تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 - 12:11
کد خبر : 118914

ورود مردم ممنوع! روایت جنجالی رئیس سازمان خصوصی سازی کشور از بلااستفاده ماندن اماکن و مناطق بکر گیلان

ورود مردم ممنوع! روایت جنجالی رئیس سازمان خصوصی سازی کشور از بلااستفاده ماندن اماکن و مناطق بکر گیلان

از روز گذشته شاهد سفر حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور به گیلان بوده‌ایم. قربان‌زاده در این سفر، روایتی جنجالی و قابل تامل از اماکن و مناطقی در گیلان داشته است که با همت(!) مسئولان و متولیان امر در استان، بلااستفاده و خارج از دسترس عموم مردم است.   از حدود ۲۰ هکتار اراضی

از روز گذشته شاهد سفر حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور به گیلان بوده‌ایم. قربان‌زاده در این سفر، روایتی جنجالی و قابل تامل از اماکن و مناطقی در گیلان داشته است که با همت(!) مسئولان و متولیان امر در استان، بلااستفاده و خارج از دسترس عموم مردم است.

 

از حدود ۲۰ هکتار اراضی و منطقه ساحلی (مرواید) در ده کیلومتری منطقه آزاد انزلی گرفته تا هفت هکتار از مجموعه‌ای با بیش از ۲۰۰ سال قدمت در بندر کیاشهر، بخشی از مناطقی است که در سفر رئیس سازمان خصوصی سازی به آن‌ها پرداخته شده است.

 

جالب است بدانید لوکیشن سریال‌های خاتون و قورباغه در داخل همین مجموعه هفت هکتاری در کیاشهر است اما ورود مردم به آن ممنوع است! بنا به گفته قربانزاده این محل از سال ۸۳ تعطیل شده و ۱۹ سال است که قرار است به موزه و مرکز گردشگری و آکادمی غذاهای دریایی تبدیل شود.

 

در گام بعدی قربان زاده از اسکله حدود ۶ هکتاری در کیاشهر که آن هم ورود مردم ممنوع است رونمایی می‌کند. بنا بر اظهارات معاون وزیر اقتصاد، چند سال است مطالعات سرمایه گذاری برای ایجاد یک اکو پورت انجام شده که قرار است با قایق مردم از این تالاب به سمت دریا و ساحل بروند ولی همچنان فقط روی کاغذ! قریب به ۱۲۰ میلیارد تومان برای آماده سازی اسکله و پذیرش عموم نیاز است.

 

صد هکتار قطعه بندی شده برای پرورش آبزیان و منطقه حفاظت شده بوجاق با مساحتی بیش از سه هزار و دویست هکتار از دیگر مواردی است که در گیلان بلااستفاده مانده است.

 

قربان زاده توضیح می‌دهد که دهانه تالاب بوجاق بندرکیاشهر، مسیر تاریخی اتصال گیلان به آستاراخان روسیه و تجارت بین دو کشور بوده که حالا می تواند مجددا در قالب گردشگری دریایی احیا شود اما… محیط زیست با باز کردن مسیر دهانه مخالف است مگر اینکه شن ها خارج نشود و همان کنار بماند که این‌طوری دوباره با باد مسیر مسدود می شود.

 

همه این موارد نشان می‌‌دهد که تا چقدر بی‌کفایتی و ضعف مدیران استان در این سال‌ها به گیلان آسیب زده و چه پتانسیل‌های پنهان و آشکاری در هر گوشه از این استان نهفته است که نیاز به مدیرانی لایق دارند که بتوانند با یک برنامه‌ریزی اصولی و درست، آن‌ها را برای استفاده عموم اقشار جامعه آماده کنند.

 

احیای تنها بخشی از اماکن و مناطق ذکر شده در بالا، می‌تواند کلید توسعه استان همراه با ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی متعدد باشد.

 

مکانیزم احیای این موارد چه اگر قرار است تحت عنوان مولدسازی به بخش خصوصی واگذار شود و چه اگر بنا است دولت اداره امور را به دست بگیرد، به نظر می‌رسد باید هرچه سریع‌تر اقدام عملی برای آن صورت پذیرد.

 

روایت رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور از گیلان به نظر می‌رسد مهر تاییدی است بر سال‌ها گلایه مردم استان نسبت به عملکرد ناامیدکننده مسئولان و مدیران گیلان که نتوانسته‌اند آنچنان که شایسته است، نسبت به مدیریت و استفاده از ظرفیت‌های ویژه استان اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.