تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 12:12
کد خبر : 118718

♦کنعانی: تمامی اقدامات ایران در راستای جزایر سه‌گانه و اعمال حاکمیت بر سرزمین خود صورت می‌گیرد

♦کنعانی: تمامی اقدامات ایران در راستای جزایر سه‌گانه و اعمال حاکمیت بر سرزمین خود صورت می‌گیرد

جارستان/ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات وارده و ادعاهای واهی در برخی قطعنامه‌های صادره نشست ۳۲ سران اتحادیه عرب، ضمن ابراز تأسف عمیق، طرح ادعاهای مذکور را حرکت در مسیر نافرجام گذشته توسط اتحادیه دانست.   به گزارش کانال اطلاع رسانی سخنگو، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: انتظار می‌رفت اتحادیه عرب

جارستان/ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات وارده و ادعاهای واهی در برخی قطعنامه‌های صادره نشست ۳۲ سران اتحادیه عرب، ضمن ابراز تأسف عمیق، طرح ادعاهای مذکور را حرکت در مسیر نافرجام گذشته توسط اتحادیه دانست.

 

به گزارش کانال اطلاع رسانی سخنگو، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: انتظار می‌رفت اتحادیه عرب با اجتناب از طرح برخی ادعاهای تکراری و ملال آور در قطعنامه‌های خود، گامی مثبت و سازنده در جهت تحکیم صلح و ثبات و تقویت همگرایی منطقه‌ای بردارد.

کنعانی در عین حال از رویکرد سازنده برخی کشورهای منطقه جهت افزایش همکاری ها و اولویت بخشی به گفتکو و تفاهم مشترک استقبال کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدگاه برخی شرکت کنندگان در نشست جده، ابراز امیدواری کرد منطقه شاهد رویکرد جدیدی مبتنی بر دوستی و ترویج همکاری میان کشورهای آن باشد.

 

کنعانی تاکید کرد: همکاری جمعی کشورهای منطقه برای سازندگی و‌ امنیت درونزا، مؤلفه‌های اساسی برای تکوین نظمی نوین در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران همواره آن را یک ضرورت منطقه‌ای دانسته است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با ایرانی خواندن جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی اظهار داشت: تمامی اقدامات ایران در راستای اعمال حاکمیت بر سرزمین خود صورت می‌گیرد و هرگونه‌ ادعایی در این خصوص مردود است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.