در خاورمیانه که با آمریکا بر سر مبارزه با داعش موافق است، همکاری کنیم.

جارستان/ترامپ قرار است دوشنبه، استراتژی خود برای خاورمیانه، مبارزه با افراط گرایی و داعش را اعلام کند.

آنگونه که مشاوران تبلیغاتی ترامپ می گویند او قصد دارد با انتقاد از جنگ عراق بر این مسئله تأکید کند که آمریکا دیگر هدفی برای دولت- ملت سازی در خاورمیانه و یا برقراری و استقرار دمکراسی در این کشورها ندارد و تنها قصد دارد راهکارهایی را برای مقابله با افراط گرایی، داعش و جلوگیری از حملات این گروه تروریستی در خاک آمریکا ارائه کند.

این در حالی است که مشاور ارشد تبلیغاتی ترامپ در این باره گفته است:

“We can’t always choose our friends, but we know that we have to fight our enemies. We are going to work with anyone in the Middle East who is in agreement with us that ISIS needs to be extinguished,”

“ما همیشه قادر به انتخاب دوستان مان نیستیم، اما مطمئنیم که باید با دشمنان مان بجنگیم. ما حاضریم با هر کشوری در خاورمیانه که با آمریکا بر سر حذف و از بین رفتن داعش موافق است، همکاری کنیم.”

از آنجایی که ترامپ در چندین سخنرانی، سیاست‌های عربستان سعودی در حمایت از افراط گرایی را مورد انتقاد تند قرار داده بود، برخی ناظران این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا منظور مشاور ارشد ترامپ از “دوست و دشمن” و یا “هر کشوری که با آمریکا در زمینه مبارزه با داعش موضع مشترک دارد” ایران است و یا منظور او کشور دیگری بوده است.

این اظهارات از سوی ترامپ در حالی مطرح می شود که براساس نظرسنجی‌های اخیر میزان حمایت از وی کاهش یافته و هیلاری کلینتون جلوست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.